Heeft ook de 440 hier te pakken. Wielkast bij het achterwiel. De naar binnen staande rand is al aardig hard aan het roesten maar het komt nu ook bij de mooie rand aan de buitenkant naar buiten.
Valt daar wat aan te doen door mij of moet daar een schadehersteller bijkomen? Roest komt van de binnenkant uit, de lak wordt gewoon opengeblazen :?
roest-duiveltje
- Reitse
- 5th Gear member
- Berichten: 1562
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 20:18
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20775
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
In principe is aan elke roestduivel zelf wat te doen.
Dus ook bij de 440.
Er zijn, na het goed wegschuren en ontvetten verschillende middeltjes bruikbaar om verder roesten voor te zijn.
Omdat het bij jou echter van binnen uit komt, lijkt het erop dat je toch een beetje moet gaan lassen.
Het roesten is overigens een redelijk bekend probleem bij de achterwielkasten van 400's. (Vooral bij wat vroegere modellen) VOLVO heeft een constructie bedacht van die wielkasten waarin wel eens water blijft staan.
Als je er snel bij bent kan je hoge reparatiekosten voorkomen, anders wordt het afscheid :sad10: nemen.
Dus ook bij de 440.
Er zijn, na het goed wegschuren en ontvetten verschillende middeltjes bruikbaar om verder roesten voor te zijn.
Omdat het bij jou echter van binnen uit komt, lijkt het erop dat je toch een beetje moet gaan lassen.
Het roesten is overigens een redelijk bekend probleem bij de achterwielkasten van 400's. (Vooral bij wat vroegere modellen) VOLVO heeft een constructie bedacht van die wielkasten waarin wel eens water blijft staan.
Als je er snel bij bent kan je hoge reparatiekosten voorkomen, anders wordt het afscheid :sad10: nemen.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Reitse
- 5th Gear member
- Berichten: 1562
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 20:18
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
hmm.. lassen... nog nooit gedaan en om nou op auto van moeders te gaan oefenen... 

If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 20.05.2005 - 16:56
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
Je moet natuurlijk JUIST op iemand anders auto gaan oefenenReitse schreef:hmm.. lassen... nog nooit gedaan en om nou op auto van moeders te gaan oefenen...

Rijles heb je toch ook niet in je eigen auto gehad?
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Heeft niks te maken met water dat in de wielkast blijft staan oid. De lasnaad die vanuit Volvo geplaatst is, is gewoon compleet waardeloos. Waar die 2 metaal plaatwerken bij elkaar komen komt ruimte tussen, er hoopt zit vuil in op en het begint te roesten.V480-V40 schreef:In principe is aan elke roestduivel zelf wat te doen.
Dus ook bij de 440.
Er zijn, na het goed wegschuren en ontvetten verschillende middeltjes bruikbaar om verder roesten voor te zijn.
Omdat het bij jou echter van binnen uit komt, lijkt het erop dat je toch een beetje moet gaan lassen.
Het roesten is overigens een redelijk bekend probleem bij de achterwielkasten van 400's. (Vooral bij wat vroegere modellen) VOLVO heeft een constructie bedacht van die wielkasten waarin wel eens water blijft staan.
Als je er snel bij bent kan je hoge reparatiekosten voorkomen, anders wordt het afscheid :sad10: nemen.
Schroef dat zwarte beschermkapje van je bumper er maar eens af, daarachter zie je de 2 plaatwerken heel duidelijk bij elkaar komen. Is een waardeloze constructie. Eigenlijk zou Volvo aansprakelijk gesteld moeten worden, hun zijn in gebreke gebleven. Maarja 8 jaar garantie en die is op de hele 4xx reeks voorbij. En volgens mij kreeg je op dit euvel niet eens garantie.
Ik heb het weggeslepen en opgevuld met polyfiber, ga toch geen 800 euro uitgeven aan een reparatie voor een auto die nog geen 2500 euro meer waard is.