Afgelopen vrijdag even goed geschrokken. Ik woon aan een zijstraatje van een provinciale weg en moet vaak linksaf dat weggetje in. Dan sta je soms stil om tegemoetkomende verkeer voor te laten. Ik kijk wel vaker enigzins argwanend in mijn achteruitkijkspiegel of men mij wel ziet en altijd valt het mee en remt men op tijd. Tot afgelopen vrijdag. Een Mercedes Vito bus zag me te laat en hoewel hij nog wel remde klapte hij er aardig hard in. Ik kon mijn rem nog los laten en me schrap zetten,maar kon verder niets doen.
De Volvo WHIPS deed zijn werk, want ik heb nergens last van. Los van een lichte brandwond op zijn arm had de andere bestuurder gelukkig ook niets. Hij keek op 't verkeerde moment op zijn brandstof meter en was aan het nadenken of hij moest tanken (iets verder is ook een tankstation).
Al met al vooral schrikken.
Het lijkt erop dat bij mij de schade beperkt is tot de number, trekhaak en 't WHIPS systeem wat opnieuw gezet moet worden. Wat ik me nu afvraag, zijn er nog typische dingen om op te letten qua schade bij zo iets?
De schade hersteller deed een kort rondje en concludeerde hetzelfde als wat ik al zag, maar mogelijk is t er wat om op te letten.
Aanrijding gehad (van achteren)
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24566
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Hou je nek wel in de gaten, klachten kunnen iets later ook komen. Maar het whips doet zeker zijn werk, de hele auto heeft zijn ding gedaan. Laat de schadehersteller goed kijken naar de stalen bumperbalk, die had bij mij ook een opdoffer gehad. Succes met de afhandeling
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26900
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Balen!
Laat naast de bumper balk ook goed naar de onderzijde kijken, dat de trekhaak de klap op heeft gevangen is mooi maar deze kan de kracht op veel plaatsen doorgeven.
Laat naast de bumper balk ook goed naar de onderzijde kijken, dat de trekhaak de klap op heeft gevangen is mooi maar deze kan de kracht op veel plaatsen doorgeven.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 03.02.2022 - 20:35
Ooit gebeurde mij ongeveer hetzelfde. De trekhaak ving de klap op. Toch bleek de carrosserie ontzet en sloten de deuren niet meer goed en trok de auto naar rechts omdat de stand van de wielen niet meer goed was.
Volvo XC60 T5 AWD MY2018
- Levi_r
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 01.05.2012 - 12:30
Vooralsnog lijkt alles goed te sluiten en openen. Geen trek naar links of rechts of gekke geluiden. Wel twee dingen die ik niet eerder zag:
Tijdens optrekken vanaf rotonde kreeg ik melding 'beperkt motorvermogen' zonder verdere toelichting. Daarbij ook geen vermogen meer. Na herstarten reed de auto weer normaal. Donderdag kan ik bij de dealer terecht voor uitlezen.
En toen ik mijn achterruitensproeir gebruikte, lekte het in de hoel boven de bestuurdersdeur en de a stijl. Lijkt me niet gerelateerd, maar wel vreemd.
Tijdens optrekken vanaf rotonde kreeg ik melding 'beperkt motorvermogen' zonder verdere toelichting. Daarbij ook geen vermogen meer. Na herstarten reed de auto weer normaal. Donderdag kan ik bij de dealer terecht voor uitlezen.
En toen ik mijn achterruitensproeir gebruikte, lekte het in de hoel boven de bestuurdersdeur en de a stijl. Lijkt me niet gerelateerd, maar wel vreemd.
V70 08-2014 D2 1.6 (115 140 pk) Nordic+
850 2.5 10V 1997 LPG DGM 12-01-2018 -> 06-08-2021
850 2.5 10V 1995 LPG DOP 29-06-2014 -> 09-01-2018
V40 '96 LPG, POLO Steilheck '82 LPG, V70 '00 LPG, Saab 9-3 LPG
850 2.5 10V 1997 LPG DGM 12-01-2018 -> 06-08-2021
850 2.5 10V 1995 LPG DOP 29-06-2014 -> 09-01-2018
V40 '96 LPG, POLO Steilheck '82 LPG, V70 '00 LPG, Saab 9-3 LPG
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1420
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Fijn dat het voor jouzelf goed afgelopen is. Is de schade al hersteld? Of rij je nu nog met jouw aangereden auto?
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered
Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered
Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
- Levi_r
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 01.05.2012 - 12:30
Na korte check dealer en schade inspectie door herstel, gaven zij aan dat ik er gewoon mee kon rijden. De schade is nog niet hersteld.
V70 08-2014 D2 1.6 (115 140 pk) Nordic+
850 2.5 10V 1997 LPG DGM 12-01-2018 -> 06-08-2021
850 2.5 10V 1995 LPG DOP 29-06-2014 -> 09-01-2018
V40 '96 LPG, POLO Steilheck '82 LPG, V70 '00 LPG, Saab 9-3 LPG
850 2.5 10V 1997 LPG DGM 12-01-2018 -> 06-08-2021
850 2.5 10V 1995 LPG DOP 29-06-2014 -> 09-01-2018
V40 '96 LPG, POLO Steilheck '82 LPG, V70 '00 LPG, Saab 9-3 LPG
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1420
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Okay. Ik zou altijd de uitlijning laten controleren. Als daar afwijkingen te zien zijn is er reden om nader onderzoek te laten doen.
Visueel lijkt er vaak niks aan de hand te zijn, maar daar zijn de zones in de auto ook juist voor bedoeld. Onder / achterliggend is dan toch vaak meer te constateren.
Visueel lijkt er vaak niks aan de hand te zijn, maar daar zijn de zones in de auto ook juist voor bedoeld. Onder / achterliggend is dan toch vaak meer te constateren.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered
Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered
Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
-
- 1st Gear member
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 14.07.2021 - 10:17
- Locatie: Regio 072
FYI. De leiding van de achterruit sproeier loopt via de A stijll bij de bestuurder naar boven en dan over het hemeltje naar achteren toe.Levi_r schreef: ↑04.07.2023 - 06:58 Vooralsnog lijkt alles goed te sluiten en openen. Geen trek naar links of rechts of gekke geluiden. Wel twee dingen die ik niet eerder zag:
Tijdens optrekken vanaf rotonde kreeg ik melding 'beperkt motorvermogen' zonder verdere toelichting. Daarbij ook geen vermogen meer. Na herstarten reed de auto weer normaal. Donderdag kan ik bij de dealer terecht voor uitlezen.
En toen ik mijn achterruitensproeir gebruikte, lekte het in de hoel boven de bestuurdersdeur en de a stijl. Lijkt me niet gerelateerd, maar wel vreemd.
V70 III 2.5T Momentum, Sapphire Black (Pirate Special)