Heeft iemand deze ook besteld? Ik heb net een offerte van de garage voor € 678 voor de veren en dan moeten ze er nog opgezet worden. Is dat veel werk om ze erop te zetten?
Ik zou in eerste instantie dit bij de garage aankaarten als een reparatie waarbij je een hoge korting verwacht.
Vanawege het feit dat deze veren gewoon een wanproduct lijken te zijn (=non-conformiteit).
raspaardje schreef: ↑09.06.2023 - 10:14
Lijkt niet ingewikkeld idd:
Ik zou in eerste instantie dit bij de garage aankaarten als een reparatie waarbij je een hoge korting verwacht.
Vanawege het feit dat deze veren gewoon een wanproduct lijken te zijn (=non-conformiteit).
De veren zijn feitelijk niet een wanproduct. Exact dezelfde zitten in de VW Passat. Mijn collega had die en nooit enig probleem. Het is de combinatie van de veren met de constructie in de V60 waardoor er water in deze veren kan komen.
Mijn vrijdag opgehaalde V60 is van januari 2020 en de veer lijkt van 01102021 te zijn, blijkbaar vervangen dus, heeft de brede kunststofring in het midden. Deze maakt ook wat krakend geluid maar functioneerd wel prima. Kan iemand bevestigen dat Volvo nummer 32296298 de meest recente uitvoering is of zijn er daarna verbeterde versies gekomen?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar EngineeredAlderbastend compleet V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019 V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex V70 T5 aut, MY2001 Full Options V70 2.5 Europa, MY1998
Vandaag met dezelfde klacht bij de dealer in Apeldoorn op bezoek geweest. Veren, motor en regeleenheid moeten worden vervangen. Kosten zijn circa 1200 euro! Op mijn opmerking dat dit van de gekke is met een Volvo van drie jaar oud en dat ik coulance verwacht werd instemmend gereageerd. Volvo Nederland 25% en dealer 25%, tezamen dus 50% van de prijs af. Nog een bak met geld, dat wel...
Nu maar hopen dat de nieuwe spullen een geüpgrade versie is/zijn.
Ik weet niet beter dan dat de motor in de veer-unit zit, en de regeleenheid? Wat wordt daar onder verstaan? Indien de veer defect is wordt ie in zn geheel vervangen dus incl motor. Indien de regeleenheid in die veer zit dan die uiteraard ook. Ik denk niet dat die veren een aparte regeleenheid hebben… (bij mij iig niets over bekend)
Montage is peanuts en zo’n veer kost iets van 350,- (dacht ik….)
Dus…. 1200,- ??
Bij mij zijn ze vervangen bij 3jr, kostte mij toen totaal ca 400,- (incl coulance en de 2x10 minuten werk)
Laatst gewijzigd door teebee op 19.06.2023 - 16:44, 2 keer totaal gewijzigd.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Volvo66ooit schreef: ↑19.06.2023 - 16:59
De (pro forma factuur) rolt net binnen: ruim 500 euro voor links en rechts. (Geen regeleenheid dus -> spraakverwarring)
Wilden ze die dingen eerst in het goud bestellen dan? Dit is wat anders dan 1200….(vind 500,- nog steeds ‘stevig’)
Btw… ‘storing zoeken’?? Daar bedoelen ze dus mee: achterklep openen en horen/zien dat die veer naar zn giegel is…. En dat wist je zelf ook al maar nu betaal je hun voor het delen van die constatering.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Volvo66ooit schreef: ↑19.06.2023 - 19:03
Half uurtje werk volgens ingewijden (hemel moet los)...
Hemel moet los…. Tja zou kan je het noemen…. Het is niet meer dan een rubber even een stukje lostrekken zodat je met je hand onder een stukje hemel kan om de stekker te pakken. Heb het ze zien doen; stelt geen drol voor.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208