ik heb hier een setje achter veren liggen voor een v40 bj 10-98
deze wil ik er onder zetten maar weet niet hoe ik er an de binnen kant bij moet komen in de kofferbak.
heb al ff gekeken maar weet niet goed hoe de bekleding er uit moet worden gehaald >
iemand al eens gedaan en mij verder kan helpen ?.
achter veren vervangen naar 3,5 cm lager
- Rode T4
- 2nd Gear member
Ja simpel maar wel wat werk. Je moet de kunststof bovenafwerking verwijderen. Er zit een schroef in de kunstofpen waar je de hoedenplank op klemt. Die moet eruit. Je moet de kunststofkap om de achterspeaker verwijderen 2 schroeven 1 achter het speakerrooster en 1 achter de verlichting. Dan de kap eraf trekker. Aan de bovenzijde zit de kunstofkap met twee veerklemmen in de carrosserie vast. Daarna kan je het achterse stuk kap onder het zijruit verwijderen. De voorste waar de gordel doorheen loopt lostrekker en effe omhoog houden. Deze gaat er niet helemaal af. Dan als laatste de achterbankleuning naar voren. Er zit halverweg een zwart kunstof pennetje (weet niet hoe die dingen heten) die moet eruit. Met een kruiskop het schroefje eruit en dan het pennetje eruit. Nu kan je de bekleding opzij duwen en is er voldoende ruimte om de 2 moeten waarmee de poot vastzit los te halen. 15 min werk. Ik heb geen foto's dus je zal het er even mee moeten doen. Als je in de buurt van Schiedam woont kan ik je op weg helpen.
Heb je veerspanners? Je moet de poot helemaal onder de auto uit halen. IS wat meer werk dan de binnenbekleding.
Heb je veerspanners? Je moet de poot helemaal onder de auto uit halen. IS wat meer werk dan de binnenbekleding.
V40 T4 & V40 1.8 LPI
- Rode T4
- 2nd Gear member
O toen ik net de hodenplank eruit haalde zag ik dat ik nog een dopje vergeten was. Is het (bij mij) zwarte dopje waar de hoedenplank op ligt aan de zijde van de rolhoes. Het bovenste deel wip je er met een platte schroevendraaier uit en daarna de rest.
V40 T4 & V40 1.8 LPI
-
- 2nd Gear member
ben dus vandaag ff bezig geweest om de veren eronder te zetten
maar kwam niet verder dan een muurvast zittende bout
ik kreeg de onderste bout van de schokbreker er niet uit
de moer kreeg ik er wel af maar de bout niet uit de schokbreker.
volgens mij zat hij vast in het rubber.
oplossingen zijn van harte welkom.
maar kwam niet verder dan een muurvast zittende bout
ik kreeg de onderste bout van de schokbreker er niet uit
de moer kreeg ik er wel af maar de bout niet uit de schokbreker.
volgens mij zat hij vast in het rubber.
oplossingen zijn van harte welkom.
reeds dus een v40 uit 98 een tdi.
en had nog een 440 uit 94 op gas maar is mijn ex mee vandoor.
en had nog een 440 uit 94 op gas maar is mijn ex mee vandoor.
- Rode T4
- 2nd Gear member
Bij mij kwam de bout niet los. Een paar weken in de kruipolie, op een brug gezet en de bout eruit proberen te slaan lukte ook niet. Advies van de garage was of veerpoot of draagarm opofferen en dus vervangen.
Ik heb uiteindelijke besloten de veerpoot + draagarm samen te demonteren. Ik heb de auto daarna wel moeten uitlijnen omdat de bout van de draagarm naar het midden van de auto onder de achterbak een stelbout is.
Advies is dus nog even volhouden met kruipolie en proberen de bout los te slaan en/of draaien. Uiteindelijk zit je vast aan of vervangen of mijn oplossing als hij er niet uit komt. Wel even de stelbout van de draagarm markeren zodat je nog weet hoe hij ongeveer zat als je voor mijn oplossing kiest en zo snel mogelijk uitlijnen na het loshalen.
Succes
Ik heb uiteindelijke besloten de veerpoot + draagarm samen te demonteren. Ik heb de auto daarna wel moeten uitlijnen omdat de bout van de draagarm naar het midden van de auto onder de achterbak een stelbout is.
Advies is dus nog even volhouden met kruipolie en proberen de bout los te slaan en/of draaien. Uiteindelijk zit je vast aan of vervangen of mijn oplossing als hij er niet uit komt. Wel even de stelbout van de draagarm markeren zodat je nog weet hoe hij ongeveer zat als je voor mijn oplossing kiest en zo snel mogelijk uitlijnen na het loshalen.
Succes
V40 T4 & V40 1.8 LPI