hoofdsteun en nog een paar vraagjes

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
coolyo0o
2nd Gear member

hallo beste volvo lot genoten.

gisteren mijn eerste volvo v70 2.5 TID 1998 opgehaald en ik moet zeggen dat rijdt niet verkeerd ben er tot nu toe dus best blij mee, hij heeft pas 163000 kilometertjes gereden dus volgens de volvo kenner kan die best nog even mee.

alleen heb ik de volgende vragen nog aan de kenners dus mischien krijg ik hier een andwoord op die vragen.

1. kunnen de hoofdsteunen vaan de voorstoelen verwijdert worden of versteld.
2. mijn centrale deurvergrendeling werkt niet op het rechter achter portier is dit een bekent probleem of moet ik gewoon even de deur panelen eraf halen om te kijken.
3.bij koude start vindtik dat hij nogal wat rook uit de uitlaat blaast zodra hij loopt is dat weer weg en het bekende roeten valt bij mij juist wel weer mee, dus de vraag is roken ze allemaal bij koude start of moet ik mij zorgen maken.

ik heb geen nl boekje omdat hij uit italie komt dus wie wil er een italiaans boekje ruilen voor een nederlandse?

alvast bedankt voor de andwoorden
rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
ik haat bumperklevers vandaag weer 1tje voor me.

VOLVO S60 2.4 170 pk AUT 2001.
Oceanracer
Geartronic member

1. De hoofdsteunen kunnen niet worden versteld. Verwijderen is mogelijk, maar niet op de manier die jij voor ogen hebt, denk ik.
2. CV is bij Volvo nou niet het meest betrouwbare onderdeel. Meestal is een nieuw slot noodzakelijk.
3. Wat is de kleur van de rook en is het direct na het starten?

Denk dat je beter een boekje via de dealer kunt bestellen.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
coolyo0o
2nd Gear member

de rook is grijs en is direct na het starten en dan gelijk weer weg het is effe een wolkje zeg maar

Keesjan36
2nd Gear member

Zou me geen zorgen maken over dat kleine beetje roken na een start. De audi tdi's doen dat vaak.
Die hoofdsteunen moet je niet aan zitten freubelen. Zijn niet "per ongeluk" zo geconstrueerd door Volvo. Zijn dus inderdaad niet verstelbaar.

De CV is bij de 850 en X70 modellen niet persé een zwak punt. Ik hoor er niet buitengewoon vaak klachten over in tegenstelling tot de nieuwe V70 en sommige S60's.
Je zou inderdaad het deurpaneel eens kunnen verwijderen en eens zien of er iets klem zit of vast loopt. Het is de komende week mooi weer dus ehh...

Een instructieboekje kun je bestellen bij de dealer en als het daar niet mogelijk is, kun je ook Volvo nederland even bellen. Heb ik destijds ook gedaan bij mijn S70.
Vroeger o.a. een 480ES, 850, S70 2.5, S60's en tegenwoordig een V70 2.4T AWD
coolyo0o
2nd Gear member

oke ik ga deze week eens even in de deur kijken wat er loos is en dat roken kijk ik nog even aan.

dacht eerst aan de turbo maar daar lees ik weinig klachten over op dit forum, gaan deze bij volvo niet zo snel stuk of juist zo vaak dat er niet meer over geschreven word?

en de hoofdsteun had ik toch liever iets naar voren gehad (lekker lui achterover rijden) maar zo is het ook prima.

Oceanracer
Geartronic member

Wat betreft je rook, sluit ik mij aan bij Keesjan. Absoluut geen zorgen over maken.

Over de turbo is inderdaad op 't forum niet veel over te lezen. Je zou dus kunnen concluderen dat je hier geen problemen mee hoeft te verwachten. Wat wel een zwak punt van de VAG-motor is, is de LMM, of te wel de luchtmassameter. Deze gaat na verloop van jaren minder goed functioneren, met wegvallen van vermogen en meer roken als normaal tot gevolg. Gelukkig is dit een niet al te dure reparatie (lees: vervanging LMM) van een paar honderd Euro.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
coolyo0o
2nd Gear member

even een nieuw topic over lmm maken.

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=178754#178754

Hathu
3rd Gear member

Mijn 1998 v70 tdi (345000km)automaat rookt niet bij het starten, blaast wel roet uit na een poos rustig rijden en dan plankgas geven. Bij flink doorijden blijft het roeten vervolgens achterwege. Hij rijd nog als nieuw, kan er ontspannen mee cruisen en als ik het gas erop hou GTi tjes zoek rijden. Die van jouw kan dus nog wel een tijdje mee. Veel plezier ermee.

Ik denk dat ie sneller rijd dan je engeltje vliegt.
V70 TDI 1998 comfort-luxe automaat tot juni 2015. Nu V70 NN 2.5T GT
coolyo0o
2nd Gear member

rorken is opgelost, de retour slangen waren lek met als gevolg lucht in het systeem hij start nu ook beter en niet meer eerst op 4 cylinders wat hij volgens mij eerst wel deed.

Volvo Wim
2nd Gear member

je schrijft "rorken is opgelost, de retour slangen waren lek " welke slangen zijn dit??
Volvo XC40 T5 Twin Engine Geartronic Inscription
coolyo0o
2nd Gear member

dit zijn de slangetjes die tussen de verstuivers in zitten die waren bij mij zeiknat en dus lek waardoor er na een nacht stilstaan lucht in het systeem kan komen waardoor hij bij het starten even heftig kan roken

Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”