315376km
Volvo v50 1.8 bj2004 benzine
-
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 06.03.2023 - 10:14
Ik heb gevonden waar het thermostaat huis zit. Alleen nu nog zien uit te vogelen hoe hem los te halen. Zit verstopt onder het inlaatspruitstuk.
Alleen ziet het er uit dat die minder makkelijk los te halen is dat het lijkt
Alleen ziet het er uit dat die minder makkelijk los te halen is dat het lijkt
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 01.09.2023 - 17:58
Gezien je km stand, is het ws tijd om de distributieriem te (laten) vervangen. Bij vervanging daarvan wordt eigenlijk altijd de waterpomp ook vervangen.
Wellicht een overweging waard.
Wellicht een overweging waard.
Troll. Heeft het forum verlaten daar je hier alleen gesanctioneerde meningen mag hebben van de 'experts'.
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26902
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
De 1.8 heeft een ketting
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 06.03.2023 - 10:14
Thermostaat is vervangen. Temperatuur staat nu binnen 3 min netjes op fabrieks temperatuur. Normaal bleef die altijd op een kwart hangen. En liep hij alleen op tot fabrieks temperatuur als je stilstond.
Maar nu stottert hij tijdens het optrekken. Zou dat te maken hebben met de computer die opnieuw de waardes moet meten wat er kwa brandstof geregeld moet worden ?
Maar nu stottert hij tijdens het optrekken. Zou dat te maken hebben met de computer die opnieuw de waardes moet meten wat er kwa brandstof geregeld moet worden ?
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26902
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Multiriem voor de dynamo, airco, etc en een distributieketting.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 06.03.2023 - 10:14
- mrpara
- 1st Gear member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 14.02.2022 - 09:53
Ik heb zelf ook de thermosstaat vervangen, hierna bij mij ook snel weer netjes op 90°C. Het lijkt mij niet dat dit iets met het stotteren te maken heeft. Het lijkt mij logisch dat de elektronica simpelweg reageert op de temperatuur etc op dit moment en niet uit het verleden put om de brandstof af te regelen, maar misschien heb ik het onjuist? Inleren m.b.t. de thermosstaat is volgens mij niet van toepassing. Je wagen zal ongetwijfeld zuiniger rijden nu de temperatuur weer netjes en correct is.Bngergirl schreef: ↑02.10.2023 - 09:45 Thermostaat is vervangen. Temperatuur staat nu binnen 3 min netjes op fabrieks temperatuur. Normaal bleef die altijd op een kwart hangen. En liep hij alleen op tot fabrieks temperatuur als je stilstond.
Maar nu stottert hij tijdens het optrekken. Zou dat te maken hebben met de computer die opnieuw de waardes moet meten wat er kwa brandstof geregeld moet worden ?
Het stotteren is wel een ding bij de 1.8 motoren. Bij mij voel ik soms een tikje rond de 2500 en 3500 toeren, enkel bij snel optrekken en belasting. zie: viewtopic.php?p=1786841#p1786841
Over dit euvel is wel wat te vinden op het forum, maar 100% uitsluitsel van een oplossing heb ik helaas nog niet kunnen vinden.
Volvo V50 1.8
-
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 06.03.2023 - 10:14
Ik hoor eigenlijk zo goed als niks rammelen. En hij stottert ook niet altijd.mrpara schreef: ↑09.10.2023 - 10:17Ik heb zelf ook de thermosstaat vervangen, hierna bij mij ook snel weer netjes op 90°C. Het lijkt mij niet dat dit iets met het stotteren te maken heeft. Het lijkt mij logisch dat de elektronica simpelweg reageert op de temperatuur etc op dit moment en niet uit het verleden put om de brandstof af te regelen, maar misschien heb ik het onjuist? Inleren m.b.t. de thermosstaat is volgens mij niet van toepassing. Je wagen zal ongetwijfeld zuiniger rijden nu de temperatuur weer netjes en correct is.Bngergirl schreef: ↑02.10.2023 - 09:45 Thermostaat is vervangen. Temperatuur staat nu binnen 3 min netjes op fabrieks temperatuur. Normaal bleef die altijd op een kwart hangen. En liep hij alleen op tot fabrieks temperatuur als je stilstond.
Maar nu stottert hij tijdens het optrekken. Zou dat te maken hebben met de computer die opnieuw de waardes moet meten wat er kwa brandstof geregeld moet worden ?
Het stotteren is wel een ding bij de 1.8 motoren. Bij mij voel ik soms een tikje rond de 2500 en 3500 toeren, enkel bij snel optrekken en belasting. zie: viewtopic.php?p=1786841#p1786841
Over dit euvel is wel wat te vinden op het forum, maar 100% uitsluitsel van een oplossing heb ik helaas nog niet kunnen vinden.
merk wel naar mate hij meer gereden heeft zonder tussenstop en motor uit, dat hij dan wel steeds meer begint te stotteren.
Kwam er vanmorgen ook achter dat er geen druppeltje olie meer in mn auto zat. of in elkgeval aan de stok.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 06.03.2023 - 10:14
Vanmorgen olie even gecontrolleerd. Zat niks meer aan de dipstick. shit. Heb een liter olie erin gedaan.
Ben weer langs de garage gegaan. Want ook toen ik de dop voor olie bijvullen eraf haalde met de motor draaiende, moest ik de dop goed vasthouden. Zoveel lucht als dat er uit de motor ruimte kwam. Of te wel overdruk.
Ik heb een email naar de dealer gestuurd waar ik de auto vandaan heb. Ik heb sinds begin februari deze auto. Maar het is een en al ellende ermee geweest. Ik weet niet zo goed meer waar ik het moet zoeken met de auto. Ik hoop dat de dealer met een oplossing komt. Die wist tussen haakjes niks van alles problemen af. Maar ondertussen... Zijn eerste reactie toen ik hem vertelde over de motorstoring was dat ik waarschijnlijk het brandstofpeil te laag had laten komen (in het rode). En dat dat niet kan/mag. Daarna ja kan van alles zijn mevrouw. Van verstopte verstuivers tot aan iets heel kleins maar onmogelijks. ik reset hem wel weer even voor u mevrouw. Ik hoop dat er een reactie van de dealer terug komt.
Sorry voor dit hele lul verhaal. Puntje bij paalt. Gewoon weer flink genaaid met een auto aanschaffen.
En het is dat de auto er verder nog netjes uitziet. Ook kwa body, anders was hij allang weggeweest.
Ben weer langs de garage gegaan. Want ook toen ik de dop voor olie bijvullen eraf haalde met de motor draaiende, moest ik de dop goed vasthouden. Zoveel lucht als dat er uit de motor ruimte kwam. Of te wel overdruk.

Ik heb een email naar de dealer gestuurd waar ik de auto vandaan heb. Ik heb sinds begin februari deze auto. Maar het is een en al ellende ermee geweest. Ik weet niet zo goed meer waar ik het moet zoeken met de auto. Ik hoop dat de dealer met een oplossing komt. Die wist tussen haakjes niks van alles problemen af. Maar ondertussen... Zijn eerste reactie toen ik hem vertelde over de motorstoring was dat ik waarschijnlijk het brandstofpeil te laag had laten komen (in het rode). En dat dat niet kan/mag. Daarna ja kan van alles zijn mevrouw. Van verstopte verstuivers tot aan iets heel kleins maar onmogelijks. ik reset hem wel weer even voor u mevrouw. Ik hoop dat er een reactie van de dealer terug komt.
Sorry voor dit hele lul verhaal. Puntje bij paalt. Gewoon weer flink genaaid met een auto aanschaffen.
En het is dat de auto er verder nog netjes uitziet. Ook kwa body, anders was hij allang weggeweest.
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9134
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
https://www.dtcdecode.com/Volvo
Voor alle Volvo Vida codes en meldingen.
BCM-0101
BCM-0121
CCM-DD32
CEM-6F83
DIM-E003
ECM-P017100
SRS-005
Zo te lezen wel iets met hitte rondom de motor, en onderdelen die daar last van hebben (gehad). Ook de boordspanning kan erg laag geweest zijn waardoor hij andere fouten gaat loggen.
Enig idee waar de motor olie er uit loopt?
Misschien is PAC auto nog wat? Zit in Steggerda, niet echt om de hoek maar wij zijn daar geweest om naar een auto te kijken. Hij wist toen van alles te vertellen over problemen met mijn auto en hij had wel een paar goede punten.
Kwam over als een rustige man met veel kennis.
Voor alle Volvo Vida codes en meldingen.
BCM-0101
BCM-0121
CCM-DD32
CEM-6F83
DIM-E003
ECM-P017100
SRS-005
Zo te lezen wel iets met hitte rondom de motor, en onderdelen die daar last van hebben (gehad). Ook de boordspanning kan erg laag geweest zijn waardoor hij andere fouten gaat loggen.
Enig idee waar de motor olie er uit loopt?
Misschien is PAC auto nog wat? Zit in Steggerda, niet echt om de hoek maar wij zijn daar geweest om naar een auto te kijken. Hij wist toen van alles te vertellen over problemen met mijn auto en hij had wel een paar goede punten.
Kwam over als een rustige man met veel kennis.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- snorremans
- 5th Gear member
- Berichten: 2297
- Lid geworden op: 07.03.2005 - 20:34
- Locatie: Zeist
Lijkt erop dat de carter ventilatie stuk is en de motor daardoor te veel overdruk geeft en de motor olie er uit perst.Bngergirl schreef: ↑17.10.2023 - 21:42 Vanmorgen olie even gecontrolleerd. Zat niks meer aan de dipstick. shit. Heb een liter olie erin gedaan.
Ben weer langs de garage gegaan. Want ook toen ik de dop voor olie bijvullen eraf haalde met de motor draaiende, moest ik de dop goed vasthouden. Zoveel lucht als dat er uit de motor ruimte kwam. Of te wel overdruk.![]()
Ik heb een email naar de dealer gestuurd waar ik de auto vandaan heb. Ik heb sinds begin februari deze auto. Maar het is een en al ellende ermee geweest. Ik weet niet zo goed meer waar ik het moet zoeken met de auto. Ik hoop dat de dealer met een oplossing komt. Die wist tussen haakjes niks van alles problemen af. Maar ondertussen... Zijn eerste reactie toen ik hem vertelde over de motorstoring was dat ik waarschijnlijk het brandstofpeil te laag had laten komen (in het rode). En dat dat niet kan/mag. Daarna ja kan van alles zijn mevrouw. Van verstopte verstuivers tot aan iets heel kleins maar onmogelijks. ik reset hem wel weer even voor u mevrouw. Ik hoop dat er een reactie van de dealer terug komt.
Sorry voor dit hele lul verhaal. Puntje bij paalt. Gewoon weer flink genaaid met een auto aanschaffen.
En het is dat de auto er verder nog netjes uitziet. Ook kwa body, anders was hij allang weggeweest.
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 06.03.2023 - 10:14
Het zou fijn zijn als die idd makkelijk te vervangen zijn.
Heb sinds de nieuwe olie, 340 km ermee gereden. Vanmorgen weer olie gepeild en die was weer leeg.
Brandstof verbruik ligt ook zeer hoog.
Rond 3000 toeren stottert hij met optrekken.
En wat me is opgevallen is dat de kop al een keer gevlakt is
Heb sinds de nieuwe olie, 340 km ermee gereden. Vanmorgen weer olie gepeild en die was weer leeg.
Brandstof verbruik ligt ook zeer hoog.
Rond 3000 toeren stottert hij met optrekken.
En wat me is opgevallen is dat de kop al een keer gevlakt is
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26902
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Je kan de volledige bingokaart wel afvinken met de bekende kwalen van deze motor.
Ik zou nog eens contact zoeken met de verkopende partij en wellicht toch overwegen om hem wel weg te doen en een andere auto te kopen.
Je hebt een flinke miskoop gedaan en onder andere het flinke olieverbruik is mits je geen zichtbare lekkage hebt gewoon een dure grap om op te lossen.
Ik zou nog eens contact zoeken met de verkopende partij en wellicht toch overwegen om hem wel weg te doen en een andere auto te kopen.
Je hebt een flinke miskoop gedaan en onder andere het flinke olieverbruik is mits je geen zichtbare lekkage hebt gewoon een dure grap om op te lossen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- corsa_gsi
- 4th Gear member
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 03.01.2020 - 10:47
- Locatie: Regio Rotterdam
- Contacteer:
MIsschien als onderhandeling met de verkopende partij een revisie motor inbouwen of jouw motor laten reviseren?
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 06.03.2023 - 10:14
Ik kan idd de volledige bingokaart afstrepen. Het lijkt erop dat de olieschraapveren op zijn.fredhead schreef: ↑22.10.2023 - 13:02 Je kan de volledige bingokaart wel afvinken met de bekende kwalen van deze motor.
Ik zou nog eens contact zoeken met de verkopende partij en wellicht toch overwegen om hem wel weg te doen en een andere auto te kopen.
Je hebt een flinke miskoop gedaan en onder andere het flinke olieverbruik is mits je geen zichtbare lekkage hebt gewoon een dure grap om op te lossen.
Ik heb idd ook besloten om met de auto terug naar de dealer te gaan.
We hebben laatste de auto ook omhoog gehad maar het blok is aan de onderkant droog. Er is ook nergens anders een lekkage te vinden.
Tussen het laatste keurings rapport en de factuur van aankoop zit 3 uurtjes. In die tijd is de km-stand een stukje terug gezet. Niet schrikbarend veel maar wel iets. Waarom zou een bedrijf dat doen?
Laatst gewijzigd door Bngergirl op 23.10.2023 - 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.