stuur van v40 blijft niet in de bovenste stand staan

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Wytze
Starter

Het stuur van mijn v40, '99 en twee ton gelopen, blijft niet meer in de bovenste stand staan. Voor de rest stuurt de auto prima, is er geen sprake van een dood punt of zoiets. Wie kan mij vertellen wat er aan de hand is?

Wytze
Battlecruiser
8th Gear member

1) Controleer de bandenspanning van beide voorwielen. Als er (door wat voor oorzaak dan ook) in één wiel een stuk lagere bandenspanning is, kan dit voorkomen.

2) Indien 1 niet het geval is: voorwieluitlijning laten doen. Let wel op dat ze dan het stuur heel goed in de middenpositie vastzetten. Bij een goede garage doen ze dat, maar bij de fastfitters zijn ze wel eens een beetje slordig.....

De webmaster gaat dit topic waarschijnlijk verplaatsen naar de rubriek "de modellen-S40/V40"
of: "Volvo techniek- techniek algemeen"
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Maarten
5th Gear member

bedoel je soms de stuurverstelling blijft niet bovenin staan?begrijp het niet helemaal wat je bedoelt met "blijft niet bovenin staan"
volvo s40 1.8 aut. '97
volvo v40 1.9D 115pk '03
volvo V50 D5 2007 edition II sport
Wytze
Starter

Beste reageerder,

Je hebt gelijk, echt duidelijk ben ik niet: je kan het stuur verstellen (beugel overhalen onder het stuur). Nu blijft het stuur niet meer in de meest bovenste positie staan, maar zakt het stuur een paar centimeter naar beneden. Het gaat dus inderdaad over de stuurversteller.

Groet,

Wytze
Nigel
2nd Gear member
Contacteer:

Dit had mijn Volvo ook toen ik hem kocht en heeft de garage gemaakt door het mechanisme even uit elkaar te halen en weer in elkaar te zetten. Bleek dat het aan twee kanten moet klemmen en 1 van beide zijde wilde niet goed meer. Bij mij bleef het stuur daardoor half schuinig steken.

Misschien is het zelf te doen, het leek in ieder geval een niet al te ingewikkeld probleem.
Wytze
Starter

Beste Nigel,

Je hebt gelijk gehad. De "garage op de hoek" heeft het compartiment direct achter het stuur opengemaakt. Er bleek een aantal bouten losgetrild te zijn. Na aandraaien is het probleem verholpen. Het stuur blijft gewoon weer in de hoogste stand staan. Kosten: tien euro.

Bedankt voor je reactie!

Wytze
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”