@BBC2006 lees je eigen stuk van 04:43 uur dan nog eens kritisch door in relatie tot wat je hier boven hebt neer gezet. Wat voor auto je hebt gereden is voor mij niet in relevantie tot jouw of in een vergelijkbaar geval andermans stuurkunsten.
In je laatste alinea kan ik me daarin tegen helemaal vinden en dat is dan ook meteen een van de beste die ik op het forum (in het totaal) heb gelezen.
DSTC en sportief rijden
-
- 5th Gear member
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Volvo 940 estate 2.3 gl
-
- 2nd Gear member
Prima, blijft mijn vraag wie U bent om te kunnen stellen dat uw rijkunsten zoveel beter zijn dan die van een ander.Barry (Grillmeister) schreef:@BBC2006 lees je eigen stuk van 04:43 uur dan nog eens kritisch door in relatie tot wat je hier boven hebt neer gezet. Wat voor auto je hebt gereden is voor mij niet in relevantie tot jouw of in een vergelijkbaar geval andermans stuurkunsten.
In je laatste alinea kan ik me daarin tegen helemaal vinden en dat is dan ook meteen een van de beste die ik op het forum (in het totaal) heb gelezen.
Verder probeer ik aan te geven dat ervaring met andere wat snelle auto's
wel degelijk van invloed is op iemands rijkunsten.
BBC2006
-
- 5th Gear member
Wie ik ben is de Grillmeister ;-} , ervaring met snelle auto's maakt niet per defenitie een betere of zelfs een goede chauffeur, hooguit een gevaar op de weg of in het (meest) gunstige geval een overlever...
(er zijn natuurlijk ook natuurtalenten en ik hoop dan ook van harte dat jij (en je broer) in die categorie vallen)
Overigens is een kartbaan heel leuk maar geen (echte) vergelijking met de openbare weg...
(er zijn natuurlijk ook natuurtalenten en ik hoop dan ook van harte dat jij (en je broer) in die categorie vallen)
Overigens is een kartbaan heel leuk maar geen (echte) vergelijking met de openbare weg...
V40 2.0 16V 1996
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Volvo 940 estate 2.3 gl
-
- 2nd Gear member
Klopt, maar als een pennenstrijd niet meer voldoende is......Barry (Grillmeister) schreef:Wie ik ben is de Grillmeister ;-} , ervaring met snelle auto's maakt niet per defenitie een betere of zelfs een goede chauffeur, hooguit een gevaar op de weg of in het (meest) gunstige geval een overlever...
Vooruit dan maar....
Vast en zeker!
- maestro200
- 1st Gear member
Ik lees dat grillmeister nog al moeite heeft met auto,s met veel vermogen.Ja wel degelijk maakt ervaring met snelle ,krachtige auto,s uit.Als je 268 PK goed in bedwang kunt houden dan zal dat met 105 PK ook wel lukken.Stap eens in een auto met 500 PK.Kun je die zomaar lekker snel de bocht door sturen?Nee denk het niet,daar heb je tijd,lees ervaring,voor nodig.
Uitspraken doen als iemand"snot"in zijn ogen rijden vind ik erg vreemd.Je weet niet tegen wie je het hebt,dus niet doen.Grillmeister wilde de uitdaging wel aan in een gelijkwaardige auto.Daaruit maak ik op dat Grillmeister in een wat minder krachtige Volvo rond toert.Toch geen afgunst.Volgens Grillmeister zijn Golf 3 GTI rijders een gevaar op de weg.Of zijn ze te snel voor je.
In iedergeval zal ik je een tip geven.Er zijn circuits waar je met je eigen bolide kunt bewijzen hoe goed JIJ dan wel niet bent.
Oh trouwens ik rijd een S 40 T5 AWD(rica getuned)
Uitspraken doen als iemand"snot"in zijn ogen rijden vind ik erg vreemd.Je weet niet tegen wie je het hebt,dus niet doen.Grillmeister wilde de uitdaging wel aan in een gelijkwaardige auto.Daaruit maak ik op dat Grillmeister in een wat minder krachtige Volvo rond toert.Toch geen afgunst.Volgens Grillmeister zijn Golf 3 GTI rijders een gevaar op de weg.Of zijn ze te snel voor je.
In iedergeval zal ik je een tip geven.Er zijn circuits waar je met je eigen bolide kunt bewijzen hoe goed JIJ dan wel niet bent.
Oh trouwens ik rijd een S 40 T5 AWD(rica getuned)
Wat wordt het toch mooi op de weg met al die Volvo,s
S 40 T5 AWD Summum( 268 PK)
S 40 T5 AWD Summum( 268 PK)
-
- 5th Gear member
@maestro, zoals jij niet weet wie ik ben weet ik niet wie jij bent. Ik heb persoonlijk geen moeite met autos met veel vermogen, ik heb moeite met mensen die daar niet mee om weten te gaan en daardoor een gevaar voor hun omgeving (en dus mogenlijk ook mijn omgeving opleveren)
Ik weet niet hoe jij over die idioten denkt die laatst in de flevopolder een kinderwagen met hun "snelle" wagens aan stukken reden waarbij een baby kwam te overlijden wil verdedigen want die zullen zichzelf ook wel geweldige chauffeurs vinden.... Ervaring op doen zeker?!
De tijd en ervaring in grote en snelle auto's evenals de opleiding om hiermee op een verantwoorde wijze te rijden heb ik op kosten van mijn werkgever mogen opdoen, ik weet dus waar ik het over heb en voel geen enkele noodzaak om mijzelf te bewijzen tegen over wie dan ook, prive rijd ik zelden te hard, ook niet als het wel mag (in Duitsland bijvoorbeeld) mocht ik overigens geflitst worden accepteer ik in tegenstelling tot vele anderen ook gewoon mijn boete.
Mbt tot de gti rijders (ik heb maar een groep als voorbeeld genomen) er zijn legio voorbeelden waarbij 19 jarige automobilisten zichzelf hebben doodgereden op een boompje en ik heb er genoeg af staan te krabben om te weten hoe dat is en ik kan je garanderen dat is niet leuk, een slecht nieuws gesprek met de ouders is nog minder.
Dat jij trouwens niet begrijpt waarom je in een gelijk waardige auto moet kijken wie de betere bestuurder is wil ik je best uitleggen mocht je dat graag willen.
Veel plezier met je overigens ongetwijfeld leuke auto.
Ik weet niet hoe jij over die idioten denkt die laatst in de flevopolder een kinderwagen met hun "snelle" wagens aan stukken reden waarbij een baby kwam te overlijden wil verdedigen want die zullen zichzelf ook wel geweldige chauffeurs vinden.... Ervaring op doen zeker?!
De tijd en ervaring in grote en snelle auto's evenals de opleiding om hiermee op een verantwoorde wijze te rijden heb ik op kosten van mijn werkgever mogen opdoen, ik weet dus waar ik het over heb en voel geen enkele noodzaak om mijzelf te bewijzen tegen over wie dan ook, prive rijd ik zelden te hard, ook niet als het wel mag (in Duitsland bijvoorbeeld) mocht ik overigens geflitst worden accepteer ik in tegenstelling tot vele anderen ook gewoon mijn boete.
Mbt tot de gti rijders (ik heb maar een groep als voorbeeld genomen) er zijn legio voorbeelden waarbij 19 jarige automobilisten zichzelf hebben doodgereden op een boompje en ik heb er genoeg af staan te krabben om te weten hoe dat is en ik kan je garanderen dat is niet leuk, een slecht nieuws gesprek met de ouders is nog minder.
Dat jij trouwens niet begrijpt waarom je in een gelijk waardige auto moet kijken wie de betere bestuurder is wil ik je best uitleggen mocht je dat graag willen.
Veel plezier met je overigens ongetwijfeld leuke auto.
V40 2.0 16V 1996
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Volvo 940 estate 2.3 gl
- BlackSapphire
- 6th Gear member
gezellig hier....
Roel
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
-
- 5th Gear member
Ja ach sommige mensen voelen zich snel aangevallen... zullen wel een hele lange plasser hebben denk ik dan maar.... ;-}
V40 2.0 16V 1996
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Volvo 940 estate 2.3 gl
-
- 4th Gear member
Dames, het is toch allemaal niet zo spannend dat iedereen hier plotsklaps een gechiptunede T5 onder zijn kont heeft hangen? Laat staan of deze bij rica is gechipt of op de markt naast de patatkraam?
Ik kan met een V50 1.8 benzine ook een rotonde zodanig nemen dat DSTC in werking treedt, kwestie van fel insturen. Zo kan ik ook mijden dat dit gebeurt (kwestie van zo weinig mogelijk sturen). Mensen die naar eigen zeggen DSTC van hun leven nog niet in werking hebben gezien en daaruit concluderen dat ze "pro" rijder zijn hebben geen idee waar ze over praten. Als men een gemiddelde bocht neemt dan treedt DSTC in werking. Je ziet welliswaar het lampje niet knipperen, maar het electronische slipdif doet zijn werk wel hoor, wees daar niet bang voor.
De S40 en de V50 hebben een ontzettend veilig onderstel, wat heel ver gepushed kan worden en ruim van te voren in onderstuur schiet voordat er ook maar IETS aan de hand is. Dat pushen heeft verdomde weinig te maken met het aantal PK's. Sterker nog, een auto met meer PK's is beter beheersbaar dan een gelijkwaardige auto met minder PK's. Een auto met meer PK's (even los van het feit of de voorkant zwaarder is door de motor of niet) trek je makkelijker uit een slip dan een auto die niet thuis geeft in zo'n situatie.
Dus please, please, hou die dicksize contests voor je, want het gaat hier niet over superdeluxe racemonsters, het gaat over een volvo s40/v50.
Ik kan met een V50 1.8 benzine ook een rotonde zodanig nemen dat DSTC in werking treedt, kwestie van fel insturen. Zo kan ik ook mijden dat dit gebeurt (kwestie van zo weinig mogelijk sturen). Mensen die naar eigen zeggen DSTC van hun leven nog niet in werking hebben gezien en daaruit concluderen dat ze "pro" rijder zijn hebben geen idee waar ze over praten. Als men een gemiddelde bocht neemt dan treedt DSTC in werking. Je ziet welliswaar het lampje niet knipperen, maar het electronische slipdif doet zijn werk wel hoor, wees daar niet bang voor.
De S40 en de V50 hebben een ontzettend veilig onderstel, wat heel ver gepushed kan worden en ruim van te voren in onderstuur schiet voordat er ook maar IETS aan de hand is. Dat pushen heeft verdomde weinig te maken met het aantal PK's. Sterker nog, een auto met meer PK's is beter beheersbaar dan een gelijkwaardige auto met minder PK's. Een auto met meer PK's (even los van het feit of de voorkant zwaarder is door de motor of niet) trek je makkelijker uit een slip dan een auto die niet thuis geeft in zo'n situatie.
Dus please, please, hou die dicksize contests voor je, want het gaat hier niet over superdeluxe racemonsters, het gaat over een volvo s40/v50.
Volvo S40 1.6D MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
-
- 5th Gear member
@eXite je hebt gelijk.
V40 2.0 16V 1996
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Volvo 940 estate 2.3 gl
-
- 5th Gear member
Strak plan
V40 2.0 16V 1996
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Volvo 940 estate 2.3 gl
-
- 2nd Gear member
Als ik het goed begrepen heb beschikken de Volvo's over "twee" systemen, een anti spin controle bij optrekken en een echt ESP dat ingrijpt bij gevaarlijke situaties in bochten. Alleen het eerste is uit te schakelen meen ik te begrijpen uit mijn instructieboekje.
Volvo C30 T5 Momentum, Silver Metallic, Dynamic Line met 17";Mestra velgen en sportpedalen, dat rijdt als een sportauto!
- Tommeke
- 2nd Gear member
Wie nou DE race-coureur van het forum is kan toch ook wel via PM of niet
Het gaat hier over DTSC en sportief rijden, niet wie de king of the road is.
Op kartbaan kun je wel wat bewijzen, mja (indoor)karten is zoveel anders als autorijden dat je ze niet met elkaar kunt vergelijken. Aangezien ik toch weer een tijdje bezig ben met indoor karting mag ik wel uit ervaring spreken. Als je wilt vergelijken moet je maar naar een circuit gaan in dezelfde auto en dan maar kijken hoe of wat. Openbare weg lijkt me niet bepaald geschikt toch
?
GreetZzZz Tom

Op kartbaan kun je wel wat bewijzen, mja (indoor)karten is zoveel anders als autorijden dat je ze niet met elkaar kunt vergelijken. Aangezien ik toch weer een tijdje bezig ben met indoor karting mag ik wel uit ervaring spreken. Als je wilt vergelijken moet je maar naar een circuit gaan in dezelfde auto en dan maar kijken hoe of wat. Openbare weg lijkt me niet bepaald geschikt toch

GreetZzZz Tom

-
- 5th Gear member
@ Tommeke, helemaal gelijk (en netjes verwoord ook)
V40 2.0 16V 1996
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Volvo 940 estate 2.3 gl
- Pritchard
- 5th Gear member
Hehe, leuk toch, "vechten" op het internet... Vroeger ging men op café, kwam er daar een zagen, dan kreeg ie er een op zijn gezicht, dat waren pas tijden... Bij deze, graag voorzichtigheid op de baan 

V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
-
- 5th Gear member
@Pritchard, die Belgen zijn zo gek nog niet!
V40 2.0 16V 1996
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Volvo 940 estate 2.3 gl
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
och, hebben wij niet een paar grapjes over de belgen en de belgen niet een paar grapjes over de nederlanders..... 

Sinds 6 april 2006 v50 2.0d, edition 2 Deep Blue solid
- Pritchard
- 5th Gear member
Wij hebben er alleszisn veel over jullie :p
V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic