Kijk, das alvast handige informatie. Had zelf ook de Alpin 4. helaas stukgereden op een steen in een half verreden betonpad. Wel wat gehoord, maar zag pas bij thuiskomst 40km verder dat er een ballon op zat van heb ik jouw daar. Einde setje PA4.
Moet zowiezo de velgen laten stralen en hercoaten. die zijn van dec 2009, nog van mijn eerste XC70, altijd wintervelg geweest, maar doordat ze meteen door slaglood zijn verpest, lopen de banden leeg , lucht gaat tussen velg en losliggende coating door.... denk aan Kuil, maar wellicht in de buurt ook nog een optie in Farmsum.
Heb ook meteen maar afspraak gemaakt voor nieuwe distri, pomp etc. ga ook olie in 4wd laten vervangen. gewoon maar effe alles doen na 8 jaar en 155k km,
Ik kan er nog wel een jaar mee wachten, maar als ik er in blijf doorrijden bij gebrek aan beter alternatief, dan heb ik er zelf plezier van en voorkom ik hopelijk erger.
@Johan, goed bezig, ik herken dit zo goed he... nu moest ik het vanwege de kapotte band effe snel op een avond, maar de normale routine is ook dat wisselen me elk voorjaar een halve dag kost. per wiel ook de remmelarij weer schoon en gangbaar maken, de rand ff van de schijf vijlen en de draagarmen even in de bodycoat, de remnippels even langs, etc. . kost effe tijd, maar vorig jaar kreeg ik nog te horen: goh, we moesten fusee en stuurkogel effe loshebben en de nippels voor de remolie, alles zo maar los , zonder roest ellende.... kijk, daar doe je het dan voor he...

2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla