Hier ook hoor.
Zijn ze alle vier niet goed dan weet je natuurlijk al bijna zeker dat het weer om een meldng gaat die je naast je neer kan leggen.
Bandenspanning
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 3954
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 12899
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
3 bar rondom, 19” velgen en banden.
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- Ab S
- 5th Gear member
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
- Locatie: Utrecht omgeving
..dat dacht ik ook, totdat ik een keer een volledig lekke band had (helemaal plat) en kreeg ik ook melding voor alle vier de banden (wel bij hele lage snelheid < 30 km/u).raspaardje schreef: ↑17.08.2023 - 10:26 Hier ook hoor.
Zijn ze alle vier niet goed dan weet je natuurlijk al bijna zeker dat het weer om een meldng gaat die je naast je neer kan leggen.
Is er misschien iemand die wel (helaas) de ervaring heeft dat TPMS echt één band als verdacht opgeeft?
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 26.06.2022 - 14:50
Zit zo gehele jaar op 2,8 bar, alleen bij vakantie zet ik ze naar max. 3,4 bar vanwege volle belading kofferbak en kids op de achterbank. Ook op wat hogere snelheden stabiel, en geen “soppig” gevoel.mltvolvo schreef: ↑13.08.2023 - 11:34 Met welke bandenspanning rijden jullie rond, en dan voornamelijk degenen met een T6/T8 recharge model?
Ik heb Michelin Primacy 4 banden (fabrieks af) er onder liggen en de dealer heeft de auto met 2.8bar uitgeleverd.
Gisteren in Duitsland geweest en vond de auto niet echt lekker rijden met snelheden boven de 120+, in NL rijdt ik niet veel snelweg in de avonduren.
In Nederland ervaar ik wel rillingen in het chassis en stoel (rug).
Nu wil ik de banden achter ook even laten balanceren om te kijken of dit gedrag veroorzaakt wordt door wat onbelans.
Maar ik was benieuwd naar wat voor bandenspanning jullie rond rijden.
2.8 is ECO of volgeladen.
Meestal zit ik alleen of met 2 personen in de auto.
Michelin Primacy’s en in de winter de Alpin family.
Daily: Volvo V60 T8 R-Design Polestar Engineered Optimisation 720 Bursting Blue
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1335
- Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45
Wat geeft volvo aan voor een T6 of T8.
Ik vind het extreem hard waar jullie mee rijden en nu ben ik,nog iemand die alles snel te zacht vind, maar ik wil wel grip.
Ik denk dat bij 3.4 de band echt niet meer recht is, dat zou je eens kunnen meten.
En de grip wordt ook niet beter. Ik hoop alleen achter? En niet met je winterbanden toch.
Bij geeft geeft volvo 2.3 en 2.8 aan op 19" en dat is ook gewoon echt goed.
Ik vind het extreem hard waar jullie mee rijden en nu ben ik,nog iemand die alles snel te zacht vind, maar ik wil wel grip.
Ik denk dat bij 3.4 de band echt niet meer recht is, dat zou je eens kunnen meten.
En de grip wordt ook niet beter. Ik hoop alleen achter? En niet met je winterbanden toch.
Bij geeft geeft volvo 2.3 en 2.8 aan op 19" en dat is ook gewoon echt goed.
-V60 B4 7dct R design wit
- Rogier64
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 21:57
- Locatie: Achterhoek
Vind ik ook, 2,8 bar is in elk geval binnen de aanbevolen spanning. 3,4 bar is best wel hoog, koud ook nog neem ik aan. Krijg je dan niet snel meer slijtage in het midenloopvlak van de band?
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
- Risrael
- 5th Gear member
- Berichten: 1198
- Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
- Locatie: Land van Maas en Waal
Hier net nieuwe Pirelli's die staan koud op 2.5. Garage had ze lager gezet maar dat werd ie zoekerig vond ik. Heb ze ook nog op 2.7 gehad maar dan vond ik hem stuiterig.
Nu: V60 T6 MY2024 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 3954
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
2019 V60 Twin Engine: met volle belading en >160 km/h snelheid wordt voor 19" velgen toch echt 3,4 bar aanbevolen door Volvo.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1335
- Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45
Ja boven de 160..... maar hoeveel procent van de tijd rijd je dat....
Bij een B4 wordt dat onderscheid niet gemaakt dat is tm 180.
Wat staat er bij jouw raspaardje? die van jouw is niet begrends, krijg je dan ook een onderscheid?
Bizar dat er 0.6 bij gaat voor 20km/h.
Daaronder 0.2 tov een B4 die snap ik wel, daar kan je de 300kg wel aan relateren.
Ook goed al die verschillen Kpa (bar) en op mijn sticker staat de inmiddels gangbare Psi norm.
Ik gok dat er daar ook een paar de mist mee ingegaan zijn en 33psi als 3.3 bar hebben gelezen....... niet perse hier.
Het is ook het gevoel natuurlijk. Ik vind hem met 2.8 ook stuiterig worden, minder grip ook zeker voor. Voor heb ik ze altijd op 2.3 a 2.4 en achter verhoog op met de vakanties naar 2.8. Stuurt ie ook wat scherper in de bergen.
En als je 3.4 echt fijner vind moet je de volgende keer geen premacy meer nemen maar een sport.
Dan heb je eigenlijk de verkeerde band voor je gebruik. En waarschijnlijk compenseer je met de 3.4 je niet sportonderstel.
Ik vind hem met 2.3 op premacy,s totaal niet zoekerig of zelf niet bij echt hard aanremmmen.
Maar de niet hybrid zijn wel een stuk stabieler heb ik gemerkt, dat scheelt best veel, maargoed dat halen jullie op vermogen wel in
Bij een B4 wordt dat onderscheid niet gemaakt dat is tm 180.
Wat staat er bij jouw raspaardje? die van jouw is niet begrends, krijg je dan ook een onderscheid?
Bizar dat er 0.6 bij gaat voor 20km/h.
Daaronder 0.2 tov een B4 die snap ik wel, daar kan je de 300kg wel aan relateren.
Ook goed al die verschillen Kpa (bar) en op mijn sticker staat de inmiddels gangbare Psi norm.
Ik gok dat er daar ook een paar de mist mee ingegaan zijn en 33psi als 3.3 bar hebben gelezen....... niet perse hier.
Het is ook het gevoel natuurlijk. Ik vind hem met 2.8 ook stuiterig worden, minder grip ook zeker voor. Voor heb ik ze altijd op 2.3 a 2.4 en achter verhoog op met de vakanties naar 2.8. Stuurt ie ook wat scherper in de bergen.
En als je 3.4 echt fijner vind moet je de volgende keer geen premacy meer nemen maar een sport.
Dan heb je eigenlijk de verkeerde band voor je gebruik. En waarschijnlijk compenseer je met de 3.4 je niet sportonderstel.
Ik vind hem met 2.3 op premacy,s totaal niet zoekerig of zelf niet bij echt hard aanremmmen.
Maar de niet hybrid zijn wel een stuk stabieler heb ik gemerkt, dat scheelt best veel, maargoed dat halen jullie op vermogen wel in

-V60 B4 7dct R design wit
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 3954
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Je rijdt idd niet de gehele tijd >160 km/h tijdens je vakantie en toch gaat het om de oplopende bandtemperaturen die je ook al met, zeg 10 min achter elkaar , 180-200 km/h kan bereiken. En sommigen halen gemakkelijk langer dan die 10 min wanneer je over bepaalde snelwegen of op bepaalde tijdstippen rijdt.
Te lage spanning is vaak de oorzaak voor een kapotte band.
Voor mijn 2019 T5 zijn dit de bandenspanningswaarden, ook al 3,2 bar dus voor 19". Die heb ik er nog nooit ingedaan omdat ik in de winter (= door Duitsland, hoge snelheden) op 18" rijd.
https://www.volvocars.com/nl/support/ca ... 514b021a4d
Te lage spanning is vaak de oorzaak voor een kapotte band.
Voor mijn 2019 T5 zijn dit de bandenspanningswaarden, ook al 3,2 bar dus voor 19". Die heb ik er nog nooit ingedaan omdat ik in de winter (= door Duitsland, hoge snelheden) op 18" rijd.
https://www.volvocars.com/nl/support/ca ... 514b021a4d
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1335
- Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45
Het heeft denk ik met de begrenzer te maken, auto met begrenzer en zonder:
Dit zijn mijn waarde die worden aangegeven tussen de 2.3 en 2.6 zelfs niet eens hoger.
Voor alle maten!!! 16 tm 20
https://www.volvocars.com/nl/support/ca ... 51066147f5
Ik zie dus niet in waarom je als je onder de 180 blijft hoger moet gaan.
Warm worden de banden bijna niet. Iig niet de premacy. Ik heb 20 minuten volgas gereden en 2 minuten later stopte ik, net ff handwarm.
Verbaasde me, ik heb bij andere auto,s wel eens echt hete banden gehad. Ook na een nockerbergstrasse was het ietsje meer maar echt niet warm te noemen
Maar ik moet zeggen, het onderstel is zo bizar mooi uitgebalanceerd dat hij heel lief voor de banden is. Verschil in spanning doet ook niet heel veel.
Bij bv mijn passat merkte je 2 tiende echt behooorlijk, bij deze maar ietsje.
Dit zijn mijn waarde die worden aangegeven tussen de 2.3 en 2.6 zelfs niet eens hoger.
Voor alle maten!!! 16 tm 20
https://www.volvocars.com/nl/support/ca ... 51066147f5
Ik zie dus niet in waarom je als je onder de 180 blijft hoger moet gaan.
Warm worden de banden bijna niet. Iig niet de premacy. Ik heb 20 minuten volgas gereden en 2 minuten later stopte ik, net ff handwarm.
Verbaasde me, ik heb bij andere auto,s wel eens echt hete banden gehad. Ook na een nockerbergstrasse was het ietsje meer maar echt niet warm te noemen
Maar ik moet zeggen, het onderstel is zo bizar mooi uitgebalanceerd dat hij heel lief voor de banden is. Verschil in spanning doet ook niet heel veel.
Bij bv mijn passat merkte je 2 tiende echt behooorlijk, bij deze maar ietsje.
-V60 B4 7dct R design wit
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 3954
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
180 km/h is natuurlijk iets anders dan 235 km/h uur. Dat moet ook maximaal beladen tientallen minuten achter elkaar goed gaan.
Net zo goed als dat een B4 heel wat anders is dan een T6/T8 qua gewicht.
Ik volg simpelweg de adviezen van Volvo.
Net zo goed als dat een B4 heel wat anders is dan een T6/T8 qua gewicht.
Ik volg simpelweg de adviezen van Volvo.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 26.06.2022 - 14:50
De adviezen van Volvo pak ik ook, maar combineer dat met de omstandigheden, (vakantie belading, snelheid, winter)
Ook ik vond 3,4 bar aan de hoge kant, maar geen problemen gehad qua wegligging.
Ook ik vond 3,4 bar aan de hoge kant, maar geen problemen gehad qua wegligging.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Daily: Volvo V60 T8 R-Design Polestar Engineered Optimisation 720 Bursting Blue
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 6845
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Met 3,4 bar ben je toch bang dat je vullingen los komen??? Ik vind zelfs 2,8 bar al te hoog. Ik heb rondom 2,5 bar.Alexander1978 schreef: ↑22.08.2023 - 16:28 Ook ik vond 3,4 bar aan de hoge kant, maar geen problemen gehad qua wegligging.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1335
- Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45
Dat zal heel erg per type schelen. Bij mij wel. Maar misschien bij een hybrid niet.
In de zomer aan de achterkant maakt het ook niet veel uit, die volgt wel.
Maar aan de voorkant ga je toch heel snel grip verliezen met die spanning, zeker als het nat is.
Om over winterse omstandigheden maar te zwijgen.
Ik zou een beetje kijken wat je gaat doen. Ga je Duitsland in en 250 rijden voor lange tijd, zet je ze wat harder.
Maar als je met bepakking en familie niet harder dan 150 gaat rijden zou ik stoppen bij 2.6 a 2.7
In de zomer aan de achterkant maakt het ook niet veel uit, die volgt wel.
Maar aan de voorkant ga je toch heel snel grip verliezen met die spanning, zeker als het nat is.
Om over winterse omstandigheden maar te zwijgen.
Ik zou een beetje kijken wat je gaat doen. Ga je Duitsland in en 250 rijden voor lange tijd, zet je ze wat harder.
Maar als je met bepakking en familie niet harder dan 150 gaat rijden zou ik stoppen bij 2.6 a 2.7
-V60 B4 7dct R design wit
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 3954
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Dan handel je volgens Volvo advies dus, zie de foto van Alexander1978 (<160 km/h, maximaal beladen).
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 3954
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Je praat over een heel ander model, jij hebt een XC40 met 3-pitter.Hans Eilander schreef: ↑22.08.2023 - 16:37Met 3,4 bar ben je toch bang dat je vullingen los komen??? Ik vind zelfs 2,8 bar al te hoog. Ik heb rondom 2,5 bar.Alexander1978 schreef: ↑22.08.2023 - 16:28 Ook ik vond 3,4 bar aan de hoge kant, maar geen problemen gehad qua wegligging.
3,4 bar is dus gewoon Volvo advies.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
- Risrael
- 5th Gear member
- Berichten: 1198
- Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
- Locatie: Land van Maas en Waal
Ook al heb je rondom 2,5 bar en rij je harder dan 160 zal je niet snel een klapband krijgen hoor. De temperatuur van de band loopt iets op maar dat heeft als gevolg ook weer dat de bandenspanning oploopt. Ik rij regelmatig in Duitsland harder dan 160 (180-200) met rondom 2,5 bar. Nooit problemen gehad.
Nu: V60 T6 MY2024 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 6845
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Een 3 pitter heeft op zich niks te maken met de bandenspanning. De XC40 Recharge, heeft naast een elektromotor, nog een 3 cilinder van 180 pk.raspaardje schreef: ↑22.08.2023 - 16:56Je praat over een heel ander model, jij hebt een XC40 met 3-pitter. 3,4 bar is dus gewoon Volvo advies.Hans Eilander schreef: ↑22.08.2023 - 16:37Met 3,4 bar ben je toch bang dat je vullingen los komen??? Ik vind zelfs 2,8 bar al te hoog. Ik heb rondom 2,5 bar.Alexander1978 schreef: ↑22.08.2023 - 16:28 Ook ik vond 3,4 bar aan de hoge kant, maar geen problemen gehad qua wegligging.
Risrael rijdt óok een V60, met rondom 2,5 bar. Bover met zijn XC70 óok....

Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27346
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Het advies van Volvo komt niet zomaar uit een dikke duim.
Ik persoonlijk vind het ook nogal veel maar heb er dan ook niet voor geleerd.
Ik persoonlijk vind het ook nogal veel maar heb er dan ook niet voor geleerd.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D