probleem waarschijnlijk opgelost

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bu swier
2nd Gear member
Berichten: 154
Lid geworden op: 07.01.2007 - 21:30
Locatie: Hem (Venhuizen)

Probleem is waarschijnlijk opgelos. Mijn volvo 440 turbo liep raar en vooral stationair. Ik ben er dus achtergekomen dat de luchtslang van de luchtmassameter naar benden was gescheurt. Oftewel valse lucht. Heb hem nu goed ingekit met supper rubber kit en kijk ik morgen of het is gelukt. ik hou jullie op de hoogte.
Gebruikersavatar
Michel740Turbo
5th Gear member
Berichten: 1777
Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
Locatie: Brecht
Contacteer:

Ik heb het zelfde gehad met mijn 740turbo
Hij zoog langs de luchtweger en slang klem lucht hier door kon de weger niet de exacte info geven. Oozaak niet mooi rond zijn van de opening aan de luchtweger (waarschijnlijk ooit een schroevendraaier tussen slang en weger gezet)
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
Gebruikersavatar
arjen-440
3rd Gear member
Berichten: 401
Lid geworden op: 14.08.2006 - 16:24

zit er ook een luchtmassa meter op een 1.8 i ?
ik heb dat hele ding nog nooit gezien bij mij :P
en hij loopt wel wat rommelig
Gebruikersavatar
Michel740Turbo
5th Gear member
Berichten: 1777
Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
Locatie: Brecht
Contacteer:

arjen-440 schreef:zit er ook een luchtmassa meter op een 1.8 i ?
ik heb dat hele ding nog nooit gezien bij mij :P
en hij loopt wel wat rommelig
Nee alleen de 1.7I en TIC en de 2.0i hebben een luchtmassameter, de 1.8i heeft alleen luchttempmeter die boven op je injector zit.
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
Gebruikersavatar
bu swier
2nd Gear member
Berichten: 154
Lid geworden op: 07.01.2007 - 21:30
Locatie: Hem (Venhuizen)

Ik wist wel dat de luchtmassa meters wel eens vies zijn en dat ze dan ook storing geven. Maar mijne was juist niet vies dus moest het wel ergens anders zitten. Marc van ET vertelde me dat het of een vacuum slangetje was of dat de BOV niet goed sloot nadat ik beide had nagekeken en de BOV weer had ingevet kwam ik erachter dat die slang gaar was. Hopelijk komt het weer goed morgen en anders maandag
rev
3rd Gear member
Berichten: 307
Lid geworden op: 10.05.2006 - 20:17

Michel740Turbo schreef:
arjen-440 schreef:zit er ook een luchtmassa meter op een 1.8 i ?
ik heb dat hele ding nog nooit gezien bij mij :P
en hij loopt wel wat rommelig
Nee alleen de 1.7I en TIC en de 2.0i hebben een luchtmassameter, de 1.8i heeft alleen luchttempmeter die boven op je injector zit.
zit de luchtmassameter niet links in het hoekje juist onder de ruit, waar de blazer zijn lucht zuigt voor de verwarming? dacht altijd dat dit de lucht massa meter is, heb zelf ook een 1.8i en deze heeft hier toch iets zitten (volgens mij een luchtmassameter) dat dezelfde symptonen geeft als je het los trekt.

cheerz Jan
Gebruikersavatar
Michel740Turbo
5th Gear member
Berichten: 1777
Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
Locatie: Brecht
Contacteer:

Nope dat is vacuummeter of wel mapsensor.
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”