Hallo allemaal
Sinds kort eigenaar V70 2008 2.4D
Auto heeft Apk, geëxporteerd naar Frankrijk waar ik woon
Hier moet men om kenteken te krijgen de apk opnieuw doen!
Afkeur apk op drie punten
1/ ruitensproeier lampen werken niet
2/ de midden lamp van rechtervoorlamp, die met die streepjes verticaal werkt niet
3/ melding anti skid
Vragen;
Hoe vervang ik deze lamp?
In gebruiksaanwijzing zie ik neegens deze lamp! Het boxje erachter met een wit plastic schroefknop is ook niet los te krijgen.
2/ hoe controleer ik sproeiers , waar zit de pomp en moet de hele bumper eraf voor reparatie?
3/ de anti skid
Wat ik ook doe, accupool eraf ik krijg hem niet weg!
Ook met mijn foxwell computer niet
Tips voor de foxwell???
Ik heb sl veel gelezen over de Vida en de antiskid . Is die niet echt uit te schakelen?
Wie kan me helpen
Ik ben van 1 tot 8 augustus in Nederland
Iemand tijd en ruimte me te helpen?! Heel graag
Groet Sjoerd
Anti skid en Frankrijk
- AirBoxeRT
- 2nd Gear member
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 25.12.2022 - 11:07
Hi, over anti skid en service vereist kwam ik dit draadje tegen. Verder heb ik er geen ervaring mee maar er worden volgens mij veel zinnige oplossingen aangedragen. Van slechte accu tot abs sensoren.
Succes ermee en laat even weten waar de oplossing zat. Ben altijd nieuwsgierig en vind het leuk om dingen te leren.
viewtopic.php?t=12867
Succes ermee en laat even weten waar de oplossing zat. Ben altijd nieuwsgierig en vind het leuk om dingen te leren.
viewtopic.php?t=12867
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26901
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Heb geen Vida, maar voor de ani skid zou zeker iemand zoeken die dit heeft.
Als het een sensor is (was mijn 1e gedachte) dan weet je direct welke het is.
Zal ook gelijk de topic titel nog even aanpassen naar anti skid
Als het een sensor is (was mijn 1e gedachte) dan weet je direct welke het is.
Zal ook gelijk de topic titel nog even aanpassen naar anti skid

'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- AirBoxeRT
- 2nd Gear member
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 25.12.2022 - 11:07
En kan je aangaande de lamp wellicht hier iets mee:
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40382
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Anti skid moet uitgelezen worden.
Daar zijn 2 sensoren die defect kunnen zijn.
Is een dure reparatie.
Daar zijn 2 sensoren die defect kunnen zijn.
Is een dure reparatie.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1017
- Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02
Nood breekt wet. Je zou kunnen proberen het anti skid/abs deel uit te schakelen door de zekering te verwijderen. Geen idee of dat opvalt bij de CT.
Dan is er meer tijd om te zoeken naar een oplossing.
Volvo en Frankrijk is geen voor de hand liggende combinatie.
Onafhankelijk specialisten zijn er vrijwel niet.
Een bezoek aan een Volvo dealer is een belevenis.
Lees eens wat oudere bijdragen in Bobs blog.
Dat is een medestrijder met een XC 70 in Frankrijk.
Zijn recente bezoek aan een dealer is een avontuur van een liefhebber die niet opgeeft.
Dan is er meer tijd om te zoeken naar een oplossing.
Volvo en Frankrijk is geen voor de hand liggende combinatie.
Onafhankelijk specialisten zijn er vrijwel niet.
Een bezoek aan een Volvo dealer is een belevenis.
Lees eens wat oudere bijdragen in Bobs blog.
Dat is een medestrijder met een XC 70 in Frankrijk.
Zijn recente bezoek aan een dealer is een avontuur van een liefhebber die niet opgeeft.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1017
- Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02
Nog even een aanvulling.
Voor de APK in Nederland is een niet werkend ABS/Anti Skid systeem geen reden om de auto af te keuren bij de APK.
Periodieke keuringen zijn in principe een EU aangelegenheid. In Frankrijk zouden dezelfde regels moeten gelden die in Nederland voor de APK van kracht zijn. Het lijkt me niet verstandig om met de keuringsambtenaar in discussie te gaan.
Voor de APK in Nederland is een niet werkend ABS/Anti Skid systeem geen reden om de auto af te keuren bij de APK.
Periodieke keuringen zijn in principe een EU aangelegenheid. In Frankrijk zouden dezelfde regels moeten gelden die in Nederland voor de APK van kracht zijn. Het lijkt me niet verstandig om met de keuringsambtenaar in discussie te gaan.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26901
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Met die redenering zouden wij in Nederland ook weer de strengere eisen van de Belgische of Duitse TÜV moeten hanteren en dat gebeurd ook niet.
Ieder land heeft op dat gebied zijn eigen regelgeving en de Nederlandse eisen zijn dus niet van toepassing in Frankrijk.
Ieder land heeft op dat gebied zijn eigen regelgeving en de Nederlandse eisen zijn dus niet van toepassing in Frankrijk.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Mijn anti skid bleek de gierhoek sensor onder de bijrijder stoel te zijn. Wel my 05, dus de V70n. Onderdelen toendertijd gebruikt bij Lenferink in Enter besteld voor een paar tientjes. Uitlezen en identificeren en gebruikte delen er in om de kosten te drukken.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14336
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Hoogma ik woon in France in de contreien Vichy en heb Vdash aan boord; Misschien kan ik helpen?
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1017
- Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02
Periodieke keuringen zijn door de EU opgelegd.fredhead schreef: ↑20.07.2023 - 22:31 Met die redenering zouden wij in Nederland ook weer de strengere eisen van de Belgische of Duitse TÜV moeten hanteren en dat gebeurd ook niet.
Ieder land heeft op dat gebied zijn eigen regelgeving en de Nederlandse eisen zijn dus niet van toepassing in Frankrijk.
Per land moeten die overeenkomen met EU richtlijnen.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14336
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Hoogma ik heb je bericht gezien,
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14336
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Dit topic gaat ook over de skid: viewtopic.php?t=42465&start=20
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14336
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
We hebben contact gehad en je bent welkom uit uit te lezen en "lampje uitdraaien dashboard" of een zekering lijkt me voor de TC de perfecte oplossing. Tja de ruitenvloeistof is een ander ding.
Ik zie nu dat je naar Nederland gaat in augustus. Directe en snelste oplossing is gewoon naar Volvo specialist in Elst gaan https://www.volservice.nl/. Dennis van Asperen en zeggen dat je door de TC moet komen en of ze een "alternatieve" oplossing hebben voor je skid melding mocht reperatie te duur worden.
Meteen maandag bellen zou ik zeggen
Die hebben sloop Volvo s staan en weten goedkope oplossingen te bedenken.
Ik zie nu dat je naar Nederland gaat in augustus. Directe en snelste oplossing is gewoon naar Volvo specialist in Elst gaan https://www.volservice.nl/. Dennis van Asperen en zeggen dat je door de TC moet komen en of ze een "alternatieve" oplossing hebben voor je skid melding mocht reperatie te duur worden.
Meteen maandag bellen zou ik zeggen
Die hebben sloop Volvo s staan en weten goedkope oplossingen te bedenken.