Hallo allemaal,
Ik ben vanmiddag eens bezig geweest met de computer van mijn 460 2 liter.
Toen ik het pinnetje in gaatje 1 stopte kreeg ik foutmelding 1-1-3.
Maar toen ik hem in gaatje 2 stopte kreeg ik 1-1-1.
Ik weet inmiddels dat 1-1-1 gewoon goed is en dat 1-1-3 iets met de brandstof/luchttoevoer te maken kan hebben.
Hoe kan het dat ik op 2 gaatjes iets krijg wat afwijkt? Ik dacht dat altijd maar 1 gaatje goed was om de codes uit te lezen.
Ik ben de computer gaan uitlezen omdat mijn auto af en toe terugvalt als ik de koppeling intrap en omdat hij op lage snelheden wat slechter loopt.
Alvast mijn dank.
Groet Joep
Foutcode 1-1-3? 1-1-1?
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 05.02.2007 - 16:35
Als dat zo is ben ik toch een stukje verder.
Het is namelijk zo dat mijn afstandbediening het sinds kort niet meer doet.
Iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen verhelpen?
Het is namelijk zo dat mijn afstandbediening het sinds kort niet meer doet.
Iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen verhelpen?
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 05.02.2007 - 16:35
Dat heb ik helaas al meerdere keren geprobeerd maar dit heeft echt geen zin. Ik heb ook 2 afstandbedieningen maar die werken allebei niet meer terwijl die het vroeger allebei wel deden.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 615
- Lid geworden op: 29.06.2006 - 18:44
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Loopt ie wel op 4 pootjes? 

1995 Volvo 440 Turbo RICA TROLVO 440_GL
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 05.02.2007 - 16:35
Ik weet er niet zo ongelofelijk veel van maar dat doet ie in ieder geval wel.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 615
- Lid geworden op: 29.06.2006 - 18:44
- Locatie: Alphen aan den Rijn
En waaruit concludeer je dat



1995 Volvo 440 Turbo RICA TROLVO 440_GL
- johanrobben
- 2nd Gear member
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 11.01.2007 - 20:02
- Locatie: drunen
- Contacteer:
ja das een goooeie waar zie je dat aanYannickvanRooyen schreef:En waaruit concludeer je dat![]()
volvo 460 1,8 i metallic zwart
herkenbaar aan c.v. nooit meer nuchter op de achter ruit
mijn 460 >>> http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=13585
herkenbaar aan c.v. nooit meer nuchter op de achter ruit
mijn 460 >>> http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=13585
-
- 4th Gear member
- Berichten: 615
- Lid geworden op: 29.06.2006 - 18:44
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Bij mij kon ik het aan twee dingen merken:johanrobben schreef:ja das een goooeie waar zie je dat aanYannickvanRooyen schreef:En waaruit concludeer je dat![]()
met koppeling ingetrapt, 2500 toeren en je auto staat bijna te stuiteren ipv een lichte trilling
als ik de bougiekabel van de cilinder aan de rechterzijde er af trok (dat is de eerste cilinder volgens de verdelerkap) ging de motor stationair niet anders lopen! Wel een geisoleerde tang gebruiken, een bobine genereerd ergens rond de 45.000 volt ofzo! (bij 200miliampere ofzo, dus niet schadelijk)
1995 Volvo 440 Turbo RICA TROLVO 440_GL
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
tenzij je het lekker vind kan je het ook zonder tang doen :twisted:YannickvanRooyen schreef: een bobine genereerd ergens rond de 45.000 volt ofzo! (bij 200miliampere ofzo, dus niet schadelijk)
maar we hebben het hier wel over gaatje 1 en niet 2 voor de ECU.
Ik weet niet hoe dit werk met die Volvo afstandsbedieningen. Het kan zijn dat hij opnieuw ingeleerd moet worden. maar voor als nog weet dus niet of dat het geval is bij een 400.
Ik zou in dit geval even de dealer raad plegen
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 05.02.2007 - 16:35
Het is maar soms dat ie inderdaad zo ongeveer stuiterd maar dat is dan echt maar 1 tel ofzo. Verder loopt ie echt meer dan prima en kan me voorstellen dat je anders wel wat meer merkt..
Stationair loopt ie normaal gezien op 1000 of 900 toeren zoals het hoort volgens mij. De kans op dat erg stuiteren is groter als ik een lang stuk op de snelweg gezeten heb. Dan doet ie het 1 keer en dan verder niet meer. Dat ook alleen als ik een stuk door heb gereden.
Stationair loopt ie normaal gezien op 1000 of 900 toeren zoals het hoort volgens mij. De kans op dat erg stuiteren is groter als ik een lang stuk op de snelweg gezeten heb. Dan doet ie het 1 keer en dan verder niet meer. Dat ook alleen als ik een stuk door heb gereden.
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 05.02.2007 - 16:35
Er zitten nieuwe bougies in. De kabels zijn minimaal 30.000 kilometer oud verder heb ik geen idee hoelang die erop zitten.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Dat merk je wel op 3 cilinders. Dan rijdt die echt slecht, dermate slecht dat je de auto een schup wilt verkopen. En zoals ik het lees doen ze t alle 4 gewoon.