ruisend/fluitend geluid rechtsvoor V70 D5 2002

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
olav
3rd Gear member

Nog wennend aan de nieuwe geluiden van een voor mij nieuwe auto (V70 D5 2002) even een vraag:
Wanneer ik goed luister hoor ik ruwweg rechtsvoor een suizend, ruisend, fluitend geluid, zowel bij hogere als lagere snelheden. Het geluid wordt beter hoorbaar wanneer ik het gas loslaat. Het is een hoog, 'zwabberend' geluid, vergelijkbaar met de wind, maar het lijkt te zijn gerelateerd aan iets draaiends. Wiellager? Aandrijfas? Remschijf? Of is het een geluid wat gewoon onderdeel uit maakt van de langsstromende lucht?

Binnenkort even langs de dealer, maar jullie meningen/ervaringen zijn me daarbij zeer welkom.

Groet, Olav
eaarsen
2nd Gear member

Een wiellager bromt.
Een hoog fluitend geluid zou kunnen komen vanaf de remmen.
Blokje dat aanloopt?
Eric. V70 D5 2002. Full options.
Bartacus
1st Gear member

Kan het toch niet windgeruis zijn. Dat is het bij mij wel. Als het raam (rechts voor) dicht is kan het toch gaan fluiten. Als ik dan de raamschakelaar nog een keer bedien, zakt het raam net iets in het raamrubber en is de fluittoon weg.
olav
3rd Gear member

Na nog wat proefrijden is het geluid verder thuisgebracht: wanneer ik rij en dan de koppeling intrap en het toerental van de motor dus terugzakt, verdwijnt het geluid vrijwel direct. Dus: het zit niet in de lagers, remmen, aandrijfassen maar in iets (draaiends?) aan de motor zelf. Lagers dynamo? Net vervangen distributieriem die nog een beetje nieuw is (1000 km) of net nieuwe waterpomp? Turbo? Gewoon het aanzuigen van de lucht in de motor? Ideeen meer dan welkom, misschien hoort het er gewoon helemaal bij.

Olav
V70 D5 2002
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”