Tja, de ene T5 is de andere niet; kan meevallen maar kan ook (flink) tegenvallen.
Gemiddeld genomen is de kans redelijk dat ze aardig afgeragd zijn.
Dus zo’n lijstje mag je als ‘exemplarisch’ beschouwen.
Aankoop advies V50 T5 AWD
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7747
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- Easterboy
- 2nd Gear member
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 16.05.2011 - 23:05
- Locatie: Steenwijk
Hier een D5 (V60 TE) en T5 rijder. De T5 is een 'oud barrel'; een V50 van 2004. Toen we hem kochten zat er gelijk werk aan, dit wisten we overigens. Vrouw wou perse een witte, ik een T5 en beide een automaat. Succes met de zoektocht!
Achteraf gezien zou ik de keuze nogmaals goed overwegen. Het geld wat in dat hok is gestopt is echt absurd! Maar goed, dat is voor ons een bewuste keuze geweest. We kunnen hem beetje bij beetje opknappen en ooit wordt hij weer 100%. Houd echter in gedachten: Wij zijn geen studenten van begin 20 meer.
Wij hebben onze gekocht met 260k op de klok en inmiddels (3 jaar later) tikt hij bijna de 3 ton aan. lijstje met dingen die we gedaan hebben naast het reguliere onderhoud zoals beurten, banden en dat soort prut:
- Nieuwe carter; vrijwel direct na aanschaf. Hij bouwde oliedruk op
- Nieuwe aandrijfassen
- 4 nieuwe veren, dempers en topmounts (Sachs en Bilstein B4)
- Draagarmen voor en achter
- Overige ophanging vervangen (stabistangen enzo)
- koplampen vervangen (hoogteregeling van xenon units gaan altijd stuk)
- gasklephuis gereviseerd
- Automaat geflushed
- En zo zal ik vast genoeg vergeten zijn
De investering van dat hele ding is dubbel uitgegeven aan onderhoud en reparaties, en dat in 3 jaar tijd. Je kan ook meer geluk hebben, of gewoon minder eisen stellen aan je auto en gelijk een goeie kopen. Maar in deze samenstelling is hij wel zoals we hem willen.
Dingen die nog moeten:
- Turbo revisie (doet het opzich wel goed maar hij verbruikt een beetje olie)
- Hemeltje hangt los, moet vervangen. Is ook een kwaal bij deze dingen
- Er zit weer een kraakje in het onderstel bij in- en uitveren. Ik vrees dat er een onderdeel nog niet is vervangen.
- Voor het mooie wil ik de bak nogmaals spoelen
Kortom: Ik weet niet wat je budget is, maar voor een paar duizend euro heb je niet zoveel in de categorie T5 AWD. Zodra je tegen de 10k aan gaat zitten mag je een knappe verwachten, maar voor dat geld heb je ook een hoop andere auto's.
Nu ga ik echt als een oude lul klinken, maar vroegah, toe ik jouw leeftijd had, kocht ik ook een T5. Een dikke vette S60 handbak van 2001.
Ik liep geen stage maar werkte, al was het voor twee knaken en een bounty. Maar het was echt een hell of a job om dat ding op de weg te houden.
En trust me: dat ding verkeerde technisch in een super staat!
Het was dat de auto er toen eerder was dan mijn vrouw (toen vriendinnetje), anders was dat ding er nooit gekomen (zij is namelijk wel verstandig.... en hield niet van piskleurige (lees: Maya Gold) ouwelullenbakken zoals zij het noemde).
Ik heb hem 6 jaar gereden tot ik fatsoenlijk werk kreeg met een leasebak. Toen heb ik hem verkocht. Man wat hielden we ineens een pak geld over, het klotste nog net niet tegen de plinten omhoog en we veegden nog net niet onze reet af met briefjes van 100.
Achteraf gezien heb ik geen spijt gehad van dat ding. Echt, maar dan ook echt, een hoop lol en plezier beleefd aan die T5 en mooie herinneringen gemaakt.
Maar.... Als ik het over kon doen, dan had ik hem niet gekocht. Dat zou een hoop momenten schelen dat je dacht "Tering we hebben gewoon geen cent te makken, maar toch staat die loeder op de oprit alles op te vreten".
Zo, een heel epistel waar je waarschijnlijk geen reet aan hebt. Probeer in ieder geval in je keuze een goede balans te vinden tussen wat verstandig is en wat gaaf is. Ik bedoel, ik snap best dat je geen Toyota gaat kopen, hoe verstandig dat ook zou zijn. Maar een T5 AWD op jouw leeftijd is wellicht het andere uiterste.
Ik denk dat bijvoorbeeld een 2.4 FWD echt een prima otoo is. Toch een roffeltje en beter betaalbaar. Er zijn genoeg mensen op jouw leeftijd die met minder rijden.
Dat is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen!
Achteraf gezien zou ik de keuze nogmaals goed overwegen. Het geld wat in dat hok is gestopt is echt absurd! Maar goed, dat is voor ons een bewuste keuze geweest. We kunnen hem beetje bij beetje opknappen en ooit wordt hij weer 100%. Houd echter in gedachten: Wij zijn geen studenten van begin 20 meer.
Wij hebben onze gekocht met 260k op de klok en inmiddels (3 jaar later) tikt hij bijna de 3 ton aan. lijstje met dingen die we gedaan hebben naast het reguliere onderhoud zoals beurten, banden en dat soort prut:
- Nieuwe carter; vrijwel direct na aanschaf. Hij bouwde oliedruk op
- Nieuwe aandrijfassen
- 4 nieuwe veren, dempers en topmounts (Sachs en Bilstein B4)
- Draagarmen voor en achter
- Overige ophanging vervangen (stabistangen enzo)
- koplampen vervangen (hoogteregeling van xenon units gaan altijd stuk)
- gasklephuis gereviseerd
- Automaat geflushed
- En zo zal ik vast genoeg vergeten zijn
De investering van dat hele ding is dubbel uitgegeven aan onderhoud en reparaties, en dat in 3 jaar tijd. Je kan ook meer geluk hebben, of gewoon minder eisen stellen aan je auto en gelijk een goeie kopen. Maar in deze samenstelling is hij wel zoals we hem willen.
Dingen die nog moeten:
- Turbo revisie (doet het opzich wel goed maar hij verbruikt een beetje olie)
- Hemeltje hangt los, moet vervangen. Is ook een kwaal bij deze dingen
- Er zit weer een kraakje in het onderstel bij in- en uitveren. Ik vrees dat er een onderdeel nog niet is vervangen.
- Voor het mooie wil ik de bak nogmaals spoelen
Kortom: Ik weet niet wat je budget is, maar voor een paar duizend euro heb je niet zoveel in de categorie T5 AWD. Zodra je tegen de 10k aan gaat zitten mag je een knappe verwachten, maar voor dat geld heb je ook een hoop andere auto's.
Nu ga ik echt als een oude lul klinken, maar vroegah, toe ik jouw leeftijd had, kocht ik ook een T5. Een dikke vette S60 handbak van 2001.
Ik liep geen stage maar werkte, al was het voor twee knaken en een bounty. Maar het was echt een hell of a job om dat ding op de weg te houden.
En trust me: dat ding verkeerde technisch in een super staat!
Het was dat de auto er toen eerder was dan mijn vrouw (toen vriendinnetje), anders was dat ding er nooit gekomen (zij is namelijk wel verstandig.... en hield niet van piskleurige (lees: Maya Gold) ouwelullenbakken zoals zij het noemde).
Ik heb hem 6 jaar gereden tot ik fatsoenlijk werk kreeg met een leasebak. Toen heb ik hem verkocht. Man wat hielden we ineens een pak geld over, het klotste nog net niet tegen de plinten omhoog en we veegden nog net niet onze reet af met briefjes van 100.
Achteraf gezien heb ik geen spijt gehad van dat ding. Echt, maar dan ook echt, een hoop lol en plezier beleefd aan die T5 en mooie herinneringen gemaakt.
Maar.... Als ik het over kon doen, dan had ik hem niet gekocht. Dat zou een hoop momenten schelen dat je dacht "Tering we hebben gewoon geen cent te makken, maar toch staat die loeder op de oprit alles op te vreten".
Zo, een heel epistel waar je waarschijnlijk geen reet aan hebt. Probeer in ieder geval in je keuze een goede balans te vinden tussen wat verstandig is en wat gaaf is. Ik bedoel, ik snap best dat je geen Toyota gaat kopen, hoe verstandig dat ook zou zijn. Maar een T5 AWD op jouw leeftijd is wellicht het andere uiterste.
Ik denk dat bijvoorbeeld een 2.4 FWD echt een prima otoo is. Toch een roffeltje en beter betaalbaar. Er zijn genoeg mensen op jouw leeftijd die met minder rijden.
Dat is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 04.11.2022 - 16:30
Eerlijk verhaal inderdaad , van dat carter dat oliedruk opbouwt begrijp ik niet , maar dan nog , alles valt en staat met , hoe handig ben je en wat kan je zelf maken.
En topicstarter gaf al aan geen 2 linkerhanden te hebben en zelf te willen sleutelen indien nodig , dat scheelt een slok op een borrel!
En topicstarter gaf al aan geen 2 linkerhanden te hebben en zelf te willen sleutelen indien nodig , dat scheelt een slok op een borrel!
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7747
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Totdat de werkzaamheden je petje te boven gaan bij complexere zaken en wanneer je specifiek gereedschap nodig hebt.
Ik denk dat TS zich er stevig op verkijkt. Zijn keuze heeft hij, vermoed ik, allang gemaakt. Op zo’n leeftijd ga je al snel ‘blind’ op een T5….
Ik denk dat TS zich er stevig op verkijkt. Zijn keuze heeft hij, vermoed ik, allang gemaakt. Op zo’n leeftijd ga je al snel ‘blind’ op een T5….
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 07.07.2022 - 20:34
Ik snap dat je een t5 awd wil rijden, wat een heerlijke bak is dat. Rijd er sinds een paar maanden ook een. Kom zelf van een v50 1.8 vandaan, deze gebruikte zoveel olie ( 17 liter naar Kroatië en terug) dat de kosten voor mij, tussen de 1.8 en t5 awd ongeveer gelijk is
. Ik zou goed naar het onderhoud kijken en hopen dat je een beetje geluk hebt. Ze zuipen over het algemeen meer dan hun baasjes, maar dan krijg je ook wat.
Succes met je overweging, en hou ons op de hoogte.
Succes met je overweging, en hou ons op de hoogte.
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26951
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
De carter ventilatie is bij de 5 cilinders en sowieso in het algemeen nog wel eens een dingetje.Von Smallhausen schreef: ↑11.02.2023 - 15:30 Eerlijk verhaal inderdaad , van dat carter dat oliedruk opbouwt begrijp ik niet , maar dan nog , alles valt en staat met , hoe handig ben je en wat kan je zelf maken.
En topicstarter gaf al aan geen 2 linkerhanden te hebben en zelf te willen sleutelen indien nodig , dat scheelt een slok op een borrel!
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 04.11.2022 - 16:30
Aha duidelijk, de carterventilatie was dus dichtgeslibd .
-
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 13.07.2020 - 17:59
Ik heb inmiddels wel wat ervaring met (nog) oudere auto's, inclusief de T5. En ook met een C30 die qua techniek veel overeenkomsten heeft met de V50.
Probeer voor de eventuele aankoop een zo goed mogelijk beeld te krijgen over hoe de vorige eigenaren met het onderhoud zijn omgesprongen. Een compleet ingevuld onderhoudsboekje is natuurlijk een fijn begin. Check of de ingevulde data en km-standen ook logisch zijn. En check de genoteerde garagebedrijven ook, gewoon via internet. De eerste paar jaar is dat bijna altijd wel een Volvo-dealer maar wat er daarna gebeurt is misschien nog wel belangrijker. Staan er veel "Kwikfits" tussen of zijn het serieuze vakgarages. Wanneer de vorige eigenaar een echte liefhebber was dan zal hij misschien nog wel gespecificeerde nota's hebben. Kijk bijvoorbeeld of de distributieriem netjes op tijd is vervangen (ik dacht 180.000 of 10 jaar...). Wanneer dit bijvoorbeeld ruimschoots te laat is gedaan kan dat ook iets zeggen over de rest van het onderhoud in die periode.
De onderhoudskosten voor een oudere auto zijn voor de korte termijn altijd moeilijk te voorspellen. Ik heb wel eens mazzel gehad, dan had ik de eerste drie jaar alleen regulier onderhoud, niets onverwachts. Een ook wel eens het omgekeerde, het eerste jaar 2.400,= euro aan onverwachte zaken. Maar wanneer je langere tijd in een oudere oude wilt gaan rijden, zeker in deze categorie, dan kan je er op rekenen dat je bijna ieder jaar wel iets onverwachts tegen zal komen. Wanneer je dat vooraf hebt begroot hoeft dat geen probleem te zijn.
En wat dan de beste keuze is? Qua onderhoud is mijn huidige T5 nog niet duurder gebleken dan eerdere, turbo-loze, varianten maar op langere termijn zal die dat waarschijnlijk wel worden. Van AWD weet ik eigenlijk te weinig om advies te geven. Maar in het algemeen, wat er niet op zit kan ook niet kapot. Tegelijkertijd zou ik liever een T5 AWD met een keurige onderhoudshistorie kopen dan een 1.8 of 2.4i waarvan de onderhoudshistorie onduidelijk is.
Succes met je keuze, ben benieuwd.
Probeer voor de eventuele aankoop een zo goed mogelijk beeld te krijgen over hoe de vorige eigenaren met het onderhoud zijn omgesprongen. Een compleet ingevuld onderhoudsboekje is natuurlijk een fijn begin. Check of de ingevulde data en km-standen ook logisch zijn. En check de genoteerde garagebedrijven ook, gewoon via internet. De eerste paar jaar is dat bijna altijd wel een Volvo-dealer maar wat er daarna gebeurt is misschien nog wel belangrijker. Staan er veel "Kwikfits" tussen of zijn het serieuze vakgarages. Wanneer de vorige eigenaar een echte liefhebber was dan zal hij misschien nog wel gespecificeerde nota's hebben. Kijk bijvoorbeeld of de distributieriem netjes op tijd is vervangen (ik dacht 180.000 of 10 jaar...). Wanneer dit bijvoorbeeld ruimschoots te laat is gedaan kan dat ook iets zeggen over de rest van het onderhoud in die periode.
De onderhoudskosten voor een oudere auto zijn voor de korte termijn altijd moeilijk te voorspellen. Ik heb wel eens mazzel gehad, dan had ik de eerste drie jaar alleen regulier onderhoud, niets onverwachts. Een ook wel eens het omgekeerde, het eerste jaar 2.400,= euro aan onverwachte zaken. Maar wanneer je langere tijd in een oudere oude wilt gaan rijden, zeker in deze categorie, dan kan je er op rekenen dat je bijna ieder jaar wel iets onverwachts tegen zal komen. Wanneer je dat vooraf hebt begroot hoeft dat geen probleem te zijn.
En wat dan de beste keuze is? Qua onderhoud is mijn huidige T5 nog niet duurder gebleken dan eerdere, turbo-loze, varianten maar op langere termijn zal die dat waarschijnlijk wel worden. Van AWD weet ik eigenlijk te weinig om advies te geven. Maar in het algemeen, wat er niet op zit kan ook niet kapot. Tegelijkertijd zou ik liever een T5 AWD met een keurige onderhoudshistorie kopen dan een 1.8 of 2.4i waarvan de onderhoudshistorie onduidelijk is.
Succes met je keuze, ben benieuwd.
Huidige Volvo's:
V70 T5 Exclusive-line automaat 1997
C30 D4 R-Design automaat 2011 (5-cilinder
)
Vorige Volvo's:
V70 2.5 10V 1997
850 Estate 2.5 10V 1995
850 Estate 2.5 10V 1994
V70 T5 Exclusive-line automaat 1997
C30 D4 R-Design automaat 2011 (5-cilinder

Vorige Volvo's:
V70 2.5 10V 1997
850 Estate 2.5 10V 1995
850 Estate 2.5 10V 1994
-
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 13.07.2020 - 17:59
Nog even een overzicht van mijn onverwachte reparaties (naast regulier onderhoud) om het concreet te maken. Misschien heb je er iets aan...
De V70 T5 uit 1997, gekocht in oktober 2020, onderhoudshistorie ruim voldoende:
- verstopte airco-leiding;
- sensor voor brandstof-/luchtmengsel stuk;
- radiator lek/vervangen;
- weinig druk ruitensproeier, bleek terugslagklep of iets dergelijks;
- beide stabilisatorstangen voorzijde vervangen;
- stuurkogel vervangen;
- stofhoes aandrijfas vervangen;
- hitteschild onder uitlaat los;
- dynamo kapot/vervangen.
Zoals je kan zien hebben al deze reparaties niet echt te maken met de specifieke T5-motor, bij mijn eerdere turbo-loze Volvo's had ik met soortgelijke reparaties te maken.
De C30 D4 uit 2011, gekocht in december 2020, onderhoudshistorie zeer goed:
- Lekkende remklauw, vervangen door een ruil-exemplaar;
- verstopte aircoleiding.
De V70 T5 uit 1997, gekocht in oktober 2020, onderhoudshistorie ruim voldoende:
- verstopte airco-leiding;
- sensor voor brandstof-/luchtmengsel stuk;
- radiator lek/vervangen;
- weinig druk ruitensproeier, bleek terugslagklep of iets dergelijks;
- beide stabilisatorstangen voorzijde vervangen;
- stuurkogel vervangen;
- stofhoes aandrijfas vervangen;
- hitteschild onder uitlaat los;
- dynamo kapot/vervangen.
Zoals je kan zien hebben al deze reparaties niet echt te maken met de specifieke T5-motor, bij mijn eerdere turbo-loze Volvo's had ik met soortgelijke reparaties te maken.
De C30 D4 uit 2011, gekocht in december 2020, onderhoudshistorie zeer goed:
- Lekkende remklauw, vervangen door een ruil-exemplaar;
- verstopte aircoleiding.
Huidige Volvo's:
V70 T5 Exclusive-line automaat 1997
C30 D4 R-Design automaat 2011 (5-cilinder
)
Vorige Volvo's:
V70 2.5 10V 1997
850 Estate 2.5 10V 1995
850 Estate 2.5 10V 1994
V70 T5 Exclusive-line automaat 1997
C30 D4 R-Design automaat 2011 (5-cilinder

Vorige Volvo's:
V70 2.5 10V 1997
850 Estate 2.5 10V 1995
850 Estate 2.5 10V 1994
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26951
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Voor een 23 jaar oude auto zie ik in het lijstje van de V70 geen dingen die er als vreemd onverwacht uit springen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 13.07.2020 - 17:59
Eens. Het "onverwachte" is eigenlijk meer dat dit soort dingen zich vaak buiten de reguliere jaarbeurt afspelen. Met de reguliere jaarbeurt kan je rekening houden, ook financieel. In de praktijk zie je dat een deel van de autobezitters die "onverwachte" zaken niet direct aanpakt (soms ook omdat het financieel even niet uit komt, er was immers niet op gerekend...) en uitstelt tot de reguliere jaarbeurt. Een relatief klein gebrek kan dan andere/grotere gebreken veroorzaken. En hoe geavanceerder de auto, hoe groter de eventuele (financiële) gevolgen. Dat was eigenlijk meer wat ik probeerde aan te geven.
Als ik TS was, zou ik dit ook goed meenemen in mijn overwegingen.
Als ik TS was, zou ik dit ook goed meenemen in mijn overwegingen.
Huidige Volvo's:
V70 T5 Exclusive-line automaat 1997
C30 D4 R-Design automaat 2011 (5-cilinder
)
Vorige Volvo's:
V70 2.5 10V 1997
850 Estate 2.5 10V 1995
850 Estate 2.5 10V 1994
V70 T5 Exclusive-line automaat 1997
C30 D4 R-Design automaat 2011 (5-cilinder

Vorige Volvo's:
V70 2.5 10V 1997
850 Estate 2.5 10V 1995
850 Estate 2.5 10V 1994
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7747
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Ik denk ook dat er met een V70 T5 gemiddeld genomen anders wordt omgegaan dan met een V50 T5.
De V50 T5 fungeert meer dan eens als ‘ragbak’.
De V50 T5 fungeert meer dan eens als ‘ragbak’.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26951
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Een classic V70 trekt zeker andere eigenaren aan dan een V50 in welke vorm dan ook.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Koen1708
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 21.02.2023 - 14:50
- Locatie: OLDENZAAL
Hallo Bjarnuhh,
Ik heb vorige week een T5 gekocht uit 2011, met 39.326 km op de klok.
Ik heb ook nog een V50, 2 4i, Edition II bouwjaar 2008, kleur Titanium Grey met slechts 117000 km gereden. Deze auto heeft altijd bij de dealer in Hengelo zijn onderhoud gehad.
Ik zit eigenlijk met een klein luxe-probleempje:
De T5 is echt in nieuwstaat en eigenlijk jammer om dagelijks te gaan gebruiken, maar mocht iemand interesse tonen in mijn V50, 2.4i, dan wil ik er wel over denken om deze te verkopen.
Maar de 2 4i, gaat niet voor een spotprijsje weg .
Je mag zeker contact met me opnemen, micht je interesse hebben.
Mvg
Koen Arends
kgarends@outlook.com
Ik heb vorige week een T5 gekocht uit 2011, met 39.326 km op de klok.
Ik heb ook nog een V50, 2 4i, Edition II bouwjaar 2008, kleur Titanium Grey met slechts 117000 km gereden. Deze auto heeft altijd bij de dealer in Hengelo zijn onderhoud gehad.
Ik zit eigenlijk met een klein luxe-probleempje:
De T5 is echt in nieuwstaat en eigenlijk jammer om dagelijks te gaan gebruiken, maar mocht iemand interesse tonen in mijn V50, 2.4i, dan wil ik er wel over denken om deze te verkopen.
Maar de 2 4i, gaat niet voor een spotprijsje weg .
Je mag zeker contact met me opnemen, micht je interesse hebben.
Mvg
Koen Arends
kgarends@outlook.com
V50, 2.5 T5 Geartronic Summum MY 2011
V50, 2.4i Edition II, MY 2008
S40, 1.8 Summum, MY 2006
S40, 1.8 Summum Phase 2, MY 2002
S40, 1.8 MY 1998
460 GLE 2.0 MY 1992
340 GL 1.4 Variomatic 5 drs, MY 1984
66 GL 1.3 Variomatic MY 1979
V50, 2.4i Edition II, MY 2008
S40, 1.8 Summum, MY 2006
S40, 1.8 Summum Phase 2, MY 2002
S40, 1.8 MY 1998
460 GLE 2.0 MY 1992
340 GL 1.4 Variomatic 5 drs, MY 1984
66 GL 1.3 Variomatic MY 1979
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 28.04.2022 - 11:19
- Contacteer:
Wat een prijzen worden er trouwens gevraagd voor de 5 cylinders...........
v50 2.4i 2006
- wdo
- 3rd Gear member
- Berichten: 337
- Lid geworden op: 10.06.2008 - 21:30
Daarom rijden wij onze S40 T5 uit 2010 al bijna 9 jaar. Heeft nu bijna 100.000 km gereden. Bijna geen afschrijving. Zijn nog niet van plan om hem weg te doen. Gewoon normaal onderhoud gehad. Wel zijn de voorste 2 draagarmen vervangen. Al die wilde verhalen van hierboven herken ik dan ook niet. Onze zoon heeft een Ford Focus ST met dezelfde motor. Ook die auto doet het gewoon goed. Het is maar hoe je omgaat met je spullen. Wij gebruiken ze niet om te raggen, wel om van de soepele motor met bijbehorend koppel te genieten. Daarvoor hoef je niet perse in een grote Volvo met zo’n motor te rijden. Onze Volvo is geen automaat. Dat vind ik zo elastiek achtig.
264 GL
Uno 1.0
360 GLT
480 ES
460 Turbo
V40 2.0
V70 2.4
V70 2.4T
V50 2.4
S40 T5 fwd
Uno 1.0
360 GLT
480 ES
460 Turbo
V40 2.0
V70 2.4
V70 2.4T
V50 2.4
S40 T5 fwd
- corsa_gsi
- 4th Gear member
- Berichten: 805
- Lid geworden op: 03.01.2020 - 10:47
- Locatie: Regio Rotterdam
- Contacteer:
@wdo je zou is een keer mee moeten rijden met een T5 met automaat 
Ik gebruik hem dagelijks en veel file op de A15 / A16, dus dan is een automaat een uitkomst.

Ik gebruik hem dagelijks en veel file op de A15 / A16, dus dan is een automaat een uitkomst.
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
- wdo
- 3rd Gear member
- Berichten: 337
- Lid geworden op: 10.06.2008 - 21:30
Ik hoef gelukkig nooit in de file te staan. Mijn werk is 8,5 km verderop en dat doe ik heel veel met de ‘gewone’ fiets. Goed voor de benen zeg maar. Ik heb trouwens ook nog een Renault kangoo op benzine MET automaat en moet zeggen dat dat best aardig bevalt, maar als dat een handgeschakelde geweest zou zijn had ik hem ook gekocht.
Maar ik wijk een beetje af van dit topic nu.
Maar ik wijk een beetje af van dit topic nu.
264 GL
Uno 1.0
360 GLT
480 ES
460 Turbo
V40 2.0
V70 2.4
V70 2.4T
V50 2.4
S40 T5 fwd
Uno 1.0
360 GLT
480 ES
460 Turbo
V40 2.0
V70 2.4
V70 2.4T
V50 2.4
S40 T5 fwd
- AJ V50 D5
- 2nd Gear member
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 22.07.2014 - 15:31
- Locatie: Utrecht