Zo'n nieuwe auto kopen is voor mij de eerste keer. Wil binnen een maand de opdracht willen geven. Heb me voorgenomen om eerst een offerte bij 2 tot 3 volvo bedrijven op te vragen. Hierbij wordt precies dezelfde auto gevraagd met exact de zelfde extra's.
Zo gauw ik die binnen heb wil ik gaan proberen om via mail (dan heb je niet de druk van "nu beslissen want anders....") te proberen een beste prijs er uit te halen. Natuurlijk spelen ook zaken mee als bereikbaarheid van de garage, de naam, welke sfeer ze uitstralen enz.
Heeft iemand ervaring met deze benadering en/of tips?
een groet
Joep
ps o ja heb een v40 van 1996 met 250.000km op de teller in te ruilen
onderhandelen, rechtstreeks of...
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Sinds 6 april 2006 v50 2.0d, edition 2 Deep Blue solid
- pieter007
- 5th Gear member
- Contacteer:
ik zou toch wel persoonlijk gaan praten
via mail zal je volgens mij nooit een uitzonderlijke prijs krijgen , omdat je daar naar een andere dealer mee kunt gaan
via mail zal je volgens mij nooit een uitzonderlijke prijs krijgen , omdat je daar naar een andere dealer mee kunt gaan
mijn volvo: V50 2007 2.0D(black sapphire) /Amazon 1968 B20(hemelblauw)
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
-
- 4th Gear member
Daarbij, om naar de dealer toe te gaan heb je toch dat gevoel dat je een nieuwe auto besteld, waar je het eerder al over had. Gewoon ff wat zaterdagmiddagen gaan autoshoppen met vrouwlief!
Maurice
Vaders: S80 D5 MY2008 Momentum, RTI, 17'' Regor, magic blue pearl...
Zelf: Ibiza 1.9 TDI sport. Hopelijk snel een Volvo...
Vaders: S80 D5 MY2008 Momentum, RTI, 17'' Regor, magic blue pearl...
Zelf: Ibiza 1.9 TDI sport. Hopelijk snel een Volvo...
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
in eerste instantie blijf ik mailen maar de laatste ronde ben ik zeker van plan weer bij ze persoonllijk langs te gaan en dan de puntjes op de i te zetten. Ben het met jullie eens dat het persoonlijke contact dan ook belangrijk is. de eerste offerte is bij allebei op zaterdagmiddag tot stand gekomen na mijn bezoek.
-
- 2nd Gear member
Ik heb begin 2006 als particulier een nieuwe V50 gekocht. Kwam uit een VW Golf Variant.
Mijn aanpak was zeer doeltreffend: diverse emails verstuurd met daarin mijn wensen en wat ik in te ruilen had. Ik had heel duidelijk om een indicatie gevraagd omdat ik ook wel weet dat een persoonlijk contact toch meer oplevert. Dus kun je een dealer niet vastpinnen op een bod per email.
Maar omdat je op die manier erg veel reacties krijgt (althans bij mij) kun je gelijk al een selectie maken die wel/niet in aanmerking komen voor een bezoek.
Uiteindelijk bleven er 2 dealers voor mij over waar bij de ene toch wel 100km. verder weg zat. Ik moest daar de laagste prijs bij betalen en stond op punt om te bestellen. Toen informeerde dealer in mijn woonplaats naar de stand van zaken en legde ik hem uit wat ik verder moest toe betalen. Uiteindelijk ging (tegenwoordig dus mijn eigen) dealer mee in datzelfde aanbod en heb het daar besteld.
Neem vooral rustig de tijd om e.e.a. goed uit te zoeken en niets overhaasten. Dat brengt het meeste op en geeft het beste gevoel. Lees hier en daar op forum naar ervaringen met dealer. Bij een NL autoblad krantje kun je reviews van dealers en merk/type lezen.
Email verkeer in de eerste plaats werkt echt goed. Als aanvulling zul je toch wat bezoeken moeten brengen aan de showroom. De ene verkoper is de andere niet en je moet een "klik" hebben met verkoper en bedrijf. Je wilt daar toch ook voor onderhoud terecht? Dus receptie is voor mij misschien nog wel belangrijker dan verkoop.
Succes met je aankoopproces.
Mijn aanpak was zeer doeltreffend: diverse emails verstuurd met daarin mijn wensen en wat ik in te ruilen had. Ik had heel duidelijk om een indicatie gevraagd omdat ik ook wel weet dat een persoonlijk contact toch meer oplevert. Dus kun je een dealer niet vastpinnen op een bod per email.
Maar omdat je op die manier erg veel reacties krijgt (althans bij mij) kun je gelijk al een selectie maken die wel/niet in aanmerking komen voor een bezoek.
Uiteindelijk bleven er 2 dealers voor mij over waar bij de ene toch wel 100km. verder weg zat. Ik moest daar de laagste prijs bij betalen en stond op punt om te bestellen. Toen informeerde dealer in mijn woonplaats naar de stand van zaken en legde ik hem uit wat ik verder moest toe betalen. Uiteindelijk ging (tegenwoordig dus mijn eigen) dealer mee in datzelfde aanbod en heb het daar besteld.
Neem vooral rustig de tijd om e.e.a. goed uit te zoeken en niets overhaasten. Dat brengt het meeste op en geeft het beste gevoel. Lees hier en daar op forum naar ervaringen met dealer. Bij een NL autoblad krantje kun je reviews van dealers en merk/type lezen.
Email verkeer in de eerste plaats werkt echt goed. Als aanvulling zul je toch wat bezoeken moeten brengen aan de showroom. De ene verkoper is de andere niet en je moet een "klik" hebben met verkoper en bedrijf. Je wilt daar toch ook voor onderhoud terecht? Dus receptie is voor mij misschien nog wel belangrijker dan verkoop.
Succes met je aankoopproces.
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
De 2 dealers zitten respectievelijk 3 en 20km bij ons vandaan. Mijn vriendin werkt op 2 km afstand van die dealer op 20km. Pas over een week of 3 heb ik het geld vrij en kan ik overgaan tot de aankoop. Heb bewust die tijd genomen om dat uit te onderhandelen. En daarbij heb je gelijk, er moet ook een zekere klik hebben met het bedrijf. Mocht ik op een verschil van € 200,- zijn maar heb met die duurdere de klik en de ander nauwelijks danzal ik gaan voor die duurdere. En dan gaat het niet alleen om de verkoper maar ook om de uitstraling van het bedrijf....
Neem de tip van af en toe tussendoor langs gaan zeker over.
Neem de tip van af en toe tussendoor langs gaan zeker over.
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Ik houd een beetje voor me met welke bedrijven ik aan het onderhandelen ben. Wat is jullie ervaring, nodig of gewoon open zijn met welke bedrijven je bezig bent naar de tegenpartij??
groet
joep
p.s. over 2 weken gaan ik de 2d edition2 bestellen....
groet
joep
p.s. over 2 weken gaan ik de 2d edition2 bestellen....

- moosev50
- 3rd Gear member
voor de v40 krijg je op papier denk ik zo'n 2500 euro terug. Op de edition varianten moet je niet al te veel korting verwachten, die is er eigenlijk al af. Een achterspoiler, en evt een waxoil behandeling moet je er makkelijk bij kunnen krijgen. Denk ook een aan een setje winterbanden die ze er evt bij kunnen doen. (wat extra's er bij vragen lukt vaak beter dan iets van de prijs afhalen)
succes!
succes!
V50 2.0D Brilllant Bleu[Verkocht]
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
het verschil wat beiden bieden is meer dan 400 euro. Dat zal denk ik het grootste struikelblok zijn. Dank je voor de tip van het bij onderhandelen...
groet
joep
groet
joep
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Wilde deze week de koop gaan afronden. Ben vandaag naar het bedrijf gegaan die tot nu toe het minst boden voor de inruil van de V40. Liet weten wat het andere bedrijf bood. er werd teruggekoppeld in een apart kamertje. De verkoper kwam terug en liet me weten dat hij een prijs had die ver onder het andere aanbod zat, maarre..... dan moest ik de auto wel gelijk kopen (zonder vooraf te weten wat die prijs was)
... Heb het natuurlijk niet gedaan. Komende vrijdag naar de andere garage...
(wordt vervolgd)

(wordt vervolgd)
- Paul
- Geartronic member
Leuke handelaar....
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 5th Gear member
Ben wel benieuwd...
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
vandaag naar de andere handelaar gegaan. Rutten in Boxmeer. Binnen 20min waren we klaar en hadden beiden een "goed gevoel" over de prijs. Was zelfs een prijs beneden de prijs die ik in gedachten had.
Heb zelfs niet meer de moeite genomen om de andere handelaar in Nijmegen nog te bellen om te vragen of ze een tegen voorstel wilden doen. Na de overeenkomst wel gebeld, was in gesprek en toen maar een mailtje gestuurd om door te geven dat:(ik citeer)
"- ik kreeg een prijs voorgeschoteld die over een kwam met wat ik in gedachten had. En die was beduidend lager dan de prijs die vooralsnog voorlag.
- De wat relaxter sfeer van Rutten sprak mij uiteindelijk meer aan
- Vond het voorstel wat mij gisteren door jullie werd gedaan niet prettig; leer altijd en overal dat je nooit in zee moet gaan met voorstellen die je niet naast anderen kunt leggen."
Kortom nu nog 6 weken wachten op de v50 2.0d edition 2 Deep blue met afneembare trekhaak en afsluitbare wielboutenset (wat heb ik er gruwelijke hekel aan als zo'n wieldop gejat wordt....).
groet
Joep
Heb zelfs niet meer de moeite genomen om de andere handelaar in Nijmegen nog te bellen om te vragen of ze een tegen voorstel wilden doen. Na de overeenkomst wel gebeld, was in gesprek en toen maar een mailtje gestuurd om door te geven dat:(ik citeer)
"- ik kreeg een prijs voorgeschoteld die over een kwam met wat ik in gedachten had. En die was beduidend lager dan de prijs die vooralsnog voorlag.
- De wat relaxter sfeer van Rutten sprak mij uiteindelijk meer aan
- Vond het voorstel wat mij gisteren door jullie werd gedaan niet prettig; leer altijd en overal dat je nooit in zee moet gaan met voorstellen die je niet naast anderen kunt leggen."
Kortom nu nog 6 weken wachten op de v50 2.0d edition 2 Deep blue met afneembare trekhaak en afsluitbare wielboutenset (wat heb ik er gruwelijke hekel aan als zo'n wieldop gejat wordt....).
groet
Joep
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
werd dus zo'n 3300 euro (bij 249000 op de teller....)moosev50 schreef:voor de v40 krijg je op papier denk ik zo'n 2500 euro terug. Op de edition varianten moet je niet al te veel korting verwachten, die is er eigenlijk al af. Een achterspoiler, en evt een waxoil behandeling moet je er makkelijk bij kunnen krijgen. Denk ook een aan een setje winterbanden die ze er evt bij kunnen doen. (wat extra's er bij vragen lukt vaak beter dan iets van de prijs afhalen)
succes!
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
komt niet 31 maart nmaar pas 4 april bij de garaage, kan hem dan de 6de ophalen.... :shock: