Kick schreef: ↑26.04.2023 - 05:34
Nomad schreef: ↑25.04.2023 - 23:29
Trek even de hemelverlichting boven de stoelen los. Ligt daar een groene connector, dan ligt de bekabeling er al. Ik heb nog wel een verlichtingsunit met motion sensor liggen. Dan ergens een sirene regelen (hoeft geen nieuwe te zijn) en inbouwen. Alles bij elkaar (half) uurtje werk. Dan vraag je de dealer om de alarm software plus hellingshoek software te laden en je hebt een origineel alarm.
Ik ga morgen eens zien of ik dat loskrijg
Hoi Kick, heb je al een alarm in laten bouwen? Ik las dit draadje, ik kan me voorstellen dat het allemaal erg vervelend voelt. Mede voor de verzekering en mede voor mijn eigen gemoedstoestand heb ik een SCM4 alarm in laten bouwen. Het systeem is Faringwell, met een aparte zender die je aan je sleutelbos krijgt. Daarin zit een startonderbreker en de auto is niet meer zonder de eigen sleutel te openen via keyless entry. En er zit een GPS volgsysteem in de auto die, in geval van diefstal, gevolgd wordt door een centralist. De centrale schakelt ook meteen de politie in mocht de auto ontvreemd worden. Zit een abonnement op van 250 euro per jaar.
Helaas is er geen oplossing als er koplampen en dergelijke van de auto gehaald worden...
Ik heb het laten doen door een inbouwstation onder het Alexandrium in Rotterdam (ik zal hier geen namen noemen). Ben hier niet louter positief over. Zij doen wel veel inbouw en hebben veel ervaring, maar het is niet een bedrijf waar ik je zo naar toe zou willen sturen.
Probleem wat ik nu ondervind is dat het systeem af en toe niet uitgeschakeld wordt bij starten. Het is erg grillig, ik kan niet precies zeggen wanneer wel en wanneer niet. Ik moet dan het contact weer uitschakelen en de deuren vergrendelen en ontgrendelen en dan lukt het wel. Ik weet niet of dat met de inbouw te maken heeft of met het Faringwell systeem.