Weer een S60 of een toch een VW Passat?

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
BlackSapphire
6th Gear member

Nee, uitblinken niet. Mijn oude passat was achterin in de beenruimte royaler. Maar goed, daar staat dan weer zoveel tegenover...
Roel

2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011

- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Klopt helemaal. Ik ruilde mijn Passat in voor een V70 D5. Het gevoel wat je hebt als je dan naar huis rijdt....oef...wat lekker..
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
s60
2nd Gear member

Absoluut, en daarom is er de V70 bedacht
Dat is zo. Maar als ik mijn situatie bekijk dat ik de ruimte van een station niet nodig heb is een prijsverschil tussen de S60 en de V70 wel erg groot. In mijn geval bedroeg dit verschil zo'n €6.000. En dat vind ik dan erg veel geld voor een paar extra centimeters op de achterbank. Want voor de rest (voorin bedoel ik dan) zijn de auto's identiek. Omdat ik eens met een automaat wilde rijden heb ik wel proefgereden in een V70 die toevallig met geartronic beschikbaar was als demo auto. Zo'n V70 stuurt wel minder strak, lees confortabeler, dan de S60.
Jumbo2
2nd Gear member

Over ruimte achterin gesproken, voor wie koop je die auto? Voor de achterpassagiers?!?!? Dacht het niet......

Succes en veel plezier met je keuze

Jumbo
S70 T5
Billy Road
4th Gear member

Had hiervoor 5 jaar een passat en nu dus een S60 D5.
Ik moet eerlijk bekennen, de stoelen zitten echt perfect.
Dat had ik niet verwacht. Ik houd van vrij harde stoelen (had sportstoelen in de passat en die zaten ook fantastisch) en de ideale zit is gauw gevonden, hoewel ik stiekum nog wel n's aan het prutsen ben ;-)

De ruimte achterin valt tegen, maar is te doen. Ik heb meer moeite met de ruimte voorin. Heb een open dak en het valt me toch tegen qua hoofdruimte, ben zelf 1.94 lang en weet zeker dat iemand van 2 meter gewoon met z'n hoofd tegen het dakje aan zou zitten. (Ik denk dat het inbouwdak al gauw een cm of 4 naar binnen komt). Dat valt me eerlijk gezegd wat tegen, de passat had echt mega veel voorruimte (om over de ruimte achterin maar niet te spreken).
Maar dingen als rijeigenschappen, die sublieme 5 pitter daar kan de 130 pk van de passat echt niet tegenop. En het stuurt echt vele malen strakker. Al met al geen spijt. Een fantastische auto.
";Life in the fast lane";

S60 D5 2003 edition nautic blue pearl tethys 17"; Premium sound
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”