Nieuwe tweedehandse S60 vragen

Plaats reactie
BlijeS60
Starter

Beste mede-forumgebruikers,

Ik heb onlangs een S60 uit 2011 gekocht met een 2.0T motor en de semi beruchte Powershift automaat.
Omdat ik na jaren andere merken heb gereden heb ik toch een aantal vragen in de hoop dat jullie er meer duidelijkheid over kunnen geven.

De auto stuurt relatief zwaar. Lichter dan geen stuurbekrachtiging maar toch flink trekken aan het stuur. Nu zag ik filmpjes voorbijkomen waar dit aan te passen was in de instellingen. Dit kan ik echter niet. Hoort dit of zijn er andere manieren om dit in te stellen?

De Powershift automaat rijd toch weer heel anders dan de DCT die ik jaren gewend was. Nu merkte ik op dat ik rond de 100 km/h een 'wine' hoor vanuit de bak. Eventjes in de N gezet om zeker te weten dat het niet ergens anders vandaan kwam maar toen verdween het geluid. Is dit iets om bang voor te zijn of zou een simpele flush dit verhelpen?

Ik begreep dat de 2.0T heel makkelijk (Obbetuning) van 203 PK naar 270 PK te chippen was. De verkoper vond dit echter wel een bijzonder hoge stap en rade dit af. Heeft iemand hier ervaring mee?

Hopelijk weten jullie meer!
Volvo S60 2.0T 2011
Kia Niro 1.6 GDI 2020
Rogier64
5th Gear member

Een wat metaal achtig schrapend geluid uit de power-shift bak had ik in mijn V70 ook. Afgezien van het bijgeluidje heeft het bij mij nooit tot problemen geleid. De auto ingeruild met 220k op de teller. Ik ben zelf wat huiverig voor flushen van de bak. Volgens Volvo hoeft bij normaal gebruik geen verversing plaats te vinden. Verhalen genoeg over verslechtering na flushen op dit forum. Meestal begint het al bij de keuze van de te gebruiken olie. Zoveel deskundigen, zoveel meningen zo lijkt het. Mijn motto is als het niet stuk is ook niet vervangen. Pas als de bak merkbaar slechter gaat schakelen of bonken een flush proberen. Maar er zullen anderen zijn die dan zeggen dat je dan al te laat bent en eerder een flush had moeten doen. De power-shift is niet probleemloos bestand tegen forse vermogenstoename/koppel. Zal wat reserve in zitten, maar garantie zal niemand je gaan geven op motor en bak.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
PvolvodriverS60
2nd Gear member

Beste Blije, momenteel rijd ik dezelfde Volvo als jou alleen dan een handbak.
Ik heb hem ook gechipt naar de 270 met 420 nm.
Dit gaat prima en geen nare ervaringen mee achteraf.
Volvo V60 MY2019 T5 R-Design Pebble Grey
Volvo S60 summum 2.0T 2011 origineel 203Pk
Gechiptuned naar 270Pk en 420Nm
Opel corsa D 1.2 85Pk 2012
BlijeS60
Starter

Inmiddels de auto gechipt en het bevalt wel erg goed. De automaat heeft het er wel merkbaar wat moeilijker mee als je het gaspedaal de vloer in trapt.

Ik ben al enige tijd op zoek naar hoe ik mijn Sensus systeem kan resetten. Alle video’s en instructies zeggen dat er simpel een reset te vinden is bij de instellingen maar die zie ik niet. Iemand hier bekend mee? Het gaat om een Sensus zonder wereldbol. Ook ben ik erg benieuwd of er een optie is om de stuurbekrachtiging aan te passen. Deze kan ik ook nergens vinden.
Volvo S60 2.0T 2011
Kia Niro 1.6 GDI 2020
Henry82
5th Gear member

Dan zou ik maar wel vast een potje reserveren voor als het misgaat. Zou niet de eerste powershift zijn die de geest geeft na tuning
Life is what happens while you're busy making other plans
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”