De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10505
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Top!
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14386
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
mooi beeld
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3660
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Het koffertje is inmiddels vervangen door een soort van laptop tas. De (bijna) onverwoestbare Samsonite koffers die in België werden gemaakt, zijn al jaren niet meer te koop. Voldoende ruimte tussen voorstoel en achterbank dus.
Deze maand APK en deeltjestest. Glansrijk door de keuring. Zowel een blije APK keurmeester als een blije eigenaar. Inmiddels ruim 241.000km op de teller en dat zie je er niet van af. Door drukke werk en privé omstandigheden wordt de auto iets minder vaak gewassen maar verder valt er weinig te vermelden. Het enige wat het niet meer doet is de verlichting van de 4 raamschakelaars in het linker voorportier. Het ene na het andere lampje gaf de geest. Dat schijnt een product eigenschap te zijn. Misschien een keertje laten vervangen bij een beurt of zo. Haal je er een van de sloop dan kun je er op wachten dat ook deze lampjes het niet lang zullen doen.
Ik was onlangs bij een zakenrelatie. Deze heeft ook een XC70 met een kenteken uit 2017. Zwarte FWD Polar+ uitvoering met bruin geventileerd leer en Estate Line pakket. Het was een leuk gesprek totdat ik hem vroeg hoe het met zijn XC70 was, toen keek hij een beetje treurig. Hij had zijn leasetermijn verlengd maar nu moest de auto er uit en hij wist werkelijk niet wat hij nu moest kiezen als opvolger. EV was voor hem geen optie. Gelukkig heb ik dat probleem (nog) niet.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14386
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Ha Johan ik zag laatst in Clermont nog die Samsonite koffers. Als ik ze weer zie meld ik me wel.
Je hbet met een 80K meer op de teller geen problemen en dat stemt mij hoopvol voor onze XC70
Je hbet met een 80K meer op de teller geen problemen en dat stemt mij hoopvol voor onze XC70
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3660
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Beetje meewind in combinatie met gezellig 100 trutten en ik rijd opeens in een spaardiesel.
Het is maar goed dat de winterbanden er nog op zitten want anders werd het nog beter
.
Het is maar goed dat de winterbanden er nog op zitten want anders werd het nog beter
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14386
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Ongelofelijk. Mooi gedaan. Waarschijnlijk weinig heuvels of drempels 
Serieus: prachtige verbruiks cijfers.
Serieus: prachtige verbruiks cijfers.
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3660
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Tja vroeg of laat moet ik er dan aan geloven: de zomerbandenwissel. In dit geval bijzonder laat, een paar weken geleden. Met temperaturen richting de 30 graden werd het zo onderhand wel eens tijd.
Laat ik maar eerlijk zijn: ik kijk hier niet naar uit, naar dit soort klusjes. Maar er niemand die het doet zoals ik het wil, dus dan is er maar 1 optie: zelf doen
.
18 inch lichtmetaal is niet echt licht te noemen en het is best veel werk: Banden ophalen uit de opslag, krik te voorschijn halen (deels aluminium maar ook al gauw 30 kilo), momentsleutel en moersleutel onderuit het smokkelaarsvak van de XC70 en we kunnen beginnen. Met deze wissel maak ik na elke winter ook de wielbakken schoon. Eerst met een borstel en daarna met een vochtige vezeldoek. Geen hoge druk vanwege de elektronica bij de remmen. Ook de plastic schermen enigzins lostrekken en ik sta er elke keer weer van te kijken hoeveel zand er dan hier achter vandaan komt valt. Draagarmen, remleidingen en schokdempers natuurlijk ook. Kost al gauw een half uur per wielbak, wil je het een beetje goed doen maar dan is het ook weer bijna nieuwstaat.
Wielen 3x kruiselings op toenemend moment vastzetten (30%, 60%, 100%) en daarna op 140 Nm afcirkelen. Doekje over de krik en terug in de doos. Winterwielen schoonmaken , in de hoezen en daarna in de berging. Toch al gauw 4 uur werk maar gevoelsmatig beter dan het hele jaar rondrijden op all season banden en doormodderen met versmeerde wielbakken, remleidingen en draagarmen.
Ik was heel tevreden met de Michelin Alpin maar deze vernieuwde versie, de Alpin5, had ik liever niet gekocht. De vernieuwde versie heeft een ander profiel dat een ander rijgedrag geeft, en niet ten goede. De Michelin Primacy zomerband maakt dat de XC70 weer lichtvoetig stuurt en aanvoelt (voor zover dat natuurlijk kan bij dit model). De Alpin rijd ik af maar daarna geen Michelin winterband meer. Geen idee wat het dan gaat worden, ik zit te denken aan Continental. De buurman heeft deze winterband onder zijn XC60 en is er zeer tevreden mee.
Laat ik maar eerlijk zijn: ik kijk hier niet naar uit, naar dit soort klusjes. Maar er niemand die het doet zoals ik het wil, dus dan is er maar 1 optie: zelf doen

18 inch lichtmetaal is niet echt licht te noemen en het is best veel werk: Banden ophalen uit de opslag, krik te voorschijn halen (deels aluminium maar ook al gauw 30 kilo), momentsleutel en moersleutel onderuit het smokkelaarsvak van de XC70 en we kunnen beginnen. Met deze wissel maak ik na elke winter ook de wielbakken schoon. Eerst met een borstel en daarna met een vochtige vezeldoek. Geen hoge druk vanwege de elektronica bij de remmen. Ook de plastic schermen enigzins lostrekken en ik sta er elke keer weer van te kijken hoeveel zand er dan hier achter vandaan komt valt. Draagarmen, remleidingen en schokdempers natuurlijk ook. Kost al gauw een half uur per wielbak, wil je het een beetje goed doen maar dan is het ook weer bijna nieuwstaat.
Wielen 3x kruiselings op toenemend moment vastzetten (30%, 60%, 100%) en daarna op 140 Nm afcirkelen. Doekje over de krik en terug in de doos. Winterwielen schoonmaken , in de hoezen en daarna in de berging. Toch al gauw 4 uur werk maar gevoelsmatig beter dan het hele jaar rondrijden op all season banden en doormodderen met versmeerde wielbakken, remleidingen en draagarmen.
Ik was heel tevreden met de Michelin Alpin maar deze vernieuwde versie, de Alpin5, had ik liever niet gekocht. De vernieuwde versie heeft een ander profiel dat een ander rijgedrag geeft, en niet ten goede. De Michelin Primacy zomerband maakt dat de XC70 weer lichtvoetig stuurt en aanvoelt (voor zover dat natuurlijk kan bij dit model). De Alpin rijd ik af maar daarna geen Michelin winterband meer. Geen idee wat het dan gaat worden, ik zit te denken aan Continental. De buurman heeft deze winterband onder zijn XC60 en is er zeer tevreden mee.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1453
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Nog niet gedacht over Cross Climate? Stuurt licht en is een fijne all weather band.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered
Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered
Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14386
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Johan ik heb de Nokian eronder als winterband, die is stil en rolt lekker over het wegdek...Tjonge je maakt er wel werk van....wel weer goed onderhoud te noemen.
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- Henry82
- 5th Gear member
- Berichten: 2244
- Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10
Dat is de liefhebber aan het werk. 4 uur voor een wielenwissel, dan pak je het echt uitgebreid aan 
Mooi om te zien hoe de XC70 met liefde en aandacht onderhouden wordt.

Mooi om te zien hoe de XC70 met liefde en aandacht onderhouden wordt.
Life is what happens while you're busy making other plans
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3660
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Ja, het was best wel werk. Ik hoop op deze manier de roest aan de draagarmen zo lang als mogelijk tegen te houden. Mogelijk volgend jaar preventief behandelen met Caprotech RX5 en RX10 maar dan moet ik echt tijd over hebben, dat is nu nog niet het geval.
Zowel Nokia als de Michelin CC hebben hetzelfde profiel als de Pilot Alpin5. Zie onderste plaatje. Ik verwacht dan ongeveer hetzelfde rijgedrag.
Pilot Alpin4 had een heel ander profiel en dat reed gewoon prettiger. Zie bovenste plaatje.
Nooit gedacht trouwens dat het verschil zo groot kon zijn tussen de verschillende versies.
Zowel Nokia als de Michelin CC hebben hetzelfde profiel als de Pilot Alpin5. Zie onderste plaatje. Ik verwacht dan ongeveer hetzelfde rijgedrag.
Pilot Alpin4 had een heel ander profiel en dat reed gewoon prettiger. Zie bovenste plaatje.
Nooit gedacht trouwens dat het verschil zo groot kon zijn tussen de verschillende versies.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26947
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Wij hebben de CrossClimates gehad met hetzelfde profiel en die stuurden wel prettig, ook in de winter in de sneeuw.
Zal het mogelijk komen door een andere samenstelling van het rubber?
Zal het mogelijk komen door een andere samenstelling van het rubber?
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14386
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Johan hier heb je mijn winterband op foto en die lijkt niet op hedendaags profiel Alpine dacht ik...
: de Nokian WR 3 101V XL. Die band scoorde zeer goed in 2016 en ik ga zo weer dezelfde halen als zover is. Kun je kijken of het profiel je past.
: de Nokian WR 3 101V XL. Die band scoorde zeer goed in 2016 en ik ga zo weer dezelfde halen als zover is. Kun je kijken of het profiel je past.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21034
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Same here.
Alpin4 was een goede band dus zonder verder te kijken voor de 5 gegaan en die is bagger, geven geen grip bij slush en heel ander rijgedrag dan de WD5 van Dunlop.
Alpin4 was een goede band dus zonder verder te kijken voor de 5 gegaan en die is bagger, geven geen grip bij slush en heel ander rijgedrag dan de WD5 van Dunlop.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21034
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Op hoge snelheid in Dld is hij perfect en in nattigheid ook best goed.
Maar met modder, sneeuw en vooral slush geeft hij geen grip en vraag je dan vermogen glijd het all over the place.
Dat zal te maken hebben met het gemis aan 2 diagonaal groeven en grove blokken die de zooi kunnen afvoeren.
De Dunlop WD5 maar ook de Sottezero van Pirelli heeft dat wel.
Ik was altijd grote liefhebber van Michelin en had de meerprijs er zeker voor over.
Maar de Alpin 5 koop ik zeker niet weer.
Maar met modder, sneeuw en vooral slush geeft hij geen grip en vraag je dan vermogen glijd het all over the place.
Dat zal te maken hebben met het gemis aan 2 diagonaal groeven en grove blokken die de zooi kunnen afvoeren.
De Dunlop WD5 maar ook de Sottezero van Pirelli heeft dat wel.
Ik was altijd grote liefhebber van Michelin en had de meerprijs er zeker voor over.
Maar de Alpin 5 koop ik zeker niet weer.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21034
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Dat is een goede samenvatting.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 3714
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
En toch heeft de 5 het heel aardig gedaan in de tests: https://www.tyrereviews.com/Tyre/Michel ... lpin-5.htm
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21034
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Onder mijn V90 vind ik hem in vergelijk met andere banden ruk.
De alpin 4 onder de V70 was top, de Alpin suv onder mijn XC60 was top, de Dunlop WD5 onder de V90 deed precies wat hij moest doen, maar de huidige Alpin5 is naatje onder winterse omstandigheden.
De alpin 4 onder de V70 was top, de Alpin suv onder mijn XC60 was top, de Dunlop WD5 onder de V90 deed precies wat hij moest doen, maar de huidige Alpin5 is naatje onder winterse omstandigheden.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]