2.0 LPI:stotteren

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
v40pokemon
3rd Gear member

Wie o Wie kan mij helpen. Mijn 2 liter loopt meestal perfect, maar soms stottert-ie bij het optrekken en dan alleen wanneer hij op LPG loopt. Vanaf de 2500 rpm is het stotteren weg en op bezine heeft-ie er sowieso geen last van. Vooral bij warm weer en eventjes stationair lopen bij een verkeerslicht lijkt het euvel het meest voor te komen (verzuipen zou het kunnen zijn, maar hoe kan dat...)
joost
7th Gear member

Hoe zit het met de aanwezige hoeveelheid gas in de tank op het moment dat het zich voordoet?

Als mijn gastank bijna leeg is, loopt de motor een stuk minder mooi, vandaar. Stotteren doet ie zelden of nooit.

Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Ludo
6th Gear member

stotteren of inhouden zijn eerste syptomen van de pomp die de geest gaat geven.
hoor je een raar (luid of ratelend) geluid in de tank als je bv het contact opzet?.
v40pokemon
3rd Gear member

Wanneer-ie het doet maakt 'm niets uit. tank vol, halfvol. Geen verschil :?
Inmiddels is het weer eventjes weg (2x tanken verder) gemiddeld draai ik zo'n 1000-1200 km per week.
Maareuh, een pomp die bijna kapot is :( Dat zijn euries natuurlijk. Het enige wat ik hoor is het tikken van het relais. Verder hoor ik niets vreemds. Vreemde van het verhaal bij het stotteren: rond de 3000 rpm geen gestotter. Wanneer de pomp defect zou zijn, moet het dan niet andersom zijn (lage toerentallen goed lopen, hoge toerentallen slecht lopen???)
eneuh, mocht het de pomp zijn, heeft er iemand nog een tank liggen met niet teveel km's??? gewoon inbouw, geen onderbouw.
Mr. Rob
1st Gear member

Hallo,

Heb hetzelfde probleem :(. Heb ook een 2.0 op lpi (S40). Het is net of 'ie af en toe op 3 poten rijdt. Toch is dit het niet denk ik, want idd, +- boven de 3000 toeren pakt hij em wel. Op benzine rijdt hij perfect.
Stel dat boegies vervangen dienen te worden (wat onderhand idd weer tijd wordt wegens de vele kilometers), zou hij dan ook niet slecht op benzine moeten rijden?
Kan het iets zijn met dat lpi-computer kastje? Is deze te resetten op de een of andere manier (afgezien de accupollen los te koppelen)? Ongeveer 35000 km terug is er een gereviseerde vialle tank ingegaan, dus ik hoop niet dat het de pomp daarin opnieuw is die het niet doet. Overigens, vlak voordat de oude tank kapot is gegaan, had ik idd ook de verschijnselen van beter rijden op een volle tank dan een bijna lege. Dit heb ik nu echter niet.
Verder heb ik nog een ander probleem, wat hier misschien mee te maken zou kunnen hebben. Af en toe start de startmotor niet. Helemaal niet. Dan draai ik de contactsleutel om, en doet ie helemaal niks. Tot nu toe na een paar keer proberen slaat de motor toch aan. Heeft dit te maken met een verslechterende accu die ook vervangen zou moeten worden? Zoja, zou dit dan misschien ook de oorzaak zijn van slechte prestaties op lpg (te lage spanning -/ vermogen?).

Iemand ideëen?

Mvg. Rob.
v40pokemon
3rd Gear member

Om hier nog even de stand van zaken aan te geven: Na het topic heeft-ie geen rare stotter-bewegingen meer gemaakt (geschrokken denk ik :wink: ) Ik kreeg verder de tip mee om tijdig te tanken, want de pomp in de tank smeert zich schijnbaar met de aanwezige brandstof. Tevens laat ik de auto bij het tanken op contact staan. Dit schijnt ook beter te zijn voor de pomp omdat deze dan ingeschakeld is ??? het werkt iig wel!
Aangezien ik gemiddeld zo'n 200-250 km per dag rijd stop ik dus bijna iedere dag eventjes om te tanken. Zo is de tank altijd vol en geen gestotter. (en die 3 minuten tanktijd is wel te overleven op een werkdag van 12h(ander topic diesel vs LPG->met diesel hoef je niet zo vaak te tanken))
Mr. Rob
1st Gear member

Ik ben er inmiddels achter wat het bij mij is: de injectors van de gasinspuiting zijn lek tussen de schoefdraad en de
houder die in het spuitstuk [luchtinlaat] zit. Deze houders zijn uitgelutterd, daardoor komt er valse lucht in de cilinder, waardoor de mengverhouding wordt verstoord. Het brandsfof mensel word dus te arm --> in verhouding te weinig gas. Dit veroorzaakt het hokken en bokken en stoten.
Kortom, het spruitstuk moet eraf en opgestuurd worden naar de fabricant (Vialle).. = duur.. Tenzij het in eigen beheer gebeurd... Iemand die dit kan tegen een schappelijke prijs?
To me or not to me, tháts the question.
Ludo
6th Gear member

Mr. Rob schreef: Iemand die dit kan tegen een schappelijke prijs?
Lean Mesman.
http://www.mesman.nl/
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”