Panoramadak automatisch sluiten bij afsluiten auto

De volledig elektrische XC40, eerder bekend als Recharge
nikagl
2nd Gear member

Dat is off-topic in dit draadje. Daar zijn vele threads voor, vooral afhankelijk van het type home automation dat je gebruikt. Uiteindelijk zijn het allemaal API-calls die je moet doen, beschreven op developer.volvocars.com, en kun je deze doen middels je favoriete software. Voor debuggen gebruik ik Postman, maar ook javascript of python kun je prima gebruiken om een call te doen. Binnen de meeste Home Automation (Domotica) producten wordt Java, Javascript of Python gebruikt...

VCDS is software om via de OBD (On Board Diagnostics) poort gegevens uit de auto te halen. In mijn geval doe ik het via de API van Volvo en heb je dus geen extra modules nodig om het uit te lezen, maar komt het automatisch mee met "connected" cars zoals de Volvo's tegenwoordig (dus degene met Vovo Oncall: https://www.volvocars.com/mt/support/to ... 5155721dc1)
ge1272-2
2nd Gear member

Met de CFE-Ultra van Swedesolutions of van Vparts lukt het wel. Deze dongel instellen op je laptop en in de OBD-II poort steken. Bij mij gaat bij het afsluiten van de auto alle ramen automatisch dicht en dit geld ook voor het schuifdak.
Er zijn trouwens nog meer instellingen maar dat hangt van de auto af wat hij al wel of niet heeft.
Prutboer V60 T8
Starter

Kom bij dit topic uit omdat ik iets anders zocht; waar ik ondertussen uit ben. Maar verbaas mij over het feit dat ik met een nieuwe auto (2026) in de app 3 auto's terug ga. Na 2 x Jaguar XE en een BMW 320e heb ik nu weer een auto waarin je in de app niet eens de ramen kunt openen of sluiten... Je ziet wel dat ze open staan; maar vervolgens dicht doen als je niet in de buurt bent; ho maar..... En dat is niet het enige software "dingetje" waarbij Volvo iig voor de V60 zwaar achterloopt op voorgenoemde modellen/merken.
Gouwe
7th Gear member

Prutboer V60 T8 schreef: 15.02.2026 - 11:46 Kom bij dit topic uit omdat ik iets anders zocht; waar ik ondertussen uit ben. Maar verbaas mij over het feit dat ik met een nieuwe auto (2026) in de app 3 auto's terug ga. Na 2 x Jaguar XE en een BMW 320e heb ik nu weer een auto waarin je in de app niet eens de ramen kunt openen of sluiten... Je ziet wel dat ze open staan; maar vervolgens dicht doen als je niet in de buurt bent; ho maar..... En dat is niet het enige software "dingetje" waarbij Volvo iig voor de V60 zwaar achterloopt op voorgenoemde modellen/merken.
Gevalletje bezint eer ge begint?
Wellicht dat de programmeurs van Volvo m.b.t. de ramen er voor kiezen om vanuit het oogpunt risico op beknelling deze functie niet toe te staan?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Prutboer V60 T8
Starter

Dat is een kwestie van beknellingsbeveiliging toch? Dan blijft er mss maar één raam open staan ipv 4......
Plaats reactie

Terug naar “EX40”