Airco

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Johan Braziltraveller
4th Gear member
Berichten: 935
Lid geworden op: 24.03.2005 - 19:49
Locatie: Eindhoven

Uhm, als de airco twee jaar geleden voor het laatst bijgevuld is en nu niet naar behoren functioneert dan betekend dit toch niet perse dat er iets stuk is toch? Mijn inziens gewoon opnieuw bijvullen en vacuemeren (ofziets). :oops:
VOLVO 440 1.8i '96
Gebruikersavatar
volvoruud
3rd Gear member
Berichten: 319
Lid geworden op: 01.06.2005 - 21:31
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Er staat mij wel bij dat ze volgens richtlijnen 1x in de 2 jaar onderhoud nodig hebben.
------------------------------------------------
Volvo 440 1.8i Sports-Line '94
------------------------------------------------
kijk ook eens op www.volvowereld.nl
------------------------------------------------
sjees
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 08.08.2005 - 18:00
Locatie: Den Haag

Wie is er bekend met het probleem dat de motor gaat schokken en in stationair toerental daalt bij het inschakelen van de airco?

Zou die ergens valse lucht aanzuigen?
elk probleem is een kans.
volvo`s zijn kansrijke auto`s.
Gebruikersavatar
ps-amazon
6th Gear member
Berichten: 4593
Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
Locatie: Loonse en Drunense Duinen
Contacteer:

als je de airco inschakelt gaat de aircopomp werken, deze pomp onttrekt (via een v-riem) energie aan de motor; vaak is dat even te merken, maar een moderne auto herstelt zich snel; als het toerental laag blijft of de moto schokt bij lage toeren, dan is de regelunit die dat compenseren van de aircopomp regelt wellicht niet meer goed; maar dat je merkt dat de motor wat meer vermogen kwijt is, is een normaal verschijnsel bij een airco
sjees
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 08.08.2005 - 18:00
Locatie: Den Haag

toerental blijft laag, je merkt dat hij het niet goed trekt.

Waar zit die regelunit en hoe werkt die? Op vacuum?
elk probleem is een kans.
volvo`s zijn kansrijke auto`s.
Gebruikersavatar
ps-amazon
6th Gear member
Berichten: 4593
Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
Locatie: Loonse en Drunense Duinen
Contacteer:

geen idee, ik heb geen verstand van (moderne) Volvo's; weet alleen dat een moderne auto electronica aan boord heeft die het toerental aanstuurt op het moment dat je de airco aanzet; maar een beetje Volvodealer zal dat toch weten, anders een aircospecialist wel
Gebruikersavatar
ps-amazon
6th Gear member
Berichten: 4593
Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
Locatie: Loonse en Drunense Duinen
Contacteer:

kijk anders eens op www.technocenter.nl, zeer verhelderend
Gebruikersavatar
Michel740Turbo
5th Gear member
Berichten: 1777
Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
Locatie: Brecht
Contacteer:

Wat voor motor heb je? en op welk toerental loopt hij bij koude motor?
het zou namelijk kunnen zijn dat je stappen motor slecht op stuk is die reglt het stationair toerental
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
sjees
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 08.08.2005 - 18:00
Locatie: Den Haag

Stationair loopt ie sowieso niet lekker, hij loopt onregelmatig en schudt wat.
Stappenmotor en ontsteking ga ik vanmiddag nakijken. Als dat wat oplost laat ik het weten.

(motor is 1.8 singlepoint)
elk probleem is een kans.
volvo`s zijn kansrijke auto`s.
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20762
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Ai, Ai,
1.8 singlepoint is niet stationair af te stellen. Ik heb met een vorige 440 al alles geprobeerd, inclusief stappenmotor reiniging.

Zelfs toen ik een nieuwe kop heb gekregen (ja ik reed op gas :oops: ) was dit niet opgelost.

Nadat ook toen het euvel bleef werd aangegeven: dan moet het motormanagement (de ecu?) vervangen worden. Dat is een dure grap.
Vanaf dat moment heb ik het maar zo gelaten. 8)
Overigens werd het me een 4-tal maanden later alsnog te gortig en kwamen er ook nog andere euvels zodat ik hem ingeruild heb voor een V40. 8)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
sjees
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 08.08.2005 - 18:00
Locatie: Den Haag

ik heb er sinds een maand een ander blok inhangen wegens gebroken zuigerveer..ontsteking en stappenmotor zijn overgezet. Ga het toch maar proberen :wink:

(rijdt ook op LPG overigens)
elk probleem is een kans.
volvo`s zijn kansrijke auto`s.
Gebruikersavatar
v40pokemon
3rd Gear member
Berichten: 382
Lid geworden op: 07.08.2005 - 12:20
Locatie: Eindhoven

wanneer je airco na 2 jaar het niet doet: voor 90% dat er ergens een lek in zit. Meestal bij de condensor (ziet eruit als radiateur)
is-ie vorige keer met fluor gevuld, dan kun je zo de lek vinden. anders opnieuw laten vullen (en dan nu met fluor) en kijken waar-ie lekt...
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”