Volvo ceo hekelt Duitse weerstand ICE-verbod
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40413
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Er komen altijd weer andere klanten voor in de plaats.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 6194
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
in dat geval, word Volvo écht en uitsluitend een auto voor alleen de bovenklasse. De gewone man kan er niet meer bij. En met de komende XC30, zullen ze het óok nog moeilijk genoeg krijgen. Want de concurrent bied dan EV,s aan, die nog wél enigszins betaalbaar zijn. Denk bv aan de VW ID2 die er aan staat te komen, voor ca € 25.000,-

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
-
- 7th Gear member
- Berichten: 7884
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Ik denk de eerste generatie "Prius rijders" welk wat meer te besteden hebben.
Lees ook hier in Zweden dat veel Volvorijders de overstap hebben gemaakt of gaan maken.
De keuzes zijn voor twee topmerken. Dit zijn vooral Toyota en Subaru. BMW, Audi en Mercedes komen niet eens in beeld. Die zijn hier totaal niet populair.
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...
"Prutsen is de meest onderschatte fase van een creatief proces"
"Prutsen is de meest onderschatte fase van een creatief proces"
-
- 7th Gear member
- Berichten: 7884
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Dat denk ik dus ook.
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...
"Prutsen is de meest onderschatte fase van een creatief proces"
"Prutsen is de meest onderschatte fase van een creatief proces"
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14367
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Kijk is toch kristalhelder:
vanzelfsprekend speelt deze Volvo ceo de gebeten hond naar de Duitse concurrenten:
ten eerste de consument kiest (nog) niet voor100% EV en en ten tweede als Duitsland en andere landen dwars gaan liggen heeft Volvo/Geeling een "investering issue" en de aandeelhouders willen vanzelfsprekend een 'return of investment'. De Duitsers en Italianen en mogelijk ook de Franse autobouwers bedreigen dat streven.
Eerder geloofde ik Volvo wat betreft "auto's bouwen voor veiligheid" echter deze boze ceo heeft niets met het klimaat; hij moet zijn investeerders tevreden houden
vanzelfsprekend speelt deze Volvo ceo de gebeten hond naar de Duitse concurrenten:
ten eerste de consument kiest (nog) niet voor100% EV en en ten tweede als Duitsland en andere landen dwars gaan liggen heeft Volvo/Geeling een "investering issue" en de aandeelhouders willen vanzelfsprekend een 'return of investment'. De Duitsers en Italianen en mogelijk ook de Franse autobouwers bedreigen dat streven.
Eerder geloofde ik Volvo wat betreft "auto's bouwen voor veiligheid" echter deze boze ceo heeft niets met het klimaat; hij moet zijn investeerders tevreden houden

BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
-
- 7th Gear member
- Berichten: 7884
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Ik ga deels met je mee Bob. Dat Volvo of deze CEO niets met het klimaat heeft betwijfel ik. Eerder al heeft Volvo het besluit genomen om geen lederen interieur delen meer te gebruiken. Volvo investeert behalve in ontwikkeling van EV op op andere gebieden om zoveel mogelijk het milieu te ontzien. Kijk alleen al de ontwikkeling op het gebied van het bouwen van de nieuwe fabriek. Hierbij wordt erg gekeken naar zoveel mogelijk co2 beperkingen. Ook personeel wat thuis kan werken wordt zoveel mogelijk gepromoot om maar geen deelname aan uitstoot te voldoen. Daar kunnen anderen nog wel een voorbeeld aan nemen.
Dat die Duitser het op de lange baan wil hebben snapt men wel. Is dat klimaatgepeupel wel haalbaar voir de afgesproken datum? Zo niet, en besluit de EU anders, dan gaat dit ten koste van investeringen.
Dan zou het inderdaad zo kunnen zijn dat aandeelhouders hierover gaan koeren. Maar zij zijn zelf meegegaan in het proces. In een van de vergaderingen enkele jaren geleden heeft men aangekondigd een aantal stappen vooruit te doen en dat dit nog al eens een zware strijd kon worden.
Dan nu blijkt dat andere landen dwars gaan liggen...
Het is een risico wat men heeft genomen. Nu afwachten of men op het juiste paard hedft gegokt. Dat moet nog blijken.
Dat die Duitser het op de lange baan wil hebben snapt men wel. Is dat klimaatgepeupel wel haalbaar voir de afgesproken datum? Zo niet, en besluit de EU anders, dan gaat dit ten koste van investeringen.
Dan zou het inderdaad zo kunnen zijn dat aandeelhouders hierover gaan koeren. Maar zij zijn zelf meegegaan in het proces. In een van de vergaderingen enkele jaren geleden heeft men aangekondigd een aantal stappen vooruit te doen en dat dit nog al eens een zware strijd kon worden.
Dan nu blijkt dat andere landen dwars gaan liggen...
Het is een risico wat men heeft genomen. Nu afwachten of men op het juiste paard hedft gegokt. Dat moet nog blijken.
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...
"Prutsen is de meest onderschatte fase van een creatief proces"
"Prutsen is de meest onderschatte fase van een creatief proces"
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14367
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Martin ik denk dat bedrijven alleen iets met klimaat hebben als dat vertaald kan worden in een verdien model vanzelfsprekend. Het klimaat is niet de primaire drijfveer wil ik maar zeggen... Fijn dat Volvo geen leer gebruikt maar ik vind dat flauwekul. Maar daar kan men anders tegenaan kijken en ik hou me in anders komen we hier ook in verboden politiek terecht...
.....

BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5250
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Inderdaad daar ga ik van uit, en er zijn nog MY25's tochOGA244 schreef: ↑18.03.2023 - 09:46jij gaat er daarbij van uit dat er nog een my26 v60 ice variant in de pijplijn zitNielsPHEV schreef: ↑18.03.2023 - 09:10Je hebt toch een prima alternatief wat beter rijdt en een lagere cw waarde best mevrouw meneer ik kan u over een maand of 16 waarschijnlijk wel een V60 leveren en wellicht zit er zelfs bliss opOGA244 schreef: ↑17.03.2023 - 09:45 De my24 xc40 twin engines worden slechts 2 weken gebouwd (wk 27 en 28)
De dealers hoorden op 12 december 22 dat het op was met de twin engines terwijl er nog veel offertes uitstonden en bestellingen binnen kwamen, "verkoop maar een EV" is dan wel erg kort door de bocht.
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21034
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
En groot dealerbedrijven gaan mee in deze werkwijze, dat kost ze dan ook een diesel onderhoud klant..
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 7th Gear member
- Berichten: 7884
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Ik kan mij er verder niet druk om maken. Zolang er nog koeien gegeten worden heb je een mooi bijproduct. Dus waarom niet gebruiken?Bover schreef: ↑18.03.2023 - 17:27 Martin ik denk dat bedrijven alleen iets met klimaat hebben als dat vertaald kan worden in een verdien model vanzelfsprekend. Het klimaat is niet de primaire drijfveer wil ik maar zeggen... Fijn dat Volvo geen leer gebruikt maar ik vind dat flauwekul. Maar daar kan men anders tegenaan kijken en ik hou me in anders komen we hier ook in verboden politiek terecht........
En ik stap in september in een nieuwe auto met lederen bekleding/interieur.
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...
"Prutsen is de meest onderschatte fase van een creatief proces"
"Prutsen is de meest onderschatte fase van een creatief proces"
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13521
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
Vroeger bepaalde een klant wat hij/zij wilde kopen, tegenwoordig maakt volvo het wel uit..
180 km uur, geen leer, geen awd ice, steeds beperktere optiekeuze..
Dat valt bij menig klant niet helemaal lekker.
Aziaten luisteren dan toch echt beter naar hun prospects/kopers
180 km uur, geen leer, geen awd ice, steeds beperktere optiekeuze..
Dat valt bij menig klant niet helemaal lekker.
Aziaten luisteren dan toch echt beter naar hun prospects/kopers
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 6194
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Niet te vergeten, de zeer beperkte kleuren keuze uit : wit, grijs of zwart.

Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
-
- 7th Gear member
- Berichten: 7884
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Waarschijnlijk voor de Nederlandse markt. Hier kan je uit meerdere kleuren kiezenHans Eilander schreef: ↑18.03.2023 - 20:19Niet te vergeten, de zeer beperkte kleuren keuze uit : wit, grijs of zwart.![]()
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...
"Prutsen is de meest onderschatte fase van een creatief proces"
"Prutsen is de meest onderschatte fase van een creatief proces"
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3655
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
"We zijn ons bewust van onze verplichting om de planeet te helpen beschermen"
Dat zijn hele grote woorden.
Werkt hij bij Greenpeace, de Verenigde Naties, Artsen zonder Grenzen, Milieudefensie, WWF, Amnesty International, The Plastic Soup Foundation, of een andere NGO dat de wereld wil verbeteren?
Nee, Jimmy werkt bij een gewone automobielfabrikant dat te vroeg een bet-your-company strategische keuze heeft gemaakt. Hij realiseert zich dat en doet nu huilie-huilie.
Ik zou zeggen: wees een vent, doe minder hypocriet en luister naar je klanten in plaats van de politici in Brussel.
Dat zijn hele grote woorden.
Werkt hij bij Greenpeace, de Verenigde Naties, Artsen zonder Grenzen, Milieudefensie, WWF, Amnesty International, The Plastic Soup Foundation, of een andere NGO dat de wereld wil verbeteren?
Nee, Jimmy werkt bij een gewone automobielfabrikant dat te vroeg een bet-your-company strategische keuze heeft gemaakt. Hij realiseert zich dat en doet nu huilie-huilie.
Ik zou zeggen: wees een vent, doe minder hypocriet en luister naar je klanten in plaats van de politici in Brussel.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3156
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5250
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Is inderdaad een plots mondiaal tekort aan was ik vergeten, dank JelmerJelmer de Jong schreef: ↑18.03.2023 - 23:59Die worden geleverd zonder verbrandingsmotor omdat de zuigerveren niet leverbaar zijn.
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14367
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Zuigerveren te kort?
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....