Beste mede Volvisten,
Ik ben nieuw op dit forum, alhoewel ik al een tijdje meelees.
Op dit moment rij ik een V40 T3 uit 2019 die nog niks mankeert. Rijdt heerlijk en comfortabel. Als ik toch wat te klagen mag hebben is het een rammeltje in het interieur en haar dorstige voorkomen. Verder is er in de afgelopen 150.000 km helemaal niks stuk gegaan. Het enige wat eraan vervangen is, zijn een paar bandjes en de remschijven en -klauwen voor. Wat betreft kwaliteit en duurzaamheid van de onderdelen niets te klagen dus.
Nu begeert het hart soms wat en heb ik een prachtige V60 T6 recharge uit 2020 te koop zien staan voor een keurige prijs, km stand rond de 50.000. Interessant omdat ik thuis (goedkoop) kan laden en inmiddels een dusdanig korter woon-werkverkeer heb dat ik het volledig elektrisch zou kunnen doen. Wat me tegenhoudt zijn de horrorverhalen over de 1e generatie V60 D6 en de XC90 T8. Dynamo's die kapot gaan, keerkoppelingen, noem het en het ging stuk.
Ik snap best dat een grotere auto van een andere klasse niet goedkoper wordt zodra je er een stekker aan doet maar wanneer ik én een astronomisch bedrag moet bijleggen en vervolgens ook om de twee weken Hooftman mag sponsoren, laat ik deze aan me voorbij gaan.
Daarom ben ik benieuwd of er iemand al wat meer ervaring heeft met zijn/haar T6 (of T8) en wil delen welke km-stand ze nu hebben en wat hun buitengewone onderhoud/reparaties tot nu toe hebben ingehouden? Op internet kom je weinig specifieke aandachtspunten tegen van de recharge en de reviews op autoweek hebben allemaal nog wel erg makke km-standen.
En, voor de rustige rijders, hoe ver komen jullie gemiddeld op 1 acculading? Is die 40 km in de praktijk haalbaar?
Bedankt alvast!!
Aankoopadvies gevraagd
- Bart
- 8th Gear member
Ik heb nu sinds mei vorig jaar een V60 T6 met de grotere accu, dus met deze temperaturen ca. 75 km electrisch range. Naar ik begrijp heeft de "oude" accu toch zeker een range van 40-45 km.
In de afgelopen 13 maanden diverse buitenlandse trips en lang(er) woon-werkverkeer, waardoor er nu 60.000 km op de teller staat. Even afkloppen, maar er heeft nog niets gemankeerd aan de auto.
In de afgelopen 13 maanden diverse buitenlandse trips en lang(er) woon-werkverkeer, waardoor er nu 60.000 km op de teller staat. Even afkloppen, maar er heeft nog niets gemankeerd aan de auto.
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- Gouwe
- 7th Gear member
Bedenk vooral dat je op internet alleen de horror verhalen leest. En goed om te beseffen dat een complexe auto meer punten heeft die kapot kunnen gaan, dus heb een financiële buffer.
Ik heb zelf een D6 gehad en naast het gedonder met de airco compressor en het lager van de ISG geen issues gehad die hybride specifiek zijn.
Heb nu een XC90T8 met 260K op de teller en 7 oud. Enige hybride gerelateerd onderdeel wat er is stuk gegaan (voor zover ik weet over alle km's) is de OBC. Mijn goedkoopste Volvo tot nu toe.
Oh ja, en na al die km's ziet hij er nog heel strak uit.....
Ik rijd met mijn T8 max een 20-25 km elektrisch maar op basis van mijn rijgedrag haal ik 1:18. MRB nog steeds 50% korting.
En verder, is een PIH Volvo een heerlijk apparaat.
Kortom als het financieel kan en ze kunt een mooie op de kop tikken zou ik dat zeker doen. Succes met zoeken.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- IzzyT6
- 2nd Gear member
Hi,
Ik heb nu ruim drie jaar een V60 T6 die ik nieuw heb aangeschaft in april 2020 en ben er (nog steeds) blij mee.
Net de 100.000 km voorbij en ik heb alleen twee lekke banden gehad omdat er beide keren een klein schroefje inzat.
Verder niets kapot, niet tussendoor terug bij de dealer geweest.
Ook van trillingen heb ik nooit iets gemerkt.
Mijn voorbanden zijn bij 85k vervangen, mijn achterbanden zijn nog origineel !
Ja, ik rijd rustig, ik houd me meestal aan de maximum snelheid, rij veel op pilot assist (erg fijn in files ook) en rijd vrijwel altijd in de B-stand. Remmen doe je dan maar heel weinig.
Nu in de zomer levert een volle accu ongeveer 35 km actieradius op (+ een beetje regenereren onderweg). Ik heb mijn gemiddelde benzineverbruik bijgehouden sinds ik hem heb: 1:25.
Het elektrisch rijden ervaar ik (vooral in de stad ) als weldadig: heel stil en rustig, traploos en krachtig genoeg.
Ik ga elk jaar wel een keer naar het zuiden van Europa (Spanje of Italië) en doe dat steeds met veel plezier. Ideale reiswagen.
Dus ook ik zeg: doe het als het financieel kan uiteraard. Succes !
Ik heb nu ruim drie jaar een V60 T6 die ik nieuw heb aangeschaft in april 2020 en ben er (nog steeds) blij mee.
Net de 100.000 km voorbij en ik heb alleen twee lekke banden gehad omdat er beide keren een klein schroefje inzat.
Verder niets kapot, niet tussendoor terug bij de dealer geweest.
Ook van trillingen heb ik nooit iets gemerkt.
Mijn voorbanden zijn bij 85k vervangen, mijn achterbanden zijn nog origineel !
Ja, ik rijd rustig, ik houd me meestal aan de maximum snelheid, rij veel op pilot assist (erg fijn in files ook) en rijd vrijwel altijd in de B-stand. Remmen doe je dan maar heel weinig.
Nu in de zomer levert een volle accu ongeveer 35 km actieradius op (+ een beetje regenereren onderweg). Ik heb mijn gemiddelde benzineverbruik bijgehouden sinds ik hem heb: 1:25.
Het elektrisch rijden ervaar ik (vooral in de stad ) als weldadig: heel stil en rustig, traploos en krachtig genoeg.
Ik ga elk jaar wel een keer naar het zuiden van Europa (Spanje of Italië) en doe dat steeds met veel plezier. Ideale reiswagen.
Dus ook ik zeg: doe het als het financieel kan uiteraard. Succes !
Volvo V60 T6 Twin Engine Inscription april 2020
- Henk{GP}
- 2nd Gear member
Hoi Hästkraft,
Gefeliciteerd met de keuze voor een mooie V60. Dubbel en dwars plezier van tijdens het rijden en wanneer ie op de oprit staat. Het blijft een mooie auto.
Ik rijd nu een aantal maanden een T8 Inscription 2019. Ik ben er heel tevreden mee.
Aantal zaken:
Voorjaar 2019 heeft een 10.4kWh accu met range 35-40. Daarna hebben ze 11.6kWh met range 40. Klein verschil maar alle beetjes helpen.
De rubbers van het panoramadak krimpen en de openingen resulteren in lekkage. De motoren van de achterklep gaan sowieso kapot na verloop van tijd (ontwerpfout). Sommige forumleden hebben last van trillingen (banden). Verder ontbraken er een hoop functies op de Android gebaseerde V60 modellen, waar de Sensus besturingssystemen van 2019-2022 wel volledige functionaliteiten hebben. Alsof Android gebaseerd systeem nog de laatste 8 releases op de planning staan.
Ik zou je adviseren te zoeken naar volledig elektrische stoelen en goed geluid, minimaal Harman er Kardon. Je hebt er beiden echt veel plezier van. Als je mazzel hebt kan je een uitvoering vinden met Bowers en Wilkins en Massagestoelen. Heerlijk! Gelaagde zijruiten is overigens ook een stille verademing - je realiseert je de rijwind pas ergens bij 180km/u.
Succes met je zoektocht.
Gefeliciteerd met de keuze voor een mooie V60. Dubbel en dwars plezier van tijdens het rijden en wanneer ie op de oprit staat. Het blijft een mooie auto.
Ik rijd nu een aantal maanden een T8 Inscription 2019. Ik ben er heel tevreden mee.
Aantal zaken:
Voorjaar 2019 heeft een 10.4kWh accu met range 35-40. Daarna hebben ze 11.6kWh met range 40. Klein verschil maar alle beetjes helpen.
De rubbers van het panoramadak krimpen en de openingen resulteren in lekkage. De motoren van de achterklep gaan sowieso kapot na verloop van tijd (ontwerpfout). Sommige forumleden hebben last van trillingen (banden). Verder ontbraken er een hoop functies op de Android gebaseerde V60 modellen, waar de Sensus besturingssystemen van 2019-2022 wel volledige functionaliteiten hebben. Alsof Android gebaseerd systeem nog de laatste 8 releases op de planning staan.
Ik zou je adviseren te zoeken naar volledig elektrische stoelen en goed geluid, minimaal Harman er Kardon. Je hebt er beiden echt veel plezier van. Als je mazzel hebt kan je een uitvoering vinden met Bowers en Wilkins en Massagestoelen. Heerlijk! Gelaagde zijruiten is overigens ook een stille verademing - je realiseert je de rijwind pas ergens bij 180km/u.
Succes met je zoektocht.
- Sarnelli
- 2nd Gear member
Ik ben vorig jaar ook over gestapt van een V40 T3 uit 2019 naar een V60 B3 uit 2020.
Ik had express gekozen voor de B3 omdat ik echt te weinig km maak om de meerprijs van een plug-in eruit te halen.
Maar qua rijcomfort echt een verbeteren! De V40 gaat al mee sinds 2012, en de V60 pas sinds 2018/2019. En dat merk je echt in de multimedia en afwerking.
Ik heb gekozen voor de inscription omdat ik meer geef om comfort dan sportiviteit (ja ik wordt ouder
). Maar moet zeggen dat die inscription met 19” velgen er echt niet slecht uitziet.
Qua rijden merk je echt het verschil tussen de automaat in de V40 en de 8 traps van de V60.
Was ook op zoek naar V60 met genoeg opties, en dat is gelukt. Express de keuze gemaakt om niet hard op zoek te gaan naar V60 met open dak, en ik mis hem ook niet echt. Andere opties die ik wel heel erg waardeer: B&W audio, adaptief licht, vol elektrische stoelen, 4 zone klimaat, klimaat verwarming.
Wat je ook zal waarderen tov de V40 zijn alle rij hulp systemen, echt top!! Soms zelfs iets te aanwezig, zeker de radar en abrupte stop als je naar achter rijd.
Tot op heden een garantie dingetje gehad: de sproeier van de linker koplamp was lek. Netjes vervangen. Verder helemaal niks.
Totaal geen spijt van de overstap van V40 naar V60. Ga ervoor
Ik had express gekozen voor de B3 omdat ik echt te weinig km maak om de meerprijs van een plug-in eruit te halen.
Maar qua rijcomfort echt een verbeteren! De V40 gaat al mee sinds 2012, en de V60 pas sinds 2018/2019. En dat merk je echt in de multimedia en afwerking.
Ik heb gekozen voor de inscription omdat ik meer geef om comfort dan sportiviteit (ja ik wordt ouder
Qua rijden merk je echt het verschil tussen de automaat in de V40 en de 8 traps van de V60.
Was ook op zoek naar V60 met genoeg opties, en dat is gelukt. Express de keuze gemaakt om niet hard op zoek te gaan naar V60 met open dak, en ik mis hem ook niet echt. Andere opties die ik wel heel erg waardeer: B&W audio, adaptief licht, vol elektrische stoelen, 4 zone klimaat, klimaat verwarming.
Wat je ook zal waarderen tov de V40 zijn alle rij hulp systemen, echt top!! Soms zelfs iets te aanwezig, zeker de radar en abrupte stop als je naar achter rijd.
Tot op heden een garantie dingetje gehad: de sproeier van de linker koplamp was lek. Netjes vervangen. Verder helemaal niks.
Totaal geen spijt van de overstap van V40 naar V60. Ga ervoor
Volvo V60 B3 inscription 2021
Volvo V40 T3 R-design 2019
Volvo V40 T3 R-design 2019
-
- 2nd Gear member
Ik vind de V60 ook een hele fijne auto. Al is deze wel nieuw (nog te nieuw voor problemen denk ik). Ik koos voor de T8 omdat ik het hogere aanhangergewicht nodig heb. Anders zou een B-versie ook zeker voldoende zijn geweest.
V60 - T8 awd Plus Bright Onyx Black 2023 in de Care-by-Volvo uitvoering. Dus met panoramadak, intellisafe surround, leer, full-led, trekhaak etc.
V70 - D5 Edition Sport M6 (BJ2006)met Polestar van 2006 tot 2010
V70 - D5 AWD Edition Sport GT6 (BJ2007) met Polestar van 2010 tot 2015
V70 - D5 Edition Sport M6 (BJ2006)met Polestar van 2006 tot 2010
V70 - D5 AWD Edition Sport GT6 (BJ2007) met Polestar van 2010 tot 2015
-
- 3rd Gear member
Denk dat de meeste voorkomende problemen ondertussen wel benoemd zijn en zover ik weet zijn er met de V60 T6/8 geen specifieke PHEV issues.
In mijn geval moet ik zeggen dat in 125dkm en 3,5 jaar ik twee issues heb gehad, een was de welbekende veer van de kofferbak en de tweede een inlaatspruitstuk die vervangen moest worden. Ik vermoed dat het tweede een specifiek diesel dingetje is wat weer komt door meer dan verwachte korte stukken rijden (rond 30km) zodat alles net niet warm genoeg wordt.
In mijn geval moet ik zeggen dat in 125dkm en 3,5 jaar ik twee issues heb gehad, een was de welbekende veer van de kofferbak en de tweede een inlaatspruitstuk die vervangen moest worden. Ik vermoed dat het tweede een specifiek diesel dingetje is wat weer komt door meer dan verwachte korte stukken rijden (rond 30km) zodat alles net niet warm genoeg wordt.
Huidige: V60 B3 Plus Dark, MY24, Vapour Grey
Vorige: V60 D3, MY20 - V60 D2, MY17 - V40 D4, MY15- V40 D2, MY15
Vorige: V60 D3, MY20 - V60 D2, MY17 - V40 D4, MY15- V40 D2, MY15
-
- Starter
Bedankt voor jullie reacties allemaal!!!
Morgen ga ik een rondje rijden en proberen een mooie prijs af te spreken. Ik ben benieuwd!
Morgen ga ik een rondje rijden en proberen een mooie prijs af te spreken. Ik ben benieuwd!
BMW 318d '09 (312.000 km)
Volvo V60 '14 D4 R-design (220.000 km)
Volvo V40 '19 T3 Dynamic edition + Intellisafe Pro Line (154.000 km)
Volvo V60 '14 D4 R-design (220.000 km)
Volvo V40 '19 T3 Dynamic edition + Intellisafe Pro Line (154.000 km)