Hi
Mijn v50 2.0d uit 2004 doet sinds kort niets meer kwa temparatuur. Als ik automatische regeling aanzet dan houd hij hem niet op temparatuur hoe hoog ik hem ook zet. Is max lauwwarm of koud.
Als ik zelf ventilator op max zet en ik zet de temparatuur boven de 25 graden komt er wel goede warmte uit. Dus de kachelradiateur isn niet verstopt lijkt me.
Laatst wel deze storingscode maar toen was t probleem er niet eens. Ik las toen uit om andere redenen.
0006 - ventilatormotor sensor coupetemparatuur onjuist signaal
Enig idee wat t kan zijn
Volvo v50 2.0d 2004 kachel blaast enkel warme lucht boven 25 graden. Auto klimaat doet niets.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1004
- Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34
Inderdaad het fannetje van die sensor.
Made in Tahara
- corsa_gsi
- 4th Gear member
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 03.01.2020 - 10:47
- Locatie: Regio Rotterdam
- Contacteer:
BIj een oude Vectra met ECC (Climate Control) wel is gehad dat de sensor helemaal omgeven zat met stof.
Dan meet die ook niet meer de juiste waardes.
Dan meet die ook niet meer de juiste waardes.
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
- Cavanta
- 2nd Gear member
- Berichten: 227
- Lid geworden op: 06.08.2020 - 11:51
- Locatie: Mill - Noord Brabant
- kawaman
- 5th Gear member
- Berichten: 1046
- Lid geworden op: 23.07.2008 - 15:32
- Locatie: Apeldoorn
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3798
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
zou ook nog aan de buitentemperatuursensor in je buitenspiegel kunnen liggen,geeft hij wel de werkelijke buitentemperatuur aan in je display?
soms is de stekkerverbinding (deur) de oorzaak.
soms is de stekkerverbinding (deur) de oorzaak.
geen glans zonder wrijving
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1004
- Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34
Fannetje van de temperatuursensor staat hoogstwaarschijnlijk gewoon stil (kapot of vastgelopen door stof). Dan neemt de sensor - door de ontbrekende luchtstroom - de temperatuur uit het dashboard op. Dit loopt op tijdens het rijden door lampjes etc. Daarom krijg je lauwe lucht en op een gegeven moment zelfs koude lucht.
Als je 'm dan op Low of High zet, bypass je alle sensoren en wordt er maximaal verwarmd of gekoeld.
Als je 'm dan op Low of High zet, bypass je alle sensoren en wordt er maximaal verwarmd of gekoeld.
Made in Tahara
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 30.05.2017 - 18:43
Online kan ik de sensor niet vinden...
Heb hem bij de carkit ombouw wel gezien vol stof. Wel uitgeblazen maar probleem was er en bleef.
Waar is die te halen en wat mag zon ding kosten.
Buiten temp is ook niet altijd accuraat. Vandaag gaf hij 6 graden aan. Nou... t was wel iets warmer dan 6 graden....
Heb hem bij de carkit ombouw wel gezien vol stof. Wel uitgeblazen maar probleem was er en bleef.
Waar is die te halen en wat mag zon ding kosten.
Buiten temp is ook niet altijd accuraat. Vandaag gaf hij 6 graden aan. Nou... t was wel iets warmer dan 6 graden....
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1004
- Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34
3524841 is de sensor. Onderdelenlijn, R&D of gewoon even op een sloop gaan kijken. 
Die buitentemperatuur zou ik even beginnen met de stekker te reinigen die je bestuurdersdeur ingaat. Was een bekend probleem in die tijd en die kabelbomen werden dan voor beide deuren vervangen. De sensor is vaak gewoon goed.
Die buitentemperatuur zou ik even beginnen met de stekker te reinigen die je bestuurdersdeur ingaat. Was een bekend probleem in die tijd en die kabelbomen werden dan voor beide deuren vervangen. De sensor is vaak gewoon goed.
Made in Tahara
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1004
- Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34
En als je de auto nu uitleest. Is de storing dan weg? En welke interieurtemperatuur wordt er aangegeven? Makkelijkste is in een koude auto uitlezen. Dan moet de temperatuur ongeveer gelijk zijn aan de buitentemperatuur.
Made in Tahara
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 30.06.2021 - 21:49
- Locatie: Borger-Odoorn
Hoi,
Zijstapje. Recentelijk thermostaat moeten vervangen. Garagist vroeg mij of ik het bemerkt had omdat het interieur niet meer warm te krijgen was.
(Dat was niet zo, ik het gecontroleerd n.a.v. thread alhier).
Kan de thermostaat een rol spelen in de problematiek hier?
Zijstapje. Recentelijk thermostaat moeten vervangen. Garagist vroeg mij of ik het bemerkt had omdat het interieur niet meer warm te krijgen was.
(Dat was niet zo, ik het gecontroleerd n.a.v. thread alhier).
Kan de thermostaat een rol spelen in de problematiek hier?
V50 Sport I, B4204S3 + MTX75
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 30.05.2017 - 18:43
Storing is weg, maar word nu ene keer wel warm ene keer niet. Hij is de kluts nog steeds beetje kwijt maar is niet alleen maar koud meer.volvo440special schreef: ↑09.02.2022 - 18:26 En als je de auto nu uitleest. Is de storing dan weg? En welke interieurtemperatuur wordt er aangegeven? Makkelijkste is in een koude auto uitlezen. Dan moet de temperatuur ongeveer gelijk zijn aan de buitentemperatuur.
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 17.01.2023 - 22:23
waardoor bellen in het koelwatersysteem en de kachel niet meer warm kan worden?