Airco
- Johan Braziltraveller
- 4th Gear member
- Berichten: 935
- Lid geworden op: 24.03.2005 - 19:49
- Locatie: Eindhoven
Uhm, als de airco twee jaar geleden voor het laatst bijgevuld is en nu niet naar behoren functioneert dan betekend dit toch niet perse dat er iets stuk is toch? Mijn inziens gewoon opnieuw bijvullen en vacuemeren (ofziets). :oops:
VOLVO 440 1.8i '96
- volvoruud
- 3rd Gear member
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 01.06.2005 - 21:31
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
Er staat mij wel bij dat ze volgens richtlijnen 1x in de 2 jaar onderhoud nodig hebben.
------------------------------------------------
Volvo 440 1.8i Sports-Line '94
------------------------------------------------
kijk ook eens op www.volvowereld.nl
------------------------------------------------
Volvo 440 1.8i Sports-Line '94
------------------------------------------------
kijk ook eens op www.volvowereld.nl
------------------------------------------------
-
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 08.08.2005 - 18:00
- Locatie: Den Haag
Wie is er bekend met het probleem dat de motor gaat schokken en in stationair toerental daalt bij het inschakelen van de airco?
Zou die ergens valse lucht aanzuigen?
Zou die ergens valse lucht aanzuigen?
elk probleem is een kans.
volvo`s zijn kansrijke auto`s.
volvo`s zijn kansrijke auto`s.
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Berichten: 4593
- Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
- Locatie: Loonse en Drunense Duinen
- Contacteer:
als je de airco inschakelt gaat de aircopomp werken, deze pomp onttrekt (via een v-riem) energie aan de motor; vaak is dat even te merken, maar een moderne auto herstelt zich snel; als het toerental laag blijft of de moto schokt bij lage toeren, dan is de regelunit die dat compenseren van de aircopomp regelt wellicht niet meer goed; maar dat je merkt dat de motor wat meer vermogen kwijt is, is een normaal verschijnsel bij een airco
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Berichten: 4593
- Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
- Locatie: Loonse en Drunense Duinen
- Contacteer:
geen idee, ik heb geen verstand van (moderne) Volvo's; weet alleen dat een moderne auto electronica aan boord heeft die het toerental aanstuurt op het moment dat je de airco aanzet; maar een beetje Volvodealer zal dat toch weten, anders een aircospecialist wel
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Berichten: 4593
- Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
- Locatie: Loonse en Drunense Duinen
- Contacteer:
kijk anders eens op www.technocenter.nl, zeer verhelderend
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
Wat voor motor heb je? en op welk toerental loopt hij bij koude motor?
het zou namelijk kunnen zijn dat je stappen motor slecht op stuk is die reglt het stationair toerental
het zou namelijk kunnen zijn dat je stappen motor slecht op stuk is die reglt het stationair toerental
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
-
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 08.08.2005 - 18:00
- Locatie: Den Haag
Stationair loopt ie sowieso niet lekker, hij loopt onregelmatig en schudt wat.
Stappenmotor en ontsteking ga ik vanmiddag nakijken. Als dat wat oplost laat ik het weten.
(motor is 1.8 singlepoint)
Stappenmotor en ontsteking ga ik vanmiddag nakijken. Als dat wat oplost laat ik het weten.
(motor is 1.8 singlepoint)
elk probleem is een kans.
volvo`s zijn kansrijke auto`s.
volvo`s zijn kansrijke auto`s.
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20762
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Ai, Ai,
1.8 singlepoint is niet stationair af te stellen. Ik heb met een vorige 440 al alles geprobeerd, inclusief stappenmotor reiniging.
Zelfs toen ik een nieuwe kop heb gekregen (ja ik reed op gas :oops: ) was dit niet opgelost.
Nadat ook toen het euvel bleef werd aangegeven: dan moet het motormanagement (de ecu?) vervangen worden. Dat is een dure grap.
Vanaf dat moment heb ik het maar zo gelaten.
Overigens werd het me een 4-tal maanden later alsnog te gortig en kwamen er ook nog andere euvels zodat ik hem ingeruild heb voor een V40.
1.8 singlepoint is niet stationair af te stellen. Ik heb met een vorige 440 al alles geprobeerd, inclusief stappenmotor reiniging.
Zelfs toen ik een nieuwe kop heb gekregen (ja ik reed op gas :oops: ) was dit niet opgelost.
Nadat ook toen het euvel bleef werd aangegeven: dan moet het motormanagement (de ecu?) vervangen worden. Dat is een dure grap.
Vanaf dat moment heb ik het maar zo gelaten.

Overigens werd het me een 4-tal maanden later alsnog te gortig en kwamen er ook nog andere euvels zodat ik hem ingeruild heb voor een V40.

VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 08.08.2005 - 18:00
- Locatie: Den Haag
ik heb er sinds een maand een ander blok inhangen wegens gebroken zuigerveer..ontsteking en stappenmotor zijn overgezet. Ga het toch maar proberen
(rijdt ook op LPG overigens)
(rijdt ook op LPG overigens)
elk probleem is een kans.
volvo`s zijn kansrijke auto`s.
volvo`s zijn kansrijke auto`s.
- v40pokemon
- 3rd Gear member
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 07.08.2005 - 12:20
- Locatie: Eindhoven
wanneer je airco na 2 jaar het niet doet: voor 90% dat er ergens een lek in zit. Meestal bij de condensor (ziet eruit als radiateur)
is-ie vorige keer met fluor gevuld, dan kun je zo de lek vinden. anders opnieuw laten vullen (en dan nu met fluor) en kijken waar-ie lekt...
is-ie vorige keer met fluor gevuld, dan kun je zo de lek vinden. anders opnieuw laten vullen (en dan nu met fluor) en kijken waar-ie lekt...