Afgaande op Emmevi met 56,xL vraag ik me af hoe lang hij doorgereden heeft met "geen indicatie BC".
Das helemaal bijzonder. Wellicht obv je/mijn rechtervoet
T8 heeft toch geen compressor? Is de compressor niet alleen voor een T6 motor? De electromotor doet toch eigenlijk precies wat de compressor doet (=koppel bij weinig toeren)? Denk dat het verstandig om de compressor achterwege te laten, toch weer een component minder die kapot kan gaan.
Ik heb nooit meer dan 55,6 liter getankt. Maar ik ben niet echt een held als het op lang doorrijden met een bijna lege tank aankomt. Ik verwacht dus ook niet dat ik mijn pr snel ga 'verbeteren'...
Tot model 2022 heeft T8 wel een compressor(supercharger) icm turbo met de B4204T34 motor. Sinds de sterkere 155Pk elektromotor hebben ze deze er niet meer op zitten met de B4204T56 motor.
Tja, is met alles zo.
Ja, dat verwacht ik ook dat deze iets minder zuinig is. Klopt, Vermogen (max) geld overigens het zelfde. Deze is hetzelfde maar word ook bij lager toerental over het volle toerenbereik afgegeven. Nieuwe krachtigere elektromotor compenseert dit natuurlijk ruimschoots. Het kan misschien een voordeel zijn als de accu leeg is dat de motor wat meer lineair zal zijn als zonder supercharger gezien deze geen vuldruk nodig heeft om op toeren te komen.NielsPHEV schreef: ↑22.05.2023 - 12:43 De versie met compressor was ook ietsie minder zuinig. De laatste generatie T8 heeft idd geen compressor en de ICE haalt nog wel ongeveer hetzelfde vermogen als voorheen, ze zullen iets met de turbo gedaan hebben. De sterkere erad maakt dat je de compressor echt niet mist sterker nog de huidige T8 (T6) aandrijflijn is echt een genot om in te rijden enorm koppel, erg prettig
grappig is dat soms bij 90 km ineens de - - in beeld komt en de navigatie meteen vraagt of ik een pomp wil opzoeken? Als je de gereden kilometers niet echt in je hoofd hebt en de batterij minder dan 26 kilometer is ga je niet gokken. Bij het tanken ging er maar 51 liter in…. Test gedaan met volle accu, nu bij 60 kilometer ineens — - in beeld. 80 kilometer doorgereden en toen nog maar 56,4 liter er in.. erg veilige marge voor de dubbele streepjes zou ik zeggen.
Ik denk het wel. Nu is de vraag wat jij veel vind. Maar ik rijd altijd makkelijk 6.0 tot 6.5 op stukken van 30km of meer en ik rijd altijd wel 120.
Hoog in de 4l/100 km is van deur tot deur met de 8-traps automaat simpelweg onmogelijk. Van punt A op de snelweg naar punt B op de snelweg uiteraard wel. Fluwelen voetje, max 100 op de CC.wasbeer2006 schreef: ↑26.09.2023 - 14:11 Dat is ook wel netjes. Ik zit maar op 7.0L/100km. Ook met 40K.
Maar bv gisteren rotterdam/amsterdam en terug 4.8 op de heenweg en terug in de spits met veel file 5.5