Parkeer kado

Hans Eilander
7th Gear member

Om deze discussie af te sluiten, wil ik de volgende punten even duidelijk onder de aandacht brengen.
1. De RVS strip op mijn Mokka was beslist geen "Aftermarket-meuk," maar een mooie passende RVS beschermstip voor de achterbumper van mijn Opel Mokka.(ik meen van Car-Parts) via Opel besteld en gemonteerd.

2.Omdat ik een Chroom man ben, koos ik dus niet voor een mat zwarte strip, maar voor Alu (Chroom) look. Dat was dus mijn keuze, waarbij ik niet goed heb overdacht, dat dit s,nachts eventueel reflecteert bij het achteruit rijden.

3. Dit is alles waar ik TS op wilde wijzen, bij het aanschaffen van zo,n strip. Niet meer en niet minder.

@PvolvodriverS60: Waarom je nu schermt met het woord "aanname" is mij niet duidelijk. Dat slaat helemaal nergens op. Ik heb genoeg levenservaring (50 jaar op de weg) om vast te stellen, dat alles wat RVS is, of Alu look is, kan reflecteren. Daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben. Ben ik duidelijk zo?
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
teebee
7th Gear member

Hans, het is duidelijk wat je bedoelt.
Aftermarket kan ook maar zo ‘car parts’ heten. Ook een dealer is daar vrij in om om het even wat te bestellen en te leveren, maar dat maakt het nog niet per definitie ‘origineel’.
Mbt RVS en reflectie: RVS kan je polijsten en dan heb je glans en dus kans op reflectie. Waar hier op gedoeld wordt is (fijn) geborsteld (dus mat) RVS, daarbij is de kans op reflectie och echt vrijwel nihil. Grove borstelig kan het er op vallende licht breken en diverse kanten op reflecteren, maar verblinden zal dat dan nauwelijks.
Aluminium kan je ook polijsten met een min of meer hetzelfde reflectie effect. Geanodiseerd aluminium is echter volledig mat en ook hiervoor geldt: geen reflectie.
Naast deze metaal eigenschappen speelt de licht gevoeligheid van de lens in de betreffende camera beslist ook een rol. Indien een camera al snel reageert op teruggekaatst licht (ook in het donker) is de camera niet echt van hoge kwaliteit.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
J33Bee
5th Gear member

Volvo forum ten voeten uit weer... Sterkte Hans :D
Fred3543
2nd Gear member

Schadevrij en met bescherming, gaan maar weer!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Van Arteon naar een V60 T6 Plus platinum grey
raspaardje
6th Gear member

Mooi!
En steekt lekker af zo!
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
teebee
7th Gear member

Keurig
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
langenr
1st Gear member

Goed om te zien dat alles netjes opgelost is!
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”