Update:
Ik had dealer gevraagd logger in te bouwen omdat een 4e sessie zonder mogelijk resultaat voor mij geen optie was.
In eerste instantie waren ze terughoudend maar hebben het uitgezocht of het kon.
Het kon dus Inmiddels de auto weer een dag kwijt geweest om de logger in te laten bouwen.
Er zit een knop op het dashboard dat ik kan indrukken als het optreedt.
Inmiddels is het 2 keer opgetreden.
Ze vroegen om 4x te loggen, dus ben op de helft.
Wordt vervolgd....
T8 probleem met wegrijden
- therealbean
- 1st Gear member
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 24.03.2019 - 20:42
MY 2020 XC60 R-design T8 AWD Bursting Blue
Lines: Inscription plus, Scandinavian, Audio Harmon Kardon, Intelli safe pro, Versatility pro, Park assist incl. 360 camera
Vroegah: 340, 850 GTL, 2001-2005 850 T5, 2005-2011 XC70 2.5T, 2011-2019 XC60 D5 AWD
Lines: Inscription plus, Scandinavian, Audio Harmon Kardon, Intelli safe pro, Versatility pro, Park assist incl. 360 camera
Vroegah: 340, 850 GTL, 2001-2005 850 T5, 2005-2011 XC70 2.5T, 2011-2019 XC60 D5 AWD
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6332
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Wel jammer dat je dan pas de knop in kan drukken nadat het is opgetreden. M.a.w. wat er aan voroaf gaat is dan dus niet gelogd. Vraag me dus wel af wat hier gaat uitkomen. Continu loggen is echter ook geen optie. Dat levert zoveel data op dat je er doorgaans geen analyse meer op los kan laten. Succes in ieder geval.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- therealbean
- 1st Gear member
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 24.03.2019 - 20:42
Ik neem aan dat ze wel iets slimmers hebben gemaakt. Bv een rollende buffer die bij druk op knop de log van 10 seconde voor en na de druk op de knop gezamelijk opslaat in aparte file.Gouwe schreef: ↑13.03.2023 - 09:31 Wel jammer dat je dan pas de knop in kan drukken nadat het is opgetreden. M.a.w. wat er aan voroaf gaat is dan dus niet gelogd. Vraag me dus wel af wat hier gaat uitkomen. Continu loggen is echter ook geen optie. Dat levert zoveel data op dat je er doorgaans geen analyse meer op los kan laten. Succes in ieder geval.
Maar goed ik sta nergens meer van te kijken tegenwoordig.
Inmiddels een keer of 5-6 opgetreden maar er is pas in april weer plek op uit te bouwen....
MY 2020 XC60 R-design T8 AWD Bursting Blue
Lines: Inscription plus, Scandinavian, Audio Harmon Kardon, Intelli safe pro, Versatility pro, Park assist incl. 360 camera
Vroegah: 340, 850 GTL, 2001-2005 850 T5, 2005-2011 XC70 2.5T, 2011-2019 XC60 D5 AWD
Lines: Inscription plus, Scandinavian, Audio Harmon Kardon, Intelli safe pro, Versatility pro, Park assist incl. 360 camera
Vroegah: 340, 850 GTL, 2001-2005 850 T5, 2005-2011 XC70 2.5T, 2011-2019 XC60 D5 AWD
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 04.03.2021 - 10:39
Ik heb inmiddels een proefrit gemaakt met de Lexus RX450H+, maar helaas moet ik zeggen dat het me tegenviel. De Lexus is wel heel stil, zit lekker etc, maar heeft een bijzondere vering, net alsof je steeds over hobbeltjes rijdt, terwijl de weg gewoon strak is. Waarschijnlijk moeite met de 21 inch velgen en lage wang banden. Echt niet passend bij een auto die heel comfortabel zou moeten zijn. Ik mocht hem 48 uur mee, maar na een paar uur al weer terug gebracht. In het koopcontract stond gelukkig de voorwaarde dat ik mocht annuleren bij onbevredigende proefrit. De XC60 rijdt echt veel fijner. En is ook op een aantal andere aspecten duidelijk de betere auto. Dus voorlopig blijf ik toch maar Volvo rijden ondanks de garage.
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6332
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Het gras is niet altijd groener bij buren blijkt maar weer. Maar op zoek naar een andere dealer ook nog een optie?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- therealbean
- 1st Gear member
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 24.03.2019 - 20:42
Update: logger weer uitgebouwd vorige week. Volvo kon nog geen uitsluitsel doen via log
. Vandaag iemand van Volvo meegereden en fout staat 2x op film. Was er intussen achter gekomen dat op een helling de fout veel vaker optreedt. Dus parkeer garage deed vandaag uitkomst. Nu weer afwachten op volgende stap

MY 2020 XC60 R-design T8 AWD Bursting Blue
Lines: Inscription plus, Scandinavian, Audio Harmon Kardon, Intelli safe pro, Versatility pro, Park assist incl. 360 camera
Vroegah: 340, 850 GTL, 2001-2005 850 T5, 2005-2011 XC70 2.5T, 2011-2019 XC60 D5 AWD
Lines: Inscription plus, Scandinavian, Audio Harmon Kardon, Intelli safe pro, Versatility pro, Park assist incl. 360 camera
Vroegah: 340, 850 GTL, 2001-2005 850 T5, 2005-2011 XC70 2.5T, 2011-2019 XC60 D5 AWD
- therealbean
- 1st Gear member
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 24.03.2019 - 20:42
Update: Net weer contact opgenomen met de dealer of er meer bekend is. Voorstel van de dealer/volvo is om de auto weer naar de dealer te brengen en dat ze het dan gaan oplossen.
Alleen wat ze moeten doen weten ze nog niet. Dat wordt dan verder onderzocht. Daarbij wordt vermeld dat de auto uit garantie is en dat ze niet weten of en hoe coulance gaat zijn omdat ze niet weten wat het is. In ieder geval moet ik onderzoekskosten betalen. Blijkbaar ook over de 4x dat ik ze de kans heb gegeven om het probleem te onderzoeken en ze het zelf niet hebben kunnen vinden. Dit is tot nu toe nog niet gemeld maar blijkbaar zijn er al kosten gemaakt, hoeveel is nog niet bekend. Dat er een probleem is meerdere keren bewezen (1x door monteur in het begin en later op video door volvo zelf).
Een aantal zaken voelen niet echt op zijn plaats
- toen de auto in de garantie was waren er al soortgelijke issues (zie begin van deze thread) maar zou een SW update dit oplossen. Nu is de auto uit de garantie, mede door de lange looptijd en beroepen ze zich op het feit dat de auto nu uit garantie is.
- In hoeverre ben ik overgeleverd aan de competentie van de dealer? Als er aantoonbaar iets is maar het lukt hun niet te achterhalen waarom moet ik dan betalen (onderzoekskosten) voor iets wat niet opgelost is tot nu toe?
- zonder opgaaf van verwachte kosten (ze weten niet wat het is) vragen ze de auto en dat voelt als het tekenen van een blanke cheque.
Enige tips van forum leden want ik heb nog geen afspraak gemaakt om dit in te plannen (wilde dealer wel) en denk dat ik beter rechtsbijstand kan gaan inschakelen.
Alleen wat ze moeten doen weten ze nog niet. Dat wordt dan verder onderzocht. Daarbij wordt vermeld dat de auto uit garantie is en dat ze niet weten of en hoe coulance gaat zijn omdat ze niet weten wat het is. In ieder geval moet ik onderzoekskosten betalen. Blijkbaar ook over de 4x dat ik ze de kans heb gegeven om het probleem te onderzoeken en ze het zelf niet hebben kunnen vinden. Dit is tot nu toe nog niet gemeld maar blijkbaar zijn er al kosten gemaakt, hoeveel is nog niet bekend. Dat er een probleem is meerdere keren bewezen (1x door monteur in het begin en later op video door volvo zelf).
Een aantal zaken voelen niet echt op zijn plaats
- toen de auto in de garantie was waren er al soortgelijke issues (zie begin van deze thread) maar zou een SW update dit oplossen. Nu is de auto uit de garantie, mede door de lange looptijd en beroepen ze zich op het feit dat de auto nu uit garantie is.
- In hoeverre ben ik overgeleverd aan de competentie van de dealer? Als er aantoonbaar iets is maar het lukt hun niet te achterhalen waarom moet ik dan betalen (onderzoekskosten) voor iets wat niet opgelost is tot nu toe?
- zonder opgaaf van verwachte kosten (ze weten niet wat het is) vragen ze de auto en dat voelt als het tekenen van een blanke cheque.
Enige tips van forum leden want ik heb nog geen afspraak gemaakt om dit in te plannen (wilde dealer wel) en denk dat ik beter rechtsbijstand kan gaan inschakelen.
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 3714
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Gewoon de dealer wijzen op je eerste punt; je hebt er melding van gemaakt binnen de garantieperiode.
En dus dient het kostenloos opgelost te worden, ook al is de garantieperiode inmiddels verlopen.
En dus dient het kostenloos opgelost te worden, ook al is de garantieperiode inmiddels verlopen.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4269
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Inderdaad. En mocht je een rechtsbijstandverzekering hebben, dan zou ik daar nu eens m'n licht opsteken.raspaardje schreef: ↑25.04.2023 - 12:33 Gewoon de dealer wijzen op je eerste punt; je hebt er melding van gemaakt binnen de garantieperiode.
En dus dient het kostenloos opgelost te worden, ook al is de garantieperiode inmiddels verlopen.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- Arnold
- 5th Gear member
- Berichten: 1639
- Lid geworden op: 17.06.2007 - 14:47
- Locatie: Veluwe
- Contacteer:
Ik heb hetzelfde probleem. Vandaag ook een dag bij de dealer geweest. Na reset van systeem, komt het onverwacht met een schok wegrijden, toch weer terug en kan men lezen dat de foutmelding ook terug komt. Dit is nu voorgelegd aan Volvo Nederland. In verwacht vrijdag een reactie.
2023: XC60 T8-AWD-Recharge / 2020: XC60 T8 / 2019: V90 Cross Country D5 / 2018-8: Tesla Model S 100D
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
- Arnold
- 5th Gear member
- Berichten: 1639
- Lid geworden op: 17.06.2007 - 14:47
- Locatie: Veluwe
- Contacteer:
Binnenkort een vervolgactie. Het vermoeden is dat de ERAD motor niet juist ingrijpt. Er gaat een zogenaamde plotsessie gedaan worden. Als ik nieuws heb, meld ik me.
2023: XC60 T8-AWD-Recharge / 2020: XC60 T8 / 2019: V90 Cross Country D5 / 2018-8: Tesla Model S 100D
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
- therealbean
- 1st Gear member
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 24.03.2019 - 20:42
Inmiddels rechtsbijstand ingeschakeld. Die pakken de zaak op.
Dealer wilde de auto voor onbepaalde tijd hebben en hem pas terug gegeven als het opgelost is. Maar zoals eerder gezegd weten ze zogenaamd niet wat het is.
Een vervangende auto kon er ook niet vanaf, ik kon er 1 huren... Af en toe denk je toch wel dat je gewoon een broodje frikandel hebt gekocht
Wel een heeeeel duur broodje maar meer mag je er blijkbaar niet echt van verwachten.
Een voorlopige afspraak gereserveed voor eind juni. Ook ik meld me wel weer als er nieuws is.
Dealer wilde de auto voor onbepaalde tijd hebben en hem pas terug gegeven als het opgelost is. Maar zoals eerder gezegd weten ze zogenaamd niet wat het is.
Een vervangende auto kon er ook niet vanaf, ik kon er 1 huren... Af en toe denk je toch wel dat je gewoon een broodje frikandel hebt gekocht

Een voorlopige afspraak gereserveed voor eind juni. Ook ik meld me wel weer als er nieuws is.
MY 2020 XC60 R-design T8 AWD Bursting Blue
Lines: Inscription plus, Scandinavian, Audio Harmon Kardon, Intelli safe pro, Versatility pro, Park assist incl. 360 camera
Vroegah: 340, 850 GTL, 2001-2005 850 T5, 2005-2011 XC70 2.5T, 2011-2019 XC60 D5 AWD
Lines: Inscription plus, Scandinavian, Audio Harmon Kardon, Intelli safe pro, Versatility pro, Park assist incl. 360 camera
Vroegah: 340, 850 GTL, 2001-2005 850 T5, 2005-2011 XC70 2.5T, 2011-2019 XC60 D5 AWD
- SandyBee
- 2nd Gear member
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 28.03.2023 - 13:54
- Locatie: Nijmegen
Dit is echt bespottelijk.therealbean schreef: ↑10.05.2023 - 11:30 Dealer wilde de auto voor onbepaalde tijd hebben en hem pas terug gegeven als het opgelost is. Maar zoals eerder gezegd weten ze zogenaamd niet wat het is.
Een vervangende auto kon er ook niet vanaf, ik kon er 1 huren..
Ik snap niet dat je dit met droge ogen kan voorstellen aan een klant die een XC60 T8 gekocht heeft.
En als ze er een dagje geen zin of tijd voor hebben, dan ben jij wel weer een dag extra aan het huren..
Volvo XC90 R-Design 2020 in Denim Blue
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 3714
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Ongelooflijk idd...
Welke dealer is dit als ik vragen mag?
De hoogste tijd om het opgebouwde dossier volledig te maken en in te gaan zetten ism je rechtsbijstand.
Dit kan toch zo niet?
Welke dealer is dit als ik vragen mag?
De hoogste tijd om het opgebouwde dossier volledig te maken en in te gaan zetten ism je rechtsbijstand.
Dit kan toch zo niet?
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5251
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Heb je met Volvo assistance geen vervangende auto tijdens een reparatie ?SandyBee schreef: ↑12.05.2023 - 08:56Dit is echt bespottelijk.therealbean schreef: ↑10.05.2023 - 11:30 Dealer wilde de auto voor onbepaalde tijd hebben en hem pas terug gegeven als het opgelost is. Maar zoals eerder gezegd weten ze zogenaamd niet wat het is.
Een vervangende auto kon er ook niet vanaf, ik kon er 1 huren..
Ik snap niet dat je dit met droge ogen kan voorstellen aan een klant die een XC60 T8 gekocht heeft.
En als ze er een dagje geen zin of tijd voor hebben, dan ben jij wel weer een dag extra aan het huren..
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26949
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
3 dagen staat mij bij.
Tenzij je de uitgebreidere variant hebt, dan is het langer.
Tenzij je de uitgebreidere variant hebt, dan is het langer.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Henry82
- 5th Gear member
- Berichten: 2244
- Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10
Als je de auto zelf bij de dealer brengt heb je via Volvo Assistance geen recht op vervangend vervoer.
(Als je twee straten om de hoek van de dealer naar Volvo Assistance belt dat je het niet vertrouwt en niet meer durft te rijden heb je wel recht op vervangend vervoer)
(Als je twee straten om de hoek van de dealer naar Volvo Assistance belt dat je het niet vertrouwt en niet meer durft te rijden heb je wel recht op vervangend vervoer)
Life is what happens while you're busy making other plans
- therealbean
- 1st Gear member
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 24.03.2019 - 20:42
Eens, kan er bij mij ook niet echt in. Blij dat meerdere daar zo over denken. Je verwacht toch wel redelijk wat service bij zo'n aankoop en vooral na een redelijk langlopend probleem.
Toen ik aangaf dat ik toch wel had verwacht een beetje service te krijgen (BV een leenauto), zeker als dat onbepaalde tijd kan duren, werd gezegd dat er achteraf wel gekeken kon worden om maar enkele dagen in rekening te brengen, afhankelijk hoe lang eea duurt. Weer teveel mits en maren waar je niet van opaan kunt en maar moet afwachten waar ze mee komen. Straalt weinig service vanaf. Komt iig neer op toch minimaal een aantal dagen betalen.
MY 2020 XC60 R-design T8 AWD Bursting Blue
Lines: Inscription plus, Scandinavian, Audio Harmon Kardon, Intelli safe pro, Versatility pro, Park assist incl. 360 camera
Vroegah: 340, 850 GTL, 2001-2005 850 T5, 2005-2011 XC70 2.5T, 2011-2019 XC60 D5 AWD
Lines: Inscription plus, Scandinavian, Audio Harmon Kardon, Intelli safe pro, Versatility pro, Park assist incl. 360 camera
Vroegah: 340, 850 GTL, 2001-2005 850 T5, 2005-2011 XC70 2.5T, 2011-2019 XC60 D5 AWD
- therealbean
- 1st Gear member
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 24.03.2019 - 20:42
Ik verwacht ook heel wat meer. Daarbij is dit al mijn 6e Volvo op rij... Maar ik moet zeggen dat ik nooit onder de indruk ben geweest van de service dus heb weinig vergelijkingsmateriaal.raspaardje schreef: ↑12.05.2023 - 09:16 De hoogste tijd om het opgebouwde dossier volledig te maken en in te gaan zetten ism je rechtsbijstand.
Dit kan toch zo niet?
Verhaallijn inmiddels gedeeld met rechtsbijstand die gaan kijken wat de beste insteek is. Begin juni moet eea klaar zijn.
Het is een grote dealer in Brabant met meerdere vestigingen, dus geen kleine jonge.
MY 2020 XC60 R-design T8 AWD Bursting Blue
Lines: Inscription plus, Scandinavian, Audio Harmon Kardon, Intelli safe pro, Versatility pro, Park assist incl. 360 camera
Vroegah: 340, 850 GTL, 2001-2005 850 T5, 2005-2011 XC70 2.5T, 2011-2019 XC60 D5 AWD
Lines: Inscription plus, Scandinavian, Audio Harmon Kardon, Intelli safe pro, Versatility pro, Park assist incl. 360 camera
Vroegah: 340, 850 GTL, 2001-2005 850 T5, 2005-2011 XC70 2.5T, 2011-2019 XC60 D5 AWD
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 04.03.2021 - 10:39
Ga mijn XC60 T8 2020 inruilen op een V60 Polestar Engineered. Probleem bij mij ook niet opgelost. Probleem is te voorkomen door voorzichtig van R naar D te gaan, pas in D zetten als het electropijltje helemaal naar 9 uur is gedaald. In de praktijk is dat trouwens wel eens vervelend als mensen op je moeten wachten bij bijvoorbeeld parkeermanoeuvres. Ook na sw-update (zoals verwacht) niet opgelost. Ik ga op de nieuwe Volvo tot 5 jaar garantie bijnemen, want ik wil dit gesteggel over garantie niet meer. Het is niet alleen de Volvo dealer, maar de hele Volvo organisatie die blijkbaar incompetent is. Maar helaas rijden de Volvo’s wel heel fijn en is de prijs in vergelijking met directe concurrenten zoals BMW, Audi en Mercedes bij zelfde uitrustingsniveaus een heel stuk lager, en hoor je van die merken ook de nodige issues. Bovendien vind ik de Volvo’s mooier. V60 Polestar Engineered lijkt heel iets anders dan mijn luchtgeveerde XC60, maar het rijdt toch wel heel goed en nog niet zo heel lang geleden reed ik nog in een Subaru WRX, waarvan de laatste met Intrax dempers (https://www.intraxracing.nl) dus ik ben qua vering wel het eea gewend. Helaas moet de V60 nog tot eind juli in de showroom want de dealer had geen showroom V60 meer… Wachttijd op een nieuwe 12-15 maanden! De Volvo’s gaan kennelijk ondanks de kwaliteit nog steeds als warme broodjes over de toonbank.