XC40 2019 remt niet op de motor
- AdB1955
- 2nd Gear member
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 21.12.2022 - 10:13
Heb nog geen ervaring met de M-stand (komt waarschijnlijk wel als ik met de caravan op pad ga) maar n.a.v. bovenstaande uitleg kom je in mijn beleving in de R terecht als je vanuit de M een tikkie naar achteren doet, moet dat niet een tikkie naar boven zijn (naar D)?? Wil dit graag weten voordat de tandwielen me om de oren vliegen.Hans Eilander schreef: ↑15.03.2023 - 12:03 Om je het wat duidelijker uit te leggen, tik in de stand D het pookje een keer naar achteren. Dan zie je in je display de "M". Dat staat voor Manueel. Daarna kun je naar rechts of naar links tikken met het pookje. In je display ( bij de klokken) zie je dan in welke versnelling je zit. Tik je in M weer een keer naar achteren, dan kom je automatisch weer in D. Succes!
Volvo XC40 T2 Business Pro Automaat 2021
- AdB1955
- 2nd Gear member
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 21.12.2022 - 10:13
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 23.06.2013 - 13:14
Je komt idd weer terug in de 'D'. Zou niet zo prettig zijn als je vanuit de 'M' (en je rijdt) in de 'R' terecht komt.
XC40 Geartronic Momentum 2018 (2x), V40XC Geartronic Momentum; V50 Geartronic Business (3x), S60; V40 Momentum; 440; 240; 244; 242
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 12.03.2023 - 14:47
Ik ben eruit: de One Pedal Drivel is de oplossing die ik zoek.jdw33 schreef: ↑15.03.2023 - 11:14Hoe schakel je terug met een automaat?erichendri schreef: ↑13.03.2023 - 22:12 Bij gas los kan je rustig je automaat terugscakelen indien je wat harder wilt afremmen.
Kan dat de vorige harder afremden, daar zat een grotere motor in en geen 1.5.
Ook zijn de automaten meer op eco geprogrammeerd.
Een phev kan wel degelijk goed op de motor afstellen.
Is zo feprogrammeerd gelukkig.
En inderdaad, geregeld goed remmen kan geen kwaad zoals Hans schreef.
Eric
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26943
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
En anders kan je ook nog altijd handmatig schakelen met de automaat en daarmee kan je dus terug schakelen zodat je harder remt op de motor.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Lucky7Seven
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 05.07.2023 - 13:53
Vandaag 1028 km richting Italië gereden. T3 handgeschakeld en in Eco stand .
Had al iets gelezen over minimaal afremmen op de motor . Inderdaad helling af toch veel terug naar de 4e versnelling om toch wat afremming te hebben.
Morgen voor laatste stuk in Confort proberen , kijken hoe het dan gaat
Greetz Wim
Had al iets gelezen over minimaal afremmen op de motor . Inderdaad helling af toch veel terug naar de 4e versnelling om toch wat afremming te hebben.
Morgen voor laatste stuk in Confort proberen , kijken hoe het dan gaat
Greetz Wim
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wil
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 6197
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Klopt dat in de Eco-stand de auto uit blijft rollen, zonder op de motor af te remmen. Zelf rij ik altijd in de Comfort stand. Dan heb je dat afremmen nog wel een beetje, bij het gas loslaten.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
-
- 4th Gear member
- Berichten: 583
- Lid geworden op: 22.05.2012 - 14:12
Ik denk dat het voor een handgeschakelde auto niet gaat uitmaken. Het verschil zit hem juist in het gedrag van de automaat. In de ECO-stand ghaat de automaat naar coasting. Dat is hetzelfde als de auto laten rollen met ingetrapte koppeling. In de Comfort-stand wordt er wel op de motor afgeremd.Lucky7Seven schreef: ↑16.07.2023 - 20:00 Morgen voor laatste stuk in Confort proberen , kijken hoe het dan gaat