PHM module defect na onderhoudsbeurt bij de dealer.
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6694
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
En welk gebaar zou dan voor TS goed genoeg zijn? Ik denk dat daar de moeilijkheid voor VCNL zit.WillyWortel2 schreef: ↑05.09.2023 - 21:54 Volvo had wel een gebaar kunnen maken door de prijs aan te passen.
Immers naar de overtuiging van TS (ik spreek geen oordeel uit over of dat terecht is of niet) kan hij er helemaal niets aan doen en zou dus 100% compensatie het meest redelijk zijn en zou bijvoorbeeld 10% een schoffering zijn. Lijkt me ondoenlijk voor eender welk bedrijf ook om alle klanten die menen in hun recht te staan 100% te compenseren. Kortom best een dilemma en niet zo simpel als het lijkt.
Ik zou ook eerst opheldering van de dealer vragen wat ze hebben gedaan en hoe dit heeft kunnen gebeuren en vandaar verder.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Een vervelende situatie. Het tekenen van een soort aansprakelijkheids vrijwaring bij een sw update vind ik tamelijk raar en zelfs als men software op eigen initiatief heeft geüpdate zal dat met de beste intenties zijn gebeurd. Kan er met een gebruikt reservedeel niet tegen lage cost een oplossing worden gevonden ?
- happybacon
- 2nd Gear member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 22.03.2019 - 21:09
- Locatie: Blijham
De mevrouw van VOC vroeg waarom ik belde. En ik heb haar het uitgelegd. Ze begreep het verhaal en zegt “uiteindelijk gaat het om bewijslast”.
Mijn rechtsbijstand is er inmiddels actief mee bezig en vind dit hele gebeuren wel iets anders dan dat een boutje bij het spruitstuk afbreekt tijdens reparatie.
Want het was geen reparatie. De V70 werd gebracht voor een apk en service beurt.
We zullen zien hoe dit zich verder ontwikkelt.
Mijn rechtsbijstand is er inmiddels actief mee bezig en vind dit hele gebeuren wel iets anders dan dat een boutje bij het spruitstuk afbreekt tijdens reparatie.
Want het was geen reparatie. De V70 werd gebracht voor een apk en service beurt.
We zullen zien hoe dit zich verder ontwikkelt.
Hartelijke groet,
Jarno
VOLVO #1! - MY2016 V70 2.0 D3 INSCRIPTION EDITION | BI-XENON | SCHUIFDAK | LEER
Audi A4 1.9TDI @380.000km
VW Passat 2.3 VR5 @324.000km
Jarno
VOLVO #1! - MY2016 V70 2.0 D3 INSCRIPTION EDITION | BI-XENON | SCHUIFDAK | LEER
Audi A4 1.9TDI @380.000km
VW Passat 2.3 VR5 @324.000km
- happybacon
- 2nd Gear member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 22.03.2019 - 21:09
- Locatie: Blijham
Zeker is er een middenweg te vinden. Volvo kan de module ook voor hun inkoopprijs leveren uit coulance en dat is dus geen €1.400,-Gouwe schreef: ↑06.09.2023 - 06:28En welk gebaar zou dan voor TS goed genoeg zijn? Ik denk dat daar de moeilijkheid voor VCNL zit.WillyWortel2 schreef: ↑05.09.2023 - 21:54 Volvo had wel een gebaar kunnen maken door de prijs aan te passen.
Immers naar de overtuiging van TS (ik spreek geen oordeel uit over of dat terecht is of niet) kan hij er helemaal niets aan doen en zou dus 100% compensatie het meest redelijk zijn en zou bijvoorbeeld 10% een schoffering zijn. Lijkt me ondoenlijk voor eender welk bedrijf ook om alle klanten die menen in hun recht te staan 100% te compenseren. Kortom best een dilemma en niet zo simpel als het lijkt.
Ik zou ook eerst opheldering van de dealer vragen wat ze hebben gedaan en hoe dit heeft kunnen gebeuren en vandaar verder.
Als je een auto zonder storingen brengt naar de dealer en je ziet zelf voordat je na de beurt wegrijdt dat er bij het inschakelen van het contact een storing in het dashboard springt en daarna dus weer binnen loopt en als reactie krijgt “oh dat is mij niet opgevallen bij het naar buiten rijden en het is al bijna vijf uur en ik kan nu niets veel meer doen.”
Dan krijg ik jeuk.
Hartelijke groet,
Jarno
VOLVO #1! - MY2016 V70 2.0 D3 INSCRIPTION EDITION | BI-XENON | SCHUIFDAK | LEER
Audi A4 1.9TDI @380.000km
VW Passat 2.3 VR5 @324.000km
Jarno
VOLVO #1! - MY2016 V70 2.0 D3 INSCRIPTION EDITION | BI-XENON | SCHUIFDAK | LEER
Audi A4 1.9TDI @380.000km
VW Passat 2.3 VR5 @324.000km
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1294
- Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02
Het gaat de dealers te goed. Volvo heeft levertijd op nieuwe auto's. Klanten zijn met recente auto's gedwongen van de dealer werkplaatsen gebruik te maken.
Dit is een onaangenaam voorval waar de rechtsbijstandverzekering niet veel mee kan. Het draait zoals de mevrouw van VOC terecht opmerkte om het bewijs. Dat kan de gedupeerde niet leveren.
Dit is het soort incident waarbij Volvo NL en de dealer veel pijn kunnen wegnemen door een gebaar te maken.
Volvo levert het onderdeel met een stevige korting, de dealer zorgt er voor dat het geïnstalleerd wordt zonder kosten.
De juridische weg is lang en eindigt zo goed als zeker zonder oplossing.
Dit is een onaangenaam voorval waar de rechtsbijstandverzekering niet veel mee kan. Het draait zoals de mevrouw van VOC terecht opmerkte om het bewijs. Dat kan de gedupeerde niet leveren.
Dit is het soort incident waarbij Volvo NL en de dealer veel pijn kunnen wegnemen door een gebaar te maken.
Volvo levert het onderdeel met een stevige korting, de dealer zorgt er voor dat het geïnstalleerd wordt zonder kosten.
De juridische weg is lang en eindigt zo goed als zeker zonder oplossing.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24656
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Juridische weg of niet, denk dat het belangrijk is dat aansprakelijkheid vastgesteld wordt. Het feit dat een onderdeel kapot gaat terwijl de auto bij de dealer staat, zegt niet dat de dealer dat, bewust of onbewust, veroorzaakt heeft.
De opmerking dat het de dealers te goed gaat raakt kant nog wal. Vergeet niet dat veel recente auto volledig electrisch zijn. Onderhoud daarvan is een ander verhaal dan bij een ICE auto.
De opmerking dat het de dealers te goed gaat raakt kant nog wal. Vergeet niet dat veel recente auto volledig electrisch zijn. Onderhoud daarvan is een ander verhaal dan bij een ICE auto.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1294
- Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02
Deze dealer doet geen moeite voor de klant die zijn auto terugkrijgt met een defect dat er niet in zat toen hij hem bracht.
Aansprakelijkheid is niet vast te stellen. Het kan gaan om een eigen gebrek van de auto dat optrad terwijl de auto in de werkplaats stond. De mogelijke samenhang met de uitgevoerde werkzaamheden is niet aan te tonen.
Dat is ook wat de dame van VOC terecht opmerkte.
Aansprakelijkheid is niet vast te stellen. Het kan gaan om een eigen gebrek van de auto dat optrad terwijl de auto in de werkplaats stond. De mogelijke samenhang met de uitgevoerde werkzaamheden is niet aan te tonen.
Dat is ook wat de dame van VOC terecht opmerkte.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 01.02.2007 - 16:15
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Maar wat werkt er nu niet aan de auto? Blijkbaar werkt VOC wel ondanks de melding. En de software nogmaals laden is ook nog niet geprobeerd (wel aangegeven dat dat een optie is). Lijkt me het meest logisch dat eerst te proberen alvorens allerlei ingewikkelde juridische stappen te gaan ondernemen en in gesprek te blijven met de dealer.
En je kunt uiteindelijk mss gelijk hebben maar gelijk krijgen ten kosten van een heleboel negatieve energie moet het je ook maar waard zijn. Zeker als het om VOC gaat (dat zoals de monteur ook al hintte bijna niemand gebruikt).
En je kunt uiteindelijk mss gelijk hebben maar gelijk krijgen ten kosten van een heleboel negatieve energie moet het je ook maar waard zijn. Zeker als het om VOC gaat (dat zoals de monteur ook al hintte bijna niemand gebruikt).
Volvo XC90 D5 R-design 2016
Porsche 911 Carrera Cabriolet 2002
Volvo XC90 2.4D aut. R-Design 2008
Volvo V50 2.0D aut. R-Design 2009
Saab 900 T16 Aero cabriolet 1990
Volvo XC90 D5 geartronic 2004
Volvo V70 2.5D aut. 1999
Volvo 850 Estate 2.5 20V aut. lpg 1994
Volvo 940 Estate 2.3 16V aut. lpg 1991
Volvo 164 E lpg 1973
Porsche 911 Carrera Cabriolet 2002
Volvo XC90 2.4D aut. R-Design 2008
Volvo V50 2.0D aut. R-Design 2009
Saab 900 T16 Aero cabriolet 1990
Volvo XC90 D5 geartronic 2004
Volvo V70 2.5D aut. 1999
Volvo 850 Estate 2.5 20V aut. lpg 1994
Volvo 940 Estate 2.3 16V aut. lpg 1991
Volvo 164 E lpg 1973
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24656
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Waarom moet de dealer dan betalen?WillyWortel2 schreef: ↑06.09.2023 - 17:58 Aansprakelijkheid is niet vast te stellen. Het kan gaan om een eigen gebrek van de auto dat optrad terwijl de auto in de werkplaats stond. De mogelijke samenhang met de uitgevoerde werkzaamheden is niet aan te tonen.
Dat is ook wat de dame van VOC terecht opmerkte.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1294
- Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02
Wie zegt dat de dealer moet betalen, ik niet.
Bij dit soort onaangename kwesties zou de dealer al dan niet samen met Volvo NL wat medeleven kunnen tonen.
In plaats daarvan blijft het bij een prijsopgave.
Daar schiet de dealer tekort.
Bij dit soort onaangename kwesties zou de dealer al dan niet samen met Volvo NL wat medeleven kunnen tonen.
In plaats daarvan blijft het bij een prijsopgave.
Daar schiet de dealer tekort.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
spullen kunnen altijd stuk gaan en dit is knap knudde, dealer zou mijns zinziens wel mee mogen bewegen aan de andere kant zal het type klant relatie ook meespelen, Is het iemand die al decennia klant is, waar de auto door de dealer verkocht is of is het een klant die zelf de import doet, alle beurtjes bij de kwikfit en alleen voor een specifiek probleem wat de kwikfit niet kan naar de de dealer gaat
- happybacon
- 2nd Gear member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 22.03.2019 - 21:09
- Locatie: Blijham
De knop werkt blijkbaar.pimsam schreef: ↑06.09.2023 - 19:21 Maar wat werkt er nu niet aan de auto? Blijkbaar werkt VOC wel ondanks de melding. En de software nogmaals laden is ook nog niet geprobeerd (wel aangegeven dat dat een optie is). Lijkt me het meest logisch dat eerst te proberen alvorens allerlei ingewikkelde juridische stappen te gaan ondernemen en in gesprek te blijven met de dealer.
En je kunt uiteindelijk mss gelijk hebben maar gelijk krijgen ten kosten van een heleboel negatieve energie moet het je ook maar waard zijn. Zeker als het om VOC gaat (dat zoals de monteur ook al hintte bijna niemand gebruikt).
Communicatie tussen de ecu en module geeft een fout volgens de werkplaats computer. Volvo Car App heeft geen connectie met de auto. Dus geen rittenlog, navi instellen via app, etc. Dat is wel iets wat veel gebruikt wordt.
Tevens moest de dealer 5x (hoezo dan) proberen of de module met software laderijen weer te benaderen was. Dit zonder succes. Dus dat is ook geprobeerd. Vaag is het iig wel. Na software update is er dus een fout tussen de module en de rest.
Laatst gewijzigd door happybacon op 07.09.2023 - 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Hartelijke groet,
Jarno
VOLVO #1! - MY2016 V70 2.0 D3 INSCRIPTION EDITION | BI-XENON | SCHUIFDAK | LEER
Audi A4 1.9TDI @380.000km
VW Passat 2.3 VR5 @324.000km
Jarno
VOLVO #1! - MY2016 V70 2.0 D3 INSCRIPTION EDITION | BI-XENON | SCHUIFDAK | LEER
Audi A4 1.9TDI @380.000km
VW Passat 2.3 VR5 @324.000km
- happybacon
- 2nd Gear member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 22.03.2019 - 21:09
- Locatie: Blijham
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 07.12.2019 - 10:13
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 28.07.2009 - 23:47
Is er ook een hardware-check gedaan? Dus kabeltjes achter handschoenenvakje. Kost niks en telt bij het uitsluiten van oorzakenhappybacon schreef: ↑07.09.2023 - 22:31 Na software update is er dus een fout tussen de module en de rest.
- happybacon
- 2nd Gear member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 22.03.2019 - 21:09
- Locatie: Blijham
Update na reactie dealer.
Mijn auto heeft op 29-3-2019 zijn laatste service 2.0 update gehad, nadien waren en komen er geen updates mee voor
mijn auto. Dit staat ook genoemd voor het verlengen van on call tijdens onderhoud. Om die reden moet dan ook een aparte software pakket worden geladen om on call te kunnen verlengen. Dit is gedaan op 07-07-2023.
Mijn auto heeft op 29-3-2019 zijn laatste service 2.0 update gehad, nadien waren en komen er geen updates mee voor
mijn auto. Dit staat ook genoemd voor het verlengen van on call tijdens onderhoud. Om die reden moet dan ook een aparte software pakket worden geladen om on call te kunnen verlengen. Dit is gedaan op 07-07-2023.
Hartelijke groet,
Jarno
VOLVO #1! - MY2016 V70 2.0 D3 INSCRIPTION EDITION | BI-XENON | SCHUIFDAK | LEER
Audi A4 1.9TDI @380.000km
VW Passat 2.3 VR5 @324.000km
Jarno
VOLVO #1! - MY2016 V70 2.0 D3 INSCRIPTION EDITION | BI-XENON | SCHUIFDAK | LEER
Audi A4 1.9TDI @380.000km
VW Passat 2.3 VR5 @324.000km
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3718
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Goed advies, zou zo maar de oorzaak kunnen zijn. Software kunnen we in elk geval uitsluiten.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"