Hall iedereen!
Ik heb sinds kort een Volvo V40 uit '98.
Uiteraard een hele mooie complete versie vers uit Duitsland.
Maar nu staat de winter voor de deur en wil ik ski's mee zonder de bekende vervelende skibox op het dak.
Mijn vraag is dus is er iemand met een ski-luik(je) in de achterbank en heb je hier een foto van? (zelf toegevoegd of standaard?)
Dit lijkt me een leuk EN nuttig Topic voor de komende wintersport!
Groeten en alvast bedankt voor de reacties!
Fons
Skiluik in de achterbank V40?
- Paul
- Geartronic member
Die zit in geen één Volvo Estate, dus zal zelf toegevoegd moeten zijn.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 1st Gear member
Bedankt voor de reactie Paul!
Ben inmiddels zelf aan het klussen geweest.
Het is vreemd dat deze optie niet op de Estates zit, de achterbank is namelijk wel al voorbereid voor deze mooie optie.
Dus als iemand een skiluik wil in zijn achterbank dan is het goed te doen!
Met een een schroevendraaien, plaatschaar is het zo gebeurd.
Groeten en succes voor degene die dit ook gaan doen! :salute:
Ben inmiddels zelf aan het klussen geweest.
Het is vreemd dat deze optie niet op de Estates zit, de achterbank is namelijk wel al voorbereid voor deze mooie optie.
Dus als iemand een skiluik wil in zijn achterbank dan is het goed te doen!
Met een een schroevendraaien, plaatschaar is het zo gebeurd.
Groeten en succes voor degene die dit ook gaan doen! :salute:
------------------------------------------------------------------------------------------
Lachend tijdens het tanken? --> LPG rijden!
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
waar ge je je rolgordel laten?
Volvo for life
-
- 1st Gear member
Hai Bart Simpson
de rolgordel zit niet in de weg,
ik heb een achterbank met een armleuning, dus zodoende is daar al een opening die vrij is, het gedeelte dat hierachter zit is een plastic plaat. Wanneer je deze verwijderd (door de dopjes van de hoofdsteun los te maken) zie je al de achterkant van de bank. Even een vierkant eruit knippen en de bekleding aanpassen (aan de achterkant van de bank) en klaar!
dus geen riem in de weg omdat deze op de hoogte van schouder zit en dus boven het ski-luik.
groeten,
Fons
de rolgordel zit niet in de weg,
ik heb een achterbank met een armleuning, dus zodoende is daar al een opening die vrij is, het gedeelte dat hierachter zit is een plastic plaat. Wanneer je deze verwijderd (door de dopjes van de hoofdsteun los te maken) zie je al de achterkant van de bank. Even een vierkant eruit knippen en de bekleding aanpassen (aan de achterkant van de bank) en klaar!
dus geen riem in de weg omdat deze op de hoogte van schouder zit en dus boven het ski-luik.
groeten,
Fons
------------------------------------------------------------------------------------------
-
- 1st Gear member
Hai cor (en misschien anderen)
hierbij de foto's!
zoals je ziet, is het omvormen van de 'gewone mode' naar 'wintersport mode' maar een kwestie van de plastic plaat uit de bank verwijderen en de ski's erdoor steken. deze plaat valt als vanze;fsprekend op zijn beurt perfect over de armleuning heen en beschermt deze dus tegen vuil en slijjtage.
In de bekleding aan de achterkant van de achterbank (kofferbak) ga ik zelf ook nog een luikje maken.
Groeten,
Fons
hierbij de foto's!
zoals je ziet, is het omvormen van de 'gewone mode' naar 'wintersport mode' maar een kwestie van de plastic plaat uit de bank verwijderen en de ski's erdoor steken. deze plaat valt als vanze;fsprekend op zijn beurt perfect over de armleuning heen en beschermt deze dus tegen vuil en slijjtage.
In de bekleding aan de achterkant van de achterbank (kofferbak) ga ik zelf ook nog een luikje maken.
Groeten,
Fons
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Rode T4
- 2nd Gear member
Een ga maken in de leuning tast de stijfheid aan. Zou het zeker niet doen. De achterbank van een V40 heeft tenslotte geen steun aan een hoedenplank of zo. Zit slechts op 3 punten vast.
V40 T4 & V40 1.8 LPI
-
- 1st Gear member
Hai Rooie!
Klopt geen hoedenplank, maar de achterbank is al voorbereid voor dit moois;
een soort van geponste vorm geeft aan waar het gat hoort-> direct achter de armleuning. Dit stuk staal is ook aanzienlijk dunner als de reste van de bank.
lijkt me dus een optie die niet overval doorgevoerd is, waarschijnlijk de achterbank van de S40 (hetzelfde prodcutie bandje) en zonder de optie, maar met voorbereiding.
grtn Fons
Klopt geen hoedenplank, maar de achterbank is al voorbereid voor dit moois;
een soort van geponste vorm geeft aan waar het gat hoort-> direct achter de armleuning. Dit stuk staal is ook aanzienlijk dunner als de reste van de bank.
lijkt me dus een optie die niet overval doorgevoerd is, waarschijnlijk de achterbank van de S40 (hetzelfde prodcutie bandje) en zonder de optie, maar met voorbereiding.
grtn Fons
-
- Starter
Hey Snof!
Wat een belachelijke grote foto´s. ](*,)
Wel mooi luikje, helemaal mooi dat er al zo´n plastic luikje ingebouwd is. Dat scheelt mij weer werk.
Ik zal vandaag beginnen aan de skihoes en de bevestiging daarvoor.
Groeten!
Wat een belachelijke grote foto´s. ](*,)
Wel mooi luikje, helemaal mooi dat er al zo´n plastic luikje ingebouwd is. Dat scheelt mij weer werk.
Ik zal vandaag beginnen aan de skihoes en de bevestiging daarvoor.
Groeten!
-
- 1st Gear member
Hai Cor,
ik heb het luikje zoals je kunt zien al gemaakt, en het is in een 1/2 uurtje bekeken. (wel een plaatstaal schaar nodig)
En toch handig, aangezien een gemm. dame toch 1 maal per maand naar de ikea wil...
en verzin maar raak!
groeten en succes!
Fons
ik heb het luikje zoals je kunt zien al gemaakt, en het is in een 1/2 uurtje bekeken. (wel een plaatstaal schaar nodig)
En toch handig, aangezien een gemm. dame toch 1 maal per maand naar de ikea wil...
en verzin maar raak!
groeten en succes!
Fons