Gisteren 3-12-2022 kreeg mijn, ondertussen 8 jaar oude TomTom Go5000, toch nog weer een systeem update.(22.10)
Verkoopstart van deze toestellen was in 2013. dat gaat al naar de 10 jaar!
Ik ben prettig verbaasd dat dit toestel, zolang na aanschaf, nog steeds updates krijgt.
Fabrikanten van mobiele telefoons kunnen hier een voorbeeld aan nemen.
De officiele TomTom site (TomTom Discussions community) waar ik altijd even ging kijken wat de nieuwe update inhoud is plotseling gesloten, erg jammer dit.
Alles is weg en er is daardoor ook geen mogelijkheid meer om eens terug te kijken naar eerdere oplossingen voor mogelijke problemen.
Wel is er een link geplaatst naar een NIET officieel forum:
https://www.tomtomforums.com/
Daar geven ze aan dat zij ook verrast zijn over het sluiten van het officiele forum en door het bestaan van het officiele forum, niet heel erg up to date zijn.
Wellicht dat daar verandering in gaat komen omdat mensen hun heil nu ergens anders gaan zoeken bij eventuele problemen of informatie.
De meldingen over updates waren de laaste tijd ook niet echt informatief meer, het bleef bij: Various performance improvements and bug fixes have been implemented.
De melding op het scherm (zie foto) heb ik nog niet eerder gezien, dit zou nieuw kunnen zijn.
Sinds een half jaar gebruik ik de TomTom veel minder omdat ik voor mijn werk niet meer dagelijks op de weg zit, gaat nu alleen nog tijdens langere trips en vakanties met de S60 mee.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.