Krukaskeerring

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Siebert
3rd Gear member
Berichten: 271
Lid geworden op: 29.11.2004 - 19:39
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Op het forum kom ik steeds weer een lekke krukaskeerring tegen. Is dit een euvel van de V40? Alleen benzine of alleen diesel, alletwee??? Is er is om dit te voorkomen of gebeurt het gewoon en zit er dan niks anders op dan vervanging??
XC90 T6, 2003 • 940 2.3ic Malmö estate, 1996, 416.000+
Automaat • V40 1.8
• Suzuki DL1000 XT-A 2017 • Honda Dax ST70 1974
Barry (Grillmeister)
5th Gear member
Berichten: 1420
Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
Locatie: Den Haag

Ik denk alle twee, alles is aan slijtage onderhevig dus ook deze keerring je hoeft het natuurlijk niet te vervangen maar het wordt dan wel een "vette"bende...

Wat ik had en meestal heb gehoord is het tegen de 200K wel prijs of zijn er andere berichten van de kilometer vreters?

Groet Barry
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
Campy
2nd Gear member
Berichten: 178
Lid geworden op: 01.01.2007 - 20:18

Nee, daar ben ik het wel mee eens, het is wel goed om er rekening mee te houden dat het kan gebeuren (al gebeurt het zeker niet bij elk exemplaar, misschien wel bij veel meer niet dan wel ??) Ik was pas geleden bij 178.000 km aan de beurt met mijn S70 benzine. Zie ook het topic op het volvo850forum "Ook lid van de keerring-club?" http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=15897.0

En nog een tip: Als er toch een keer aan de bak / koppeling gesleuteld moet worden, laat dan meteen de keerring mee vervangen. Het is namelijk een simpel onderdeel en de reparatiekosten bestaan voor 90% uit het uurloon omdat de versnellingsbak losgemaakt moet worden.
Barry (Grillmeister)
5th Gear member
Berichten: 1420
Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
Locatie: Den Haag

Precies!!!
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
Gebruikersavatar
Siebert
3rd Gear member
Berichten: 271
Lid geworden op: 29.11.2004 - 19:39
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Hoe kun je die kruksaskeerring lekkage precies constateren?

Ik lag i.v.m. de koelproblemen gisteren onder de auto nadat ik de beschermkappen aan de onderkant had gedemonteerd en zag toch wel wat olie onder aan het carter. Geen druppels maar meer zweet met vuil...
XC90 T6, 2003 • 940 2.3ic Malmö estate, 1996, 416.000+
Automaat • V40 1.8
• Suzuki DL1000 XT-A 2017 • Honda Dax ST70 1974
Gebruikersavatar
ccvanmarion
2nd Gear member
Berichten: 77
Lid geworden op: 19.01.2007 - 16:39
Locatie: Rockanje
Contacteer:

Bij mijn vorige auto (V40 2.0T uit 2000) heb ik inderdaad ook een keer een lekkende keerring gehad. Keerringetje zelf koste 13 euries, het vervangen 550 euro!!!!

Bij mij was het te herkennen aan een olielekkage ongeveer onder het midden van de motor. Ik zag het aan het garagepad, waar een olievlek zat. Toen heb ik een nachtje een stuk karton onder de auto gehad om te kijken of het inderdaad de Volvo was.........Helaas wel dus.
Koos van Marion

Volvo S60 T5 comfort/premium/sports
Barry (Grillmeister)
5th Gear member
Berichten: 1420
Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
Locatie: Den Haag

Bij mij ook, zie topic.
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”