Goede middag,
Ik tank e10 benzine met mijn s60 uit 2004.
Heeft chippen gevolgen voor de benzinesoort die ik dan mag tanken?
Tips en aanbeveling zijn welkom.
Mvg,
luud
chiptuning s60 uit 2004 140 pk
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26943
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Welkom Luud!
Lees even goed het forum door, de 140 pk is naar 170-180 pk te chippen.
De 140 pk versie is af fabriek hetzelfde als de 170 pk variant, maar softwarematig geknepen. Het is dus niet nodig om andere benzine te tanken.
Lees even goed het forum door, de 140 pk is naar 170-180 pk te chippen.
De 140 pk versie is af fabriek hetzelfde als de 170 pk variant, maar softwarematig geknepen. Het is dus niet nodig om andere benzine te tanken.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26943
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
De 170 pk komt bij een hoger toerental vrij, het blok zelf maakt evenveel toeren.
Waar de 140 pk versie stopt met vermogen op te bouwen na de 4-4500 toeren gaat de 170 pk versie daar nog mee door.
Waar de 140 pk versie stopt met vermogen op te bouwen na de 4-4500 toeren gaat de 170 pk versie daar nog mee door.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 287
- Lid geworden op: 29.06.2009 - 21:50
- Locatie: Zuid Holland
Ik had mijn oude 2.4 140pk een BSR tuning naar 188pk (volgens bsr tuning) laten omzetten en dat was een aardig verschil. Hoger in toeren ging hij nog aardig door. Hoewel geen turbo was hoor, maar het verschil was er wel. Nu heb ik de phase II S60 140pk aut. uit 2008 en die was zo abnormaal traag.....een Rica tuning naar 170pk is echt aanbevolen, doet wonderen ! En beter om E5 te tanken voor die mooie 5 pitter 

In bezit :
Volvo S60 2.4 aut. drivers edition II, high performance audio + rti, 18"dezent tx, xenon, imola sportleder.
Suzuki Swift Shogun 17"piano black spaak wheels, pianolak dakspoiler, pianolak a-stylen, sierstuk. ( auto vrouw )
Niet meer in bezit :
Volvo S60 2.4 BSR intro edition, high performance audio, tethys 17"+ Heico Volution X 17".
Volvo V40 1.8 Phase II Dynamic+Spoiler-line. 2002 climate controle, cruise-controle, org.bassbox, HU-655 audio, blokgrille, xenon, roofrail, summer 17"; Bellini multiespaak wheels, Winter: 15' Orbit . ( auto vrouw )
Volvo S60 2.4 aut. drivers edition II, high performance audio + rti, 18"dezent tx, xenon, imola sportleder.
Suzuki Swift Shogun 17"piano black spaak wheels, pianolak dakspoiler, pianolak a-stylen, sierstuk. ( auto vrouw )
Niet meer in bezit :
Volvo S60 2.4 BSR intro edition, high performance audio, tethys 17"+ Heico Volution X 17".
Volvo V40 1.8 Phase II Dynamic+Spoiler-line. 2002 climate controle, cruise-controle, org.bassbox, HU-655 audio, blokgrille, xenon, roofrail, summer 17"; Bellini multiespaak wheels, Winter: 15' Orbit . ( auto vrouw )