Hallo ,
Sinds enige tijd geeft mijn S60 2.4 benzine automaat bj.2001 storing aan ; Emissie service vereist en motorstoringslampje brand en toerental schommelt enorm .
Auto laten uitlezen en deze gaf aan ; overslag in 1 of meerdere cilinders.
Bougies en bobines gecheckt , alles goed .
Aan CO gehad , gaf aan dat katalysator goed was qua waardes ...toch vermoed de monteur dat deze stuk is .
Alvorens ik deze ga vervangen mijn vraag hier ..... het blijkt dat dit probleem vaker voorkomt las ik ..... wat zou het meest voor de hand liggende probleem kunnen zijn ??
LMM inmiddels al vervangen .
Injectorreiniger inmiddels ook al toegevoegd .
Mvg Henk
Melding , Emissie service vereist
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 13.01.2023 - 17:11
- Locatie: Winschoten
Bedankt , ik neem dit gegeven mee in onze onderzoek ..... alle tips blijven welkom want zo'n storing moet toch kunnen worden verholpen hoop ik !!!
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2808
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Wellicht gasklep, als je er een hebt met witte sticker, een storing in deze klep geeft niet altijd een code die een fout in de klep aangeeft, er is meen ik een update voor zodat de computer minder kritisch naar de klep kijkt.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 13.01.2023 - 17:11
- Locatie: Winschoten
Even een korte up-date wat betreft mijn S60 .....
We hebben zowat alles onder de kap gecheckt en ook de LMM vervangen ....auto ging in eerste instantie wel iets beter lopen ,alleen het word nu duidelijk dat de auto het meestal het ergste doet na een afstand van rond de 10 km en daarboven (als de motor goed warm ) dus onze conclusie is nu dat het misschien toch wel es de katalysator kan zijn ..... terwijl de co waarden goed waren bij meting .
Of zitten wij nu verkeerd te denken ? Iemand hier met soortgelijke problemen ??
Alvast bedankt voor reacties ... Mvg Henk
We hebben zowat alles onder de kap gecheckt en ook de LMM vervangen ....auto ging in eerste instantie wel iets beter lopen ,alleen het word nu duidelijk dat de auto het meestal het ergste doet na een afstand van rond de 10 km en daarboven (als de motor goed warm ) dus onze conclusie is nu dat het misschien toch wel es de katalysator kan zijn ..... terwijl de co waarden goed waren bij meting .
Of zitten wij nu verkeerd te denken ? Iemand hier met soortgelijke problemen ??
Alvast bedankt voor reacties ... Mvg Henk
- Ferrari
- 5th Gear member
- Berichten: 1149
- Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
- Locatie: Antwerpen
Ooit een keertje gehad bij een Peugeot 206'je. Ook na ca. 10 km inhouden, stilvallen, slecht lopen e.d. Bleek uiteindelijk een temperatuursensor te zijn die in een bepaald temperatuurbereik erg gekke waarden aangaf waardoor de motorbesturing verkeerde dingen ging doen.
Koude start goed, eenmaal op temperatuur ook goed, maar ergens tussenin ging het dus fout.
Koude start goed, eenmaal op temperatuur ook goed, maar ergens tussenin ging het dus fout.
Henry
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
BMW 420i Luxury-line cabrio 2018
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
BMW 420i Luxury-line cabrio 2018
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999