Goedendag,
Vaak al leuke verhalen gelezen, nu zelf ook een account aangemaakt. Mede om ook op posts te kunnen reageren en, hopelijk, jullie mening te verkrijgen op een kwestie onderaan dit bericht.
Allereerst, 23 jaar geleden kocht ik mijn 1e auto "op de zaak" even 850 2.5 glt, toen 4 jaar oud. Vol in de opties, behalve de gewenste automaat. Maar het hart was veroverd. Mede door de zwarte kleur en weinig voorkomende velgen, een voor mijn zeer jonge leeftijd, sportieve wagen.
Deze na 2 jaar ingeruild op een bmw 5 serie, waarna vele uiteenlopende bmw's volgden, oa 5 series, 7 serie en x5.
Na de laatste 530d touring met m pakket, een auto gekozen fir altijd eens wilde, een Jaguar XJ 4.0 v8 souvereign. Tevens youngtimer dus van ca € 1000 per mnd aan bijtelling naar € 30.
Eind vorig jaar wilde ik weer iets jongs en moderns. Gekeken naar de nieuwe 5 serie, e klasse en xj. Maar sinds de s90 uitkwam, heb ik dit altijd een ontzettend mooie wagen gevonden. En na veel onderzoek mooier dan voorgenoemde wagens. Ik ben daardoor naar een jong gebruikte gaan zoeken. Eisen, T5, Inscription, 20", open dak en B&W. Na enige tijd zoeken, kwam deze ineens nieuw op de Volvo selekt site. Alle gewenste opties en alles wat maar mogelijk was. Prachtig, ik houd dan ook van grote wagens, met een voorkeur voor sedan. Voordeel is ook, je ziet ze nauwelijks en dat merk je aan de blikken.
Enige "maar" is dat ik sinds ik de volvo 850 ingeruild had, altijd >4 cilinders heb gehad én achterwiel aandrijving. Met name dat laatste moet ik enorm aan wennen, zeker met vochtig weer slippen de voorwielen snel door de power. Of mijn rechter voet...
Ik wil ook graag gebruik maken om aan jullie advies te vragen. Tijdens het, met de hand, wassen van de auto en bij heftige regenbuien komt er in mijn beide achterlichtunits een laagje water in. Geen druppels of condens, maar echt een bodempje. De verkopende Volvo dealer zegt het niet eerder meegemaakt te hebben, maar dat het "hoort" c.q. komt door de fabricage én dat het geen kwaad kan. Ze willen ze wel vervangen, maar vinden ze zonde, omdat deze hetzelfde euvel zouden hebben.
Persoonlijk vind ik dat, op z'n zachts gezegd curieus. Dat zou toch niet moeten mogen? En al helemaal niet bij zo'n dure auto. Ik heb enkele garantie puntjes en wil daarnaast toch op vervanging aandringen van deze units. Graag jullie mening en/of eventuele ervaring.
Volvo S90 T5 Inscription *nieuw*
-
- 4th Gear member
Ik heb bij mijn S90 geen ‘wateroverlast’ in de achterlicht units, maar ik zag dat de zwarte afdekkapjes boven de lichtunits niet goed afsluiten. Het lijkt erop dat daar water naar binnen zou kunnen sijpelen. Volgens de dealer hoort dat zo. Bij andere S90 gekeken en ook daar niet strak dichtgemonteerd/geplakt. Toch blijf ik het vreemd vinden dat dit niet ‘dicht’ zit…….
Daarnaast; water en elektronica gaat niet samen?
Daarnaast; water en elektronica gaat niet samen?
| Volvo S80 D5 | Volvo V70 2.5T | Volvo C30 1.6D | Volvo V70 2.4 | Volvo C30 D5 | Volvo S80 D5 | Volvo C30 2.0D | Volvo V40 D4 | Volvo V70 2.5 | Volvo S80 D5 | Volvo C30 D2 R-Design | Volvo S80 3.2 Kinetic | Volvo V70 D2 (VEA) Dynamic | Volvo V90 Inscrip Metallic D4 Full Option | Volvo S90 D3 Momentum | Volvo S60 T6 (8) Summum Red | Volvo S90 T5 Inscr | Volvo XC40 Recharge ER Ultra 2024 | Volvo EX30 Ultra ER | Volvo EX40 Ultra | Volvo EX30 Ultra Performance Pine Chystal White |
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
Ik rij nu iets meer dan 4 jaar met een S90 Inscription en de auto wordt altijd in een wasbox gewassen dus met hoge druk afgespoten, ik heb nog nooit vocht in de achterlichten gehad, dus zeker geen producteigenschap
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- 4th Gear member
Sluiten bij jou de zwarte afdekkapjes aan de bovenzijde?
| Volvo S80 D5 | Volvo V70 2.5T | Volvo C30 1.6D | Volvo V70 2.4 | Volvo C30 D5 | Volvo S80 D5 | Volvo C30 2.0D | Volvo V40 D4 | Volvo V70 2.5 | Volvo S80 D5 | Volvo C30 D2 R-Design | Volvo S80 3.2 Kinetic | Volvo V70 D2 (VEA) Dynamic | Volvo V90 Inscrip Metallic D4 Full Option | Volvo S90 D3 Momentum | Volvo S60 T6 (8) Summum Red | Volvo S90 T5 Inscr | Volvo XC40 Recharge ER Ultra 2024 | Volvo EX30 Ultra ER | Volvo EX40 Ultra | Volvo EX30 Ultra Performance Pine Chystal White |
- S90 Inscription
- 2nd Gear member
Je bedoelt denk ik die flexibele, rubberachtige flappen? Die sluiten niet mooi aan. Je kunt ze zelfs iets naar voren halen om het vuil wat ophoopt schoon te maken. Dat vuil wordt denk ik door de waterafvoer meegenomen en hoopt daar op. Ik schrik telkens hoe snel het daar vies is en troep zit. Ik ben het met je eens dat dit zeer vreemd is en had ook al tegen de dealer gezegd, dat het een kwestie van tijd is dat de electronica aangetast wordt. Kennelijk is het niet bij alle S90's het geval, gezien de post van BlackcurrantV70
Andere vraag, ik ben bij alle vorige auto's gewend dat ik de ecc instel op gewenste temperatuur icm auto. Dan blaast de airco eerst meer en harder koude lucht totdat de ingestelde temperatuur is bereikt, waarna deze wordt aangehouden. In de S90 is dat niet het geval. Als deze op auto staat, moet ik bijvoorbeeld zelf de streepjes op bijvoorbeeld vent. 4 of 5 zetten zodat deze harder koelt. Hoe doe jij dat? Alvast bedankt voor het meedenken!
Andere vraag, ik ben bij alle vorige auto's gewend dat ik de ecc instel op gewenste temperatuur icm auto. Dan blaast de airco eerst meer en harder koude lucht totdat de ingestelde temperatuur is bereikt, waarna deze wordt aangehouden. In de S90 is dat niet het geval. Als deze op auto staat, moet ik bijvoorbeeld zelf de streepjes op bijvoorbeeld vent. 4 of 5 zetten zodat deze harder koelt. Hoe doe jij dat? Alvast bedankt voor het meedenken!
- PGV90
- 6th Gear member
Welkom hier,
Klinkt als een fraaie S90.
Even kort op de vragen:
- vocht in de licht-units hoort niet en gaat problemen leveren - dus met dealer een oplossing gaan zoeken of zwart op wit krijgen dat zij dit tzt vervangen
- de acc heeft een stand 'auto' waarbij de vent snelheid automatisch aangepast wordt. Staat bij mij altijd op auto. Het vermoeden is dat in jouw berijders profiel dit vast staat op niet auto. Al je instellingen van stoel, verwarming, displays, spiegels, etc. instellen en dan het berijders profiel (gekoppeld aan de sleutel) opslaan en beveiligen.
Succes!
oh ja, en als je paar foto's hebt, zeker leuk!
Even kort op de vragen:
- vocht in de licht-units hoort niet en gaat problemen leveren - dus met dealer een oplossing gaan zoeken of zwart op wit krijgen dat zij dit tzt vervangen
- de acc heeft een stand 'auto' waarbij de vent snelheid automatisch aangepast wordt. Staat bij mij altijd op auto. Het vermoeden is dat in jouw berijders profiel dit vast staat op niet auto. Al je instellingen van stoel, verwarming, displays, spiegels, etc. instellen en dan het berijders profiel (gekoppeld aan de sleutel) opslaan en beveiligen.
Succes!
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
- S90 Inscription
- 2nd Gear member
Dank je voor jouw uitgebreide reactie. Wat betreft de achterlichten, denk jij er net zo over als ik en bevestig je mijn gedachte hierover.PGV90 schreef: ↑20.06.2023 - 15:24 Welkom hier,
Even kort op de vragen:
Succes!
Ik heb nooit aan het profiel gedacht. Dat is een goede suggestie en zal daar eens induiken. Zoals jij het omschrijft hoort het ook en ben ik altijd gewend. Nu staat er wel auto, echter het lijkt alsof het als manual of alleen ac ipv ecc opereert.
Foto's ga hier hieronder proberen, ik vind dat zelf ook altijd leuk te zien!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- S90 Inscription
- 2nd Gear member