Sinds een paar dagen geeft de koppeling een huilend/joelend geluid wanneer deze ingetrapt is. Bij opkomen van de koppeling bij het wegrijden zwengelt het geluid aan. Wat veroorzaakt het probleem (lager?) en hoe lang kan ik er nog mee doorrijden?
Hans
Huilen/joelen bij ingetrapte koppeling
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Wat heb je voor moter in je S60 Hans?
Ik denk meteen aan je dual mass vliegwiel..
Ik denk meteen aan je dual mass vliegwiel..
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Oceanracer
- Geartronic member
Ik heb net bij m'n VW ook het vliegwiel, inclusief de koppeling laten vervangen. Maar om nou te kunnen spreken van huilende en joelende geluiden... Bij mij was het meer een gierend geluid, vergelijkbaar met een slippende multiriem. Bovendien trilde de wagen onder bepaalde opstandigheden bij het gebruik van een slippende koppeling. Dit trillen wordt veroorzaakt door te veel ruimte in het vliegwiel. De veren worden na verloop van tijd simpelweg wat zwakker, wat het trillen kan veroorzaken.
Heeft de wagen misschien een tijdje stil gestaan?
Heeft de wagen misschien een tijdje stil gestaan?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 1st Gear member
Hoi Oceanracer. De auto heeft niet stilgestaan. Zelfs afgelopen weekend nog een rit van 1000km gemaakt. De koppeling grijpt goed aan en trilt niet bij het wegrijden (heeft ie wel een tijd gedaan, maar is al weken weg). De Volvo garage heeft de auto onderzocht en heeft geen gebreken aan de koppeling kunnen constateren tijdens uitgebreide proefrit. Het geluid wat de koppeling nu produceert was toen nog niet aan de orde.
Via de zoekfunktie al veel informatie weten te vinden maar ben er nog niet uit. Ik denk zelf aan een lager?
Via de zoekfunktie al veel informatie weten te vinden maar ben er nog niet uit. Ik denk zelf aan een lager?
- Oceanracer
- Geartronic member
Is het trillen van de wagen vanzelf verdwenen?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
- volvo-4life
- 2nd Gear member
Zouden we hier nu over hetzelfde praten? Als ik dit verhaal zo lees komt me het wel bekend voor... :-k Ik gaf alleen een iets andere omschrijving aan het geluid... altijd lastig :
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=11641
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=11641