Hej!
Sinds kort merkte ik dat de binnenkant van m'n wagen vochtig is.
Iemand hetzelfde al meegemaakt?
Rubbers dakraam gekrompen? Water insijpeling?
- dik999
- 5th Gear member
- Berichten: 1225
- Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46
Ik heb hetzelfde
Behoorlijke ruimte tussen de rubbers
Sinds twee weken is achter de passagiersstoel de vloer kleddernat
Ik weet nog niet waar het vandaan komt
Garage meldde dat dit niet tot lekkage kan leiden omdat er een bak onder het panorama dak schijnt te zijn
Behoorlijke ruimte tussen de rubbers
Sinds twee weken is achter de passagiersstoel de vloer kleddernat
Ik weet nog niet waar het vandaan komt
Garage meldde dat dit niet tot lekkage kan leiden omdat er een bak onder het panorama dak schijnt te zijn
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
- XC60silverdawn
- 3rd Gear member
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 23.11.2021 - 11:12
- TomAmazon
- 2nd Gear member
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 21.11.2021 - 13:20
- Locatie: Aalbeke
Die bak heeft enkele 'afwateringsbuisjes' (of hoe noem je die) en als deze verstopt zijn, dan zoekt water de gemakkelijkste weg....meestal interieur!
Die buisjes zullen dus verstopt zijn. Eens uitblazen met compressor of zo'n lang en fijn borsteltje gebruiken ... dealer moet dat ook kunnen zien en doen
Die buisjes zullen dus verstopt zijn. Eens uitblazen met compressor of zo'n lang en fijn borsteltje gebruiken ... dealer moet dat ook kunnen zien en doen
2009 C70 2.0D Summum
1969 P121 Amazon B18B Weber Downdraft OD
2009 XC90 2.4D AWD Momentum Shadow Blue Metallic
2022 XC60 T6 PHEV Inscription Expr. Platinum Grey, Blond Moritz leder
1969 P121 Amazon B18B Weber Downdraft OD
2009 XC90 2.4D AWD Momentum Shadow Blue Metallic
2022 XC60 T6 PHEV Inscription Expr. Platinum Grey, Blond Moritz leder
- dik999
- 5th Gear member
- Berichten: 1225
- Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46
Dank je voor reactie
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 26.12.2010 - 22:51
Thanks! Ik laat het nakijkenTomAmazon schreef: ↑20.11.2022 - 09:04 Die bak heeft enkele 'afwateringsbuisjes' (of hoe noem je die) en als deze verstopt zijn, dan zoekt water de gemakkelijkste weg....meestal interieur!
Die buisjes zullen dus verstopt zijn. Eens uitblazen met compressor of zo'n lang en fijn borsteltje gebruiken ... dealer moet dat ook kunnen zien en doen
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6305
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Ik heb net hetzelfde gehad en dat gat kan wel degelijk voor lekkage zorgen is mijn ervaring. Voor mijn XC90 is er een technisch journaal over beschikbaar. Zal vast voor de XC60 ook wel het geval zijn. In ieder geval is het niet zoals het hoort. Kosten in mijn geval ik geloof een 300 euro. Hele rubber wordt vervangen en opnieuw gelijmd.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6305
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Je kunt ook gewoon een bekertje water in de goot nabij de afvoeren gooien (er zitten er 2 voor en 2 achter). Je merkt snel genoeg of dat water dan gewoon wegloopt.TomAmazon schreef: ↑20.11.2022 - 09:04 Die bak heeft enkele 'afwateringsbuisjes' (of hoe noem je die) en als deze verstopt zijn, dan zoekt water de gemakkelijkste weg....meestal interieur!
Die buisjes zullen dus verstopt zijn. Eens uitblazen met compressor of zo'n lang en fijn borsteltje gebruiken ... dealer moet dat ook kunnen zien en doen
Ik gok er op dat net als bij mij het panodak rubber moet worden vervangen.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 1st Gear member
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 22.08.2021 - 13:55
Je zou haast denken dat het een terugroepactie waardig iets is.Gouwe schreef: ↑21.11.2022 - 20:17Je kunt ook gewoon een bekertje water in de goot nabij de afvoeren gooien (er zitten er 2 voor en 2 achter). Je merkt snel genoeg of dat water dan gewoon wegloopt.TomAmazon schreef: ↑20.11.2022 - 09:04 Die bak heeft enkele 'afwateringsbuisjes' (of hoe noem je die) en als deze verstopt zijn, dan zoekt water de gemakkelijkste weg....meestal interieur!
Die buisjes zullen dus verstopt zijn. Eens uitblazen met compressor of zo'n lang en fijn borsteltje gebruiken ... dealer moet dat ook kunnen zien en doen
Ik gok er op dat net als bij mij het panodak rubber moet worden vervangen.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 12.08.2014 - 13:10
Ik heb dezelfde problemen, incl. Het nat worden van vloer onder bestuurdersstoel. Akoestische bodem isolatie bleek doordrenkt en door vocht is unit/computer/electronica onder stoel aangetast. Veel meldingen van storingen waaronder transmissie, elektrische parkeerem defect, zogenaamd lekke banden en vele andere. Omdat parkeerrem niet wilde ontgrendelen met autoambulance afgevoerd naar dealer. Voordat defect module in beeld kwam waren er heeel wat telefoontjes gepleegd met Volvo NL. Module vervangen. Auto staat al anderhalf week te drogen omdat goede diagnose alleen met droge auto kan (hoog waarschijnlijk een van de drain’s, maar andere oorzaak misschien ook).
Na 14 jaar één V50... nu Volvo XC60 Inscription MY2020 
- dik999
- 5th Gear member
- Berichten: 1225
- Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46
wow, dat klinkt niet lekker. Ik hoop dat er bij mij minder aan de hand is. 23 december staat de V60 in de garage voor onderhoudsbeurt en ik heb dit probleem gemeld. Voorlopig alleen dus storing van mijn trekhaak .Snipje schreef: ↑07.12.2022 - 22:01 Ik heb dezelfde problemen, incl. Het nat worden van vloer onder bestuurdersstoel. Akoestische bodem isolatie bleek doordrenkt en door vocht is unit/computer/electronica onder stoel aangetast. Veel meldingen van storingen waaronder transmissie, elektrische parkeerem defect, zogenaamd lekke banden en vele andere. Omdat parkeerrem niet wilde ontgrendelen met autoambulance afgevoerd naar dealer. Voordat defect module in beeld kwam waren er heeel wat telefoontjes gepleegd met Volvo NL. Module vervangen. Auto staat al anderhalf week te drogen omdat goede diagnose alleen met droge auto kan (hoog waarschijnlijk een van de drain’s, maar andere oorzaak misschien ook).
Sterkte met de afwikkeling
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 13.01.2018 - 14:56
zelfde probleem sinds september (XC60 2018, panorama schuifdak): veel storings meldingen: parkeer rem, transmissie, ESC, adblue, Volvo on call, Versnell.hendel vast,Vierwielaandrijving, Auto hold, Start/Stop-functie etc. In Spanje naar Volvo dealer: niets gevonden, soiftware update. In november weer meldingen en blijkt water in kofferbak onder resrvewiel: 2 liter. Tgv lekkage panoramadak/schuifdak. Exact hetzelfde als foto boven: gekrompen rubbers en verstopte waterafvoer. Dealer heeft afspraak gemaakt voor vervanging rubber en herstellen waterafvoer. Omdat inwateren maar door blijft gaan heb ik zelf het dak maar afgeplakt met ductape en een luchtdroger in de auto gezet. Daarmee zijn de foutmeldingen verdwenen nu de auto droog is.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 12.08.2014 - 13:10
Oorzaak lekkage was verstopte drain panoramische dak. Komt vaker voor 60% coulance (auto is < 3 jaar). Rubber zijn volgens mij niet persé het probleem. Wel het verstoppen/ontkoppelen van de drain. De dealer heeft de module onder de bestuurdersstoel op een verhoging gezet op herhaling te voorkomenSnipje schreef: ↑07.12.2022 - 22:01 Ik heb dezelfde problemen, incl. Het nat worden van vloer onder bestuurdersstoel. Akoestische bodem isolatie bleek doordrenkt en door vocht is unit/computer/electronica onder stoel aangetast. Veel meldingen van storingen waaronder transmissie, elektrische parkeerem defect, zogenaamd lekke banden en vele andere. Omdat parkeerrem niet wilde ontgrendelen met autoambulance afgevoerd naar dealer. Voordat defect moduleevenmmdik999 schreef: ↑08.12.2022 - 10:29wow, dat klinkt niet lekker. Ik hoop dat er bij mij minder aan de hand is. 23 december staat de V60 in de garage voor onderhoudsbeurt en ik heb dit probleem gemeld. Voorlopig alleen dus storing van mijn trekhaak .Snipje schreef: ↑07.12.2022 - 22:01 Ik heb dezelfde problemen, incl. Het nat worden van vloer onder bestuurdersstoel. Akoestische bodem isolatie bleek doordrenkt en door vocht is unit/computer/electronica onder stoel aangetast. Veel meldingen van storingen waaronder transmissie, elektrische parkeerem defect, zogenaamd lekke banden en vele andere. Omdat parkeerrem niet wilde ontgrendelen met autoambulance afgevoerd naar dealer. Voordat defect module in beeld kwam waren er heeel wat telefoontjes gepleegd met Volvo NL. Module vervangen. Auto staat al anderhalf week te drogen omdat goede diagnose alleen met droge auto kan (hoog waarschijnlijk een van de drain’s, maar andere oorzaak misschien ook).
Sterkte met de afwikkelingin beeld kwam waren er heel wat telefoontjes gepleegd met Volvo NL. Module vervangen. Auto staat al anderhalf week te drogen omdat goede diagnose alleen met droge auto kan (hoog waarschijnlijk een van de drain’s, maar andere oorzaak misschien ook).dik999 schreef: ↑08.12.2022 - 10:29wow, dat klinkt niet lekker. Ik hoop dat er bij mij minder aan de hand is. 23 december staat de V60 in de garage voor onderhoudsbeurt en ik heb dit probleem gemeld. Voorlopig alleen dus storing van mijn trekhaak .Snipje schreef: ↑07.12.2022 - 22:01 Ik heb dezelfde problemen, incl. Het nat worden van vloer onder bestuurdersstoel. Akoestische bodem isolatie bleek doordrenkt en door vocht is unit/computer/electronica onder stoel aangetast. Veel meldingen van storingen waaronder transmissie, elektrische parkeerem defect, zogenaamd lekke banden en vele andere. Omdat parkeerrem niet wilde ontgrendelen met autoambulance afgevoerd naar dealer. Voordat defect module in beeld kwam waren er heeel wat telefoontjes gepleegd met Volvo NL. Module vervangen. Auto staat al anderhalf week te drogen omdat goede diagnose alleen met droge auto kan (hoog waarschijnlijk een van de drain’s, maar andere oorzaak misschien ook).
Sterkte met de afwikkeling

Na 14 jaar één V50... nu Volvo XC60 Inscription MY2020 
-
- 1st Gear member
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 24.12.2006 - 20:44
Hier zelfde probleem. XC60T8 2019. Zelfde grote gaten bij de rubbers.
Vond al een poosje dat de ramen snel beslagen waren maar toen de luchtverig foutmeldingen gaf toch maar even naar de garage gegaan. "het is zeiknat achter de bekleding" vertelde de monteur. En inderdaad met de radio uit hoorde ik het water klotsen. "Mijn" garage had niet snel tijd terwijl ze het wel urgent vonden. Dus geinformeerd bij de garage waar ik hem gekocht had. Kon sneller terecht. Inschatting was een halve dag werk maar het werden er 4. In de tussentijd vielen er steeds meer systemen uit. Abs, Esc, camera's, volvo on call enz.
Bij mij werden de rubber niet vervangen (terwijl "mijn" garage dat dat wel van plan was). Was niet nodig vonden ze want oorzaak was verstopte afvoer.... Maar met die grote gaten is de kans van rotzooi wat er in komt en de zaak verstopt deste groter lijkt me. Vind de willekeur wel vreemd. Zefs met Volvo Select garantie.
Vond al een poosje dat de ramen snel beslagen waren maar toen de luchtverig foutmeldingen gaf toch maar even naar de garage gegaan. "het is zeiknat achter de bekleding" vertelde de monteur. En inderdaad met de radio uit hoorde ik het water klotsen. "Mijn" garage had niet snel tijd terwijl ze het wel urgent vonden. Dus geinformeerd bij de garage waar ik hem gekocht had. Kon sneller terecht. Inschatting was een halve dag werk maar het werden er 4. In de tussentijd vielen er steeds meer systemen uit. Abs, Esc, camera's, volvo on call enz.
Bij mij werden de rubber niet vervangen (terwijl "mijn" garage dat dat wel van plan was). Was niet nodig vonden ze want oorzaak was verstopte afvoer.... Maar met die grote gaten is de kans van rotzooi wat er in komt en de zaak verstopt deste groter lijkt me. Vind de willekeur wel vreemd. Zefs met Volvo Select garantie.
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6305
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Voor mijn XC90 is er een technisch journaal beschikbaar over de problemen met de krimpende rubbers. Kan me haast niet voorstellen dat die er dan niet voor een XC60 is. Zou er zeker nog even mee naar de dealer terug gaan.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 26.12.2010 - 22:51
Even een update:
Ondertussen is de wagen getakeld naar een officiële garage en staat daar sinds midden november.
Verdikt: 10cm water in de bodemplaat, door verstopte drains. Daardoor is ook de boordcomputer in de koffer en bijhorende kabels geoxideerd.
Gevolg: de kabelbomen worden vervangen (niet onder garantie omdat dit niet Volvo of de dealer hun zorg/verantwoordelijkheid is)
Ondertussen is de wagen getakeld naar een officiële garage en staat daar sinds midden november.
Verdikt: 10cm water in de bodemplaat, door verstopte drains. Daardoor is ook de boordcomputer in de koffer en bijhorende kabels geoxideerd.
Gevolg: de kabelbomen worden vervangen (niet onder garantie omdat dit niet Volvo of de dealer hun zorg/verantwoordelijkheid is)
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6305
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
En nu?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Ferrari
- 5th Gear member
- Berichten: 1149
- Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
- Locatie: Antwerpen
Ze nemen er wel de tijd voor, 4 maanden....Stijn123 schreef: ↑24.03.2023 - 13:45 Even een update:
Ondertussen is de wagen getakeld naar een officiële garage en staat daar sinds midden november.
Verdikt: 10cm water in de bodemplaat, door verstopte drains. Daardoor is ook de boordcomputer in de koffer en bijhorende kabels geoxideerd.
Gevolg: de kabelbomen worden vervangen (niet onder garantie omdat dit niet Volvo of de dealer hun zorg/verantwoordelijkheid is)
Geen coulance o.i.d.?
Henry
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
BMW 420i Luxury-line cabrio 2018
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
BMW 420i Luxury-line cabrio 2018
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999