Hallo allemaal,
Ik ben de trotse bezitter van een 1998 V70 2.5 10v 106kw en ik weet dat deze niet te tunen is (Obbe mij verteld), maar vroeg me af wat voor eventuele mechanische upgrades er mogelijk zijn om de Volvo wat meer power te geven? Er zit al een Simons sportuitlaat onder, maar wellicht iets doen met ontsteking, brandstofpomp oid?
Gezocht hier op forum, maar kon niet direct iets vinden, vandaar mijn vraag.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Groet,
Hendrik
2.5 10V 106kw mechanisch upgraden?
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26948
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Scherpere nokkenas mits verkrijgbaar.
Dat zal de grootste winst geven zonder extreem veel geld uit te geven.
Dat zal de grootste winst geven zonder extreem veel geld uit te geven.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 4th Gear member
- Berichten: 751
- Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33
Zorgen dat alles stage 0 is ( perfect in orde ) qua ontsteking en lucht/brandstof liefst met oem onderdelen .
Geloof dat er nog wel restricties in luchtinlaat zitten . 1 vooraan bij de radiator plastic plaatje voor de inlaat en 1 klep mechanisme ( met hars oid ) in het luchtfilterhuis zodat hij sneller opwarmt. Maar bij gebrek aan een luchtmassameter en turbo veranderd er weinig.
Zou het lekker origineel laten en blij wezen met dit onverwoestbare blok . Als je alle huidige motoren ziet die door toegevoegde milieu-attributen om zeep geholpen worden ben je snel genezen en tenslotte een 10 klepper haalt ook al 200km/h in zn 4e versnelling

Geloof dat er nog wel restricties in luchtinlaat zitten . 1 vooraan bij de radiator plastic plaatje voor de inlaat en 1 klep mechanisme ( met hars oid ) in het luchtfilterhuis zodat hij sneller opwarmt. Maar bij gebrek aan een luchtmassameter en turbo veranderd er weinig.
Zou het lekker origineel laten en blij wezen met dit onverwoestbare blok . Als je alle huidige motoren ziet die door toegevoegde milieu-attributen om zeep geholpen worden ben je snel genezen en tenslotte een 10 klepper haalt ook al 200km/h in zn 4e versnelling
- The Mechanic
- 5th Gear member
- Berichten: 1557
- Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53
Andere nokkenassen, cilinderkop flowen, vliegwiel afdraaien, throttle bodies, vrij programmeerbaar motormanagement..... Vrij kostbaar maar wel leuk. De 20 klepper is een betere basis. 250+ pk is haalbaar.
- Olivegrunn
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 12.05.2020 - 09:50
Dank allen!The Mechanic schreef: ↑01.04.2023 - 14:59 Andere nokkenassen, cilinderkop flowen, vliegwiel afdraaien, throttle bodies, vrij programmeerbaar motormanagement..... Vrij kostbaar maar wel leuk. De 20 klepper is een betere basis. 250+ pk is haalbaar.
Mocht ik het gaan doen, weet iemand toevallig een bedrijf die dit goed kan doen? Afgezien van de lokale Volvo specialist?
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26948
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Ik denk dat een aantal zaken van die lijst niet door de Volvo specialist gedaan kunnen worden.
Je zou eens contact op kunnen nemen met een lokaal motoren revisiebedrijf, deze zullen ook een heel eind moeten komen.
Voor het programmeerbare management, inbouwen is 1 maar afstellen dient te gebeuren bij een goede tuner op de rollenbank.
Je zou eens contact op kunnen nemen met een lokaal motoren revisiebedrijf, deze zullen ook een heel eind moeten komen.
Voor het programmeerbare management, inbouwen is 1 maar afstellen dient te gebeuren bij een goede tuner op de rollenbank.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Olivegrunn
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 12.05.2020 - 09:50
Ben gaan googelen nav de tips hier en uiteindelijk terecht gekomen bij BTC te Hedel en ga daar binnenkort heen om eens over de mogelijkheden te babbelen.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 13.07.2020 - 17:59
Eerlijk gezegd zou ik toch over een andere uitvoering nadenken wanneer je geld wil gaan besteden aan serieus betere prestaties. Ik had drie jaar geleden een soort gelijke wens na drie Volvo's met de 2.5 10-klepper.
De R was toen al redelijk onbetaalbaar aan het worden maar een "gewone" T5 bleek goed haalbaar.
De R was toen al redelijk onbetaalbaar aan het worden maar een "gewone" T5 bleek goed haalbaar.
Huidige Volvo's:
V70 T5 Exclusive-line automaat 1997
C30 D4 R-Design automaat 2011 (5-cilinder
)
Vorige Volvo's:
V70 2.5 10V 1997
850 Estate 2.5 10V 1995
850 Estate 2.5 10V 1994
V70 T5 Exclusive-line automaat 1997
C30 D4 R-Design automaat 2011 (5-cilinder

Vorige Volvo's:
V70 2.5 10V 1997
850 Estate 2.5 10V 1995
850 Estate 2.5 10V 1994
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26948
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Met een setje throttle bodies wordt het wel een feestje voor het gehoor 

'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Olivegrunn
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 12.05.2020 - 09:50
Dat zou natuurlijk kunnen, maar deze Volvo is in 1998 nieuw gekocht door mijn vader en heb ik geërfd. Gezien de emotionele waarde gaat deze nooit weg natuurlijkHerman123 schreef: ↑06.04.2023 - 15:29 Eerlijk gezegd zou ik toch over een andere uitvoering nadenken wanneer je geld wil gaan besteden aan serieus betere prestaties. Ik had drie jaar geleden een soort gelijke wens na drie Volvo's met de 2.5 10-klepper.
De R was toen al redelijk onbetaalbaar aan het worden maar een "gewone" T5 bleek goed haalbaar.
