Beste mensen
Mijn isg dynamo is na een lange rit op de terug weg vakantie
Een iritate zoem/klapperend geluid gaan maken. Denk dst dit het bekende lager probleem is. Voor dat ik op vakabtie ging is de multieriem en spanner vervangen. Zou dit te maken hebben met een te strak gespannen riem waardoor de lager stuk zijn gegaan ? Dit is trouwens door een volvo dealer gedaan.
De isg is volgens de oude dealer in 2017 vervangen, heb ik dan recht op garantie als nieuwe eigenaar van de auto ? Ik las ergens dat iemand beweerde dat er levenslang garantie op zit na reparatie.
Isg problemen na vakantie
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
ISG in welke Volvo?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6698
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Over de garantie, zie hier: https://www.media.volvocars.com/nl/nl-n ... onderdelen
Niet overdraagbaar dus.
Een ISG zou vast kapot kunnen gaan van een verkeerde montage van riem en lager, maar zal best lastig worden om dat aan te tonen.
Bovendien zou het ook nog iets anders kunnen zijn dan het lager. Ik zeg: eerst maar eens langs de dealer die de riem vervangen heeft voor een diagnose. Kun je daarna altijd nog verder kijken.
Niet overdraagbaar dus.
Een ISG zou vast kapot kunnen gaan van een verkeerde montage van riem en lager, maar zal best lastig worden om dat aan te tonen.
Bovendien zou het ook nog iets anders kunnen zijn dan het lager. Ik zeg: eerst maar eens langs de dealer die de riem vervangen heeft voor een diagnose. Kun je daarna altijd nog verder kijken.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 02.05.2023 - 21:05
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 02.05.2023 - 21:05
ja het is wel vlak na het monteren gebeurt eigenlijk. Hoorde het op de heenweg al heel langzaam opkomen. Maar zoals je zegt moeilijk te bewijzen. Zag iemand die dit zelf deed met een lager van 14 euro ?Gouwe schreef: ↑22.08.2023 - 08:58 Over de garantie, zie hier: https://www.media.volvocars.com/nl/nl-n ... onderdelen
Niet overdraagbaar dus.
Een ISG zou vast kapot kunnen gaan van een verkeerde montage van riem en lager, maar zal best lastig worden om dat aan te tonen.
Bovendien zou het ook nog iets anders kunnen zijn dan het lager. Ik zeg: eerst maar eens langs de dealer die de riem vervangen heeft voor een diagnose. Kun je daarna altijd nog verder kijken.
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6698
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Er zijn ook bedrijven die dit voor je kunnen doen.
Maar ik zou eerst een diagnose laten stellen en checken wat de prijs is bij de dealer. Daar heb je dan zolang jij eigenaar bent levenslange garantie op de reparatie.
En alternatief zou je dus kunnen kijken of je het ergens kunt laten reviseren en wat dat dan kost. Wellicht wil de dealer het ook voor jou laten reviseren? Kun je voor jezelf de afweging maken.
Zelf doen betekent ook dat je specifieke apparatuur moet hebben.....
Maar ik zou eerst een diagnose laten stellen en checken wat de prijs is bij de dealer. Daar heb je dan zolang jij eigenaar bent levenslange garantie op de reparatie.
En alternatief zou je dus kunnen kijken of je het ergens kunt laten reviseren en wat dat dan kost. Wellicht wil de dealer het ook voor jou laten reviseren? Kun je voor jezelf de afweging maken.
Zelf doen betekent ook dat je specifieke apparatuur moet hebben.....
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor