Ik lees best veelproblemen met de X40`s vooral de phase 1!

Geproduceerd bij NedCar in Born
Guestuser

Ik lees best veel problemen met de X40`s vooral de phase 1!
Ik heb nu een phase 2 diesel uit mei 2001 toen ik hem kocht met 182.000 waren de schokbrekers al toe aan vervanging, elke verkeer drempel harder dan 25/30 boem! raakte ik de grond. Nu met nieuwe schokbrekers is dit al stukken beter,.. maar nog met een verzakte bobbel kan ik de grond raken.
Ik lees echt vele problemen, lekkage`s, vaagheden, rook roet..ect..ect..

Hiervoor had ik een Mazda 626 Ditd wagon uit maart 2000.
Wat een top auto! Vorig jaar maart toen de auto 6 werd waren de originele schokbrekers nog top! 70 kilometer per uur over de zelfde bobbels, geen probleem.

Waar ik op de N201 vanuit Mijdrecht/Amstelhoek Uithoorn binnen rij kan ik dat met max 70. Met de mazda 150 geen probleem, geen eens eng!

Op het Mazda forum waren geen echte problemen te vinden. op een doorgebrand lampje na.

Zelfs op de route de solei met 175km/per uur over een soort baksteen gereden, op een harde klap na, geen schade.
Zelfs de originele 16 inch LM velg niet krom! Wat een car!

Helaas is mijn Mazda kort gereden door de schuld van een ander. met 320.000 op de klok.
Noodgedwongen voor een andere auto kwam ik mijn huidige S40 tegen, aangezien hij er erg goed uitzag etc.. ect.. deze gekocht.
(182000 op de klok)
Problemen tot nu toe:
-Vonkenregen uit de uitlaat bij 200km/per uur.
Bleek oude roet te zijn. inmiddels geen problemen mee gehad, nu zit ik op 230.000
-Schokbrekers. 500,-
-Bij verwisselen van de lampjes breek je al snel de reflector steuntjes 300,-
-Slechte rij eigenschappen en onmogelijk slap geveerd.
-Kan slecht even op een stoeprand rijden, kans dat je de onderkant raakt.
-Airco problemen, slechte info garage`s totaal 200,- voor dat het opgelost was (weerstand defect. tevens knoppen unit nutteloos vervangen)

Veder vind ik het raar dat er geen roet filter voor de auto leverbaar is.
Waarom doet volvo zo stoer op het nieuws dat een volvo zonder kosten voor de eigenaar met een filter voorzien kan worden.

Deze Volvo is inmiddels net als de Mazda in een zeer goede staat gebracht door mij, alles is is top en goed onderhouden hoop dat problemen uitblijven, immers begreep ik dat 220~230.000 een probleem stand is.

Mijn Volgende auto wordt geen Volvo,
Vele problemen op het forum, rook, ERG kleppen, lekkage`s, inhouden van motoren etc.. hebben mij erg doen schrikken.
Zelf ben ik dan ook blij dat ik een phase 2 heb gekocht voor 7000 en niet een phase 1 diesel voor 3800.

Kortom zie ik dit nou zo verkeerd of is een Japanse gewoon een ander soort auto?
Sven Buiteman
Starter

Met mijn s40 had ik ook een hoop kleine maar prijzige probleempjes. Dachtende dat alles was opgelost had ik oktober 2005 motorschade (nog geen 120.000 gelopen). Hele nieuwe motor erin gezet en flink wat zuur verdiende euro's armer. Voor die prijs had er in totaal bijna een nieuwe s40 in gezeten... In die tijd hoorde en las ik verschillende verhalen over mazda's. Bijna nooit wat mis mee. Lovende woorden mn. de 6(26) serie. Voor de onbekende rijder denk ik dat het merk mazda 'onderschat' is.
Maar elke dag stap ik blij in m'n s40 (zolang er maar nix mis is) want het is een mooie, luxe, complete en vooral veilige auto.
Toch kreeg ik vorige week na een defect aan de cd-wisselaar het advies om een nieuwe cd-changer in te bouwen. Eigen onderzoek wees uit dat het aansluitings-stekkertje alleen stuk was, één draadje opnieuw aan elkaar gezet en werkt weer perfect. Vreemde gedachte gaat er door mijn hoofd: was het echte nodig de motor te vervangen........(?)
Barry (Grillmeister)
5th Gear member

Ik heb tot nu toe met mijn ph1 weinig problemen gehad (op de keerring en het bijna gebruikelijke indoor zwembad na dan). de auto is perfect geveerd en verder niets mee aan de hand.

Zou wat jullie hebben een maandag morgen/vrijdag middag auto zijn geweest, een "foute" vorige eigenaar of slecht onderhoud door de dealer?

Grt Barry
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
Nigel
2nd Gear member
Contacteer:

Barry (Grillmeister) schreef:Ik heb tot nu toe met mijn ph1 weinig problemen gehad (op de keerring en het bijna gebruikelijke indoor zwembad na dan). de auto is perfect geveerd en verder niets mee aan de hand.

Zou wat jullie hebben een maandag morgen/vrijdag middag auto zijn geweest, een "foute" vorige eigenaar of slecht onderhoud door de dealer?

Grt Barry
Over de wegligging ben ik het ondertussen wel eens, voor een auto van dit kaliber is het gewoon matig. Je bent absoluut geen gevaar op de weg, maar het is echt een fantasieloos en tam onderstel, welke je tegelijkertijd niet snel in problemen zal brengen. Wel in het begin paar keer overdwars gestaan, omdat ik het onderstel van m'n Audi 80 nog gewend was. Nou heeft mijn Volvo maar 15"-195 breed, dus dat zou misschien beter gaan met 16" pantoffels, maar toch.

Ook ik verder nodige problemen:
- remmen rondom vast & dus vervangen (allemaal krom)
- krukaskeerring
- kleppendeksel pakking
- aandrijfaspakking
- koppeling (was niet helemaal gaar, wel schuin afgesleten)
- bobine's
- bleek gat in de bodem bij de APK, uurtje lassen en weer heel
- gasinjectoren (geen Volvo, wel 700,- )
- ... nog wat kleine dingetjes.

En mijn onderstel kraakt nog wel her en der. Schokbrekertest wees uit dat die prima in orde zijn, wellicht is er een veerschotel aan de wandel gegaan, maar kreeg advies mee door te rijden omdat er verder geen speling te bespeuren was.

Dus ja, tis een fijne auto, vooral de (mijn) motor is erg soepel en geeft voldoende vermogen om lekker te rijden in lage toeren, maar het is geen sportieve auto en rond de 200.000km heb je klaarblijkelijk de nodige problemen. Doet niets af aan het feit dat dit bij andere auto's ook het geval kan zijn, al blijken Toyota's, Honda's en Mazda's dit op de een of andere manier toch vaak beter te spreiden over zeg 150dkm en 300 dkm :) Als bij Volvo klokslag 200dkm alles tegelijk stuk gaat ;)
Volmar
3rd Gear member

Ik heb dus zo'n auto..... :evil:
Maar nadat ik alles heb gerepareerd en goede spullen
heb gemonteerd, loopt ie als nieuw en ben ik erg tevreden
met mijn Fase I TD uit '98
Ik heb er wel jaren problemen mee gehad. heb 'm nu 5 jaar.

Deze motor heeft nou eenmaal zijn problemen.
Schokbrekers heb ik allemaal vervangen en meteen een wegligging
chassisset gemonteerd van Volvo (2 cm verlaging)
Km stand in nu zo'n 230000. Ben er van overtuigd dat de auto de
4 ton zeker zal meemaken. Weet niet of ie dat bij mij doet, maar dat
lijkt me geen enkel probleem.
It's only kinky the first time
V480-S60
Geartronic member

Nu gewoon een hele goede ervaring.

Ik had een V40 1.9D 115 pk van november 2000.
Gekocht met 150.000 km op de teller.

Bij 215.000 alleen een nieuwe turbo (tja renault hè).
Verder vlak voordat ik em plat heb gereden bij 304.000 km een nieuwe NOx katalysator, maar alleen omdat de flexibele pijp niet meer gelast kon worden en niet los te verkrijgen is.

Al die kleinigheden heb ik (met goed onderhoud dat wel) geen last van gehad.
Het is gewoon een degelijke goede wagen geweest! (Totdat ik em plat reed helaas)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
bert67
4th Gear member

Ik kan je gevoel wel een beetje onderschrijven:
Rij er nu 4 jaar mee, gekocht bij 182.000.
Na eerste jaar voor 1500 euro verspijkerd (wel incl distri) iets met draagarmen etc
Daarna aircoslang, temperatuurvoeler, poelies multiriem (2x), afgebroken sleutel en nog wat van dit onzin dingen die bij Volvo gewoon veel geld kosten.

Hier op mijn werk rij ik in een 9 jaar oude Carina e. Is zeg maar de publieke dame van de zaak. Iedereen rijdt ermee, niemand kijkt er naar om. Op banden na heeft dat ding nog nooit geen stukken gehad. Het ziet er niet uit, zo rijdt het ook niet, maar het blijft wel heel.

Bij de Volvo constant het gevoel: wat gaat er nou weer kapot. Dit heb ik in het verleden met de 480 ook al zo gehad en dat is voor mij ook een sterke twijfel om weer een volvo te kopen als deze het niet meer doet.
480 es my 1988 225.000 sold
v40 1.9d 95pk europa my 2000 294.000 sold
v70 d5 2002 485.000 sold
v70 2.od 2010 sold 284.000
c30 1.6d 2009
v70 2.0d 2009
Beets
1st Gear member

Ik heb altijd het idee dat mensen die problemen ondervinden dit sneller zullen plaatsen dan mensen die geen problemen ondervinden. Er zullen waarschijnlijk ook veel mensen zijn die geheel tevreden zijn.
Ik heb mijn V40 Phase I (130000 km) nu 3/4 jaar. Ik heb (gelukkig) in de garantie periode een nieuwe koppelingsplaats gekregen. Hier is hij een stuk lekkerder/directer van gaan rijden. Daarnaast was mijn accu ermee opgehouden, maar dat kan je volgens mij bij elk merk overkomen. Die accu is overigens ook door de Volvo garage betaald.
Ik ondervind niet zoveel problemen met het onderstel, maar misschien komt dit omdat dit mijn eerste "echte" auto is en dus niet zoveel vergelijkingsmateriaal heb. Ik wil wel progressieve veren laten monteren gezien ik s'zomers met volle bepakking en surfspullen op dak naar Spanje rij.
DeNNiS_
4th Gear member

Hallo even reactie op deze topic...

Elke auto heeft wel is wat... dit zie je niet overal... maar aangezien wij een discussie forum hebben komen de probleempjes bij sommige wel is boven...
maar van de X40's zijn er wel zoooooo veeeeeel gemaakt...
dat het gewoon wat vaker voor komt...

ik heb zelf nu een 1.9D met op ca 300 km na... net geen 2,6 ton op de teller
ik heb er 6.500 km al bij gereden
tot nu toe probleem loos geen enkele opmerking...

een kennis een v40 1.9 TD (ph1) nieuw gekocht
staat nu dik 600.000 km probleem loos... net bij 3,5 ton is geloof ik de koppeling vernieuwt maja dat hoort er bij (verder alleen standaart onderhoud)

en weet er zelfs 1 die al bijna klokje rond is... met nog steeds dezelfde motor

dus zie het niet alleen van een slechte kant
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
Henk
3rd Gear member

Zeta0049 schreef:
Mijn Volgende auto wordt geen Volvo,
Vele problemen op het forum, rook, ERG kleppen, lekkage`s, inhouden van motoren etc.. hebben mij erg doen schrikken.
Zelf ben ik dan ook blij dat ik een phase 2 heb gekocht voor 7000 en niet een phase 1 diesel voor 3800.
& Ik heb nu een phase 2 diesel uit mei 2001 toen ik hem kocht met 182.000
Indien je zoveel problemen met een 2001 ph2 diesel hebt,
heeft je auto waarschijnlijk alleen maar de garage gezien bij
"AFLEVERING"bij de eerste eigenaar,
Als je goed leest zie je dat een goed onderhouden ph2 weinig problemen
heeft !

groetjes,
Henk
460 1.7 GL bj. 1990
V40-2.0 ph.2 bj 6-2000, tot 4-jan-2008
Nissan QQ 2.0 dCi Teckna 2008( van 01-2008 / 07-2016
Nissan Qashqai 1.5 Dci Connect Edition-9-2015 ( van 07-2016 / 03-2021)
Nissan Juke N-design 08-2020 (van 03-2021 / 08-2023)
Volvo XC40 T2 Business Pro van 05-2021 ( v/a 08-2023)
Barry (Grillmeister)
5th Gear member

Ik denk juist dat de auto niet genoeg van de dealer heeft gezien...
V40 2.0 16V 1996
Volvo 940 estate 2.3 gl
Rode T4
2nd Gear member

Een Phase 2 diesel voor 7000 euro en je hebt hem al een tijdje. Misschien zegt de prijs ook wel wat. Ik heb een half jaartje geleden gezocht naar een goede Phase 2 diesel. Ik heb een hoop zooi gezien voor weinig geld. Een goede was toen eerder 10.000 dan 7000

Uiteindelijk een Phase 1 LPI gekocht met 150 dkm. 8000 km probleemloos gereden. En de T4 die rijdt prima. Alleen andere achterveren geplaatst. Wist ik toen ik V40 ging rijden.
Afgelopen zomer probleemloos 3000 km rondgereden met een sleurhut erachter bij temperaturen van 35 oC en dat gaat als de brandweer :P

Dus voor mij kunnen de volvoprijzen voor onderdelen de pret niet drukken. Als ik me zin krijg komt er ook nog wel een keer een V70 R
V40 T4 & V40 1.8 LPI
Maarten
5th Gear member

zo heel veel problemen heeft ie toch niet gehad?
wat oude roetdeeltjes die eruit vliegen bij 200 km/u?
de meeste mensen met een x40 diesel zullen dat nooit rijden(denk ik)
schokbrekers bij 200k of meer...
lijkt mij gewoon onderhoud.
gebroken reflectorsteuntjes?
waar zitten die?
en verder,de vering is idd een zwak punt van de x40,maar om nu met 70 cq 150 km/u over drempels/hobbels te willen rijden(of over stoeprandjes :-k )
misschien dat je beter een ander soort auto kan kiezen(a la parijs dakar of zo iets)
heb zelf een s40 fase 1,en vind de vering prima voor mijn rijstijl,maar ja,ik hoef ook niet met 150 km/u uithoorn binnen te rijden...(zou ik wel eng vinden trouwens) :razz:
volvo s40 1.8 aut. '97
volvo v40 1.9D 115pk '03
volvo V50 D5 2007 edition II sport
Rode T4
2nd Gear member

Ik noem dat een wegpiraat. Gelukkig woon ik niet in uithoorn.........
V40 T4 & V40 1.8 LPI
arnoud
8th Gear member

Ik heb in drie jaar tijd zo'n 75.000km in m'n V40 (1998, 1.8 benzine) gereden en in al die tijd eigenlijk nooit iets met 't ding gehad. Altijd goed gestart, altijd prima gelopen en nooit ook maar een onverwachte hik gemaakt.

Tuurlijk, normale verbruiksmaterialen als remblokken, banden etc moet een keer, maar eigenlijk geheel 100% tevreden terugkijkend op m'n V40...

Durven mensen naast je in de auto te zitten? :D
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Fredk
1st Gear member

Vonkenregen uit de uitlaat bij 200km/per uur.
Sorry, maar waar rij jij dan die snelheid ?
Bij verwisselen van de lampjes breek je al snel de reflector steuntjes 300,-
Tja, als je bij welke willekeurig auto dan ook een stoeprand oprijdt heb je kans dat je een spoiler, of ander onderdeel kapot maakt. Tenzij je een PC Hooft tractor hebt :P
En als je onderdelen afbreekt van een koplamp kost een hele nieuwe unit veel geld. Mijn Volvo(niet officiele dealer) heeft bij mijn 440 een koplamp unit gerepareerd door gewoon een parkerschroef in de stelschroef te draaien. Kostte niets, dus een beetje vindingrijkheid bespaart veel.
Kortom zie ik dit nou zo verkeerd of is een Japanse gewoon een ander soort auto
De reden dat ik Volvo rij en geen Japanner is: voor mijn werk haal ik nog wel eens personen uit hun heilige koe die dachten dat ze 200 konden rijden maar toch net even de bocht mistte, of een ander auto niet zagen etc. Heb ooit toen de Volvo S- en V 40 net nieuw waren in Born deze modellen met hydraulische apparatuur mogen open knippen. Ook was er als vergelijking een Mitsubishi Charisma, zelfde fabriek zelfde onderstel. Maar wat een verschil in degelijkheid, met name kreukelzones, kooiconstructie en ander veiligheids voorzieningen.
Dus als je veilig wilt rijden, en dat ook zelf doet, is een Volvo een betere keuze als menig Japanner of welk merk dan ook.
Dus ja een japanner is zeker een andere auto als een Volvo, maar wel een minder veilige auto, en kan op andere punten misschien wel voordelen hebben. Maar het ligt eraan waar jij voor kiest.
Guestuser

Fredk schreef:
Vonkenregen uit de uitlaat bij 200km/per uur.
Sorry, maar waar rij jij dan die snelheid ? Duitsland
Bij verwisselen van de lampjes breek je al snel de reflector steuntjes 300,-
Tja, als je bij welke willekeurig auto dan ook een stoeprand oprijdt heb je kans dat je een spoiler, of ander onderdeel kapot maakt. Tenzij je een PC Hooft tractor hebt :P Had ik, maar een beetje stoep moet toch kunnen
En als je onderdelen afbreekt van een koplamp kost een hele nieuwe unit veel geld. Mijn Volvo(niet officiele dealer) heeft bij mijn 440 een koplamp unit gerepareerd door gewoon een parkerschroef in de stelschroef te draaien. Kostte niets, dus een beetje vindingrijkheid bespaart veel. Helemaal mee eens, echter de dealer doet daar niet aan.
Kortom zie ik dit nou zo verkeerd of is een Japanse gewoon een ander soort auto
De reden dat ik Volvo rij en geen Japanner is: voor mijn werk haal ik nog wel eens personen uit hun heilige koe die dachten dat ze 200 konden rijden maar toch net even de bocht mistte, of een ander auto niet zagen etc. Heb ooit toen de Volvo S- en V 40 net nieuw waren in Born deze modellen met hydraulische apparatuur mogen open knippen. Ook was er als vergelijking een Mitsubishi Charisma, zelfde fabriek zelfde onderstel. Maar wat een verschil in degelijkheid, met name kreukelzones, kooiconstructie en ander veiligheids voorzieningen.
Dus als je veilig wilt rijden, en dat ook zelf doet, is een Volvo een betere keuze als menig Japanner of welk merk dan ook. Mooi te horen, dat is ook wat waard
Dus ja een japanner is zeker een andere auto als een Volvo, maar wel een minder veilige auto, en kan op andere punten misschien wel voordelen hebben. Maar het ligt eraan waar jij voor kiest.

..
DeNNiS_
4th Gear member

de stoep is voor voetgangers...
ik weet niet wat je met een auto op een stoep moet doen...

ik doe het zowiezo al niet met me velgen..

ik denk dat je sommige dingen iets te serieus neemt
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
joost
7th Gear member

Gezien je rijstijl, waaronder de snelheid, verwondert het mij wat er allemaal heel blijft aan je auto!

Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Barry (Grillmeister)
5th Gear member

Als ik wil maak ik elke auto kapot, in no time (of is dat niet knap?) ik heb iig wel eens een bmw 3 serie (antiek model) tijdens de marboro masters op de vangrail gezet bij de hoofdtribune tijdens een demo'tje (redbull) was best leuk, je had het publiek moeten zien kwamen los van hun stoel...
V40 2.0 16V 1996
Volvo 940 estate 2.3 gl
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”