Hoge kilometerstand V70 G3

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
addo
Starter

Ik heb een V70 2.4 G3 op het oog die inmiddels 290.000km gelopen heeft.

Hij komt uit 2000, een nieuw model.
Als ik het goed gezien heb in de boekjes is de G3 set er in 2002 ingebouwd bij een kilometerstand van 40.000.
De auto is altijd Volvo dealer onderhouden en heeft zijn laatste beurt netjes op de 275.000 gehad. Heb er een stuk in gereden en hij klinkt als een zonnetje. :P

Heeft er iemand ervaring met een dusdanig hoge kilometerstand in een V70 2.4 (G3)?
Is deze stand te hoog of kan ik hier nog wel even mee vooruit?
Wat staat me eventueel te wachten?

Alvast bedankt voor de reacties.
Groet, Addo
Gast

Ik zou zeer benieuwd zijn of de cilinderkop als eens is vervangen.
Als altijd op tijd de kleppen zijn gesteld, mogen er op dit gebied geen problemen zijn.

Lees ook eens: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... &highlight

en

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... &highlight

Met die km-stand is de prijs er ook naar.
Ik zou het wel aandurven. En kijk goed naar de onderhoudshistorie.
Als de V70 altijd is onderhouden door Volvo, moet deze aanwezig zijn.
addo
Starter

Ik heb begepen dat de auto van een vertegenwoordiger geweest is en of deze, of het bedrijf waar hij werkt, de kop al eens vervangen heeft of de kleppen heeft laten stellen weet ik niet.
Hij is wel altijd bij een Volvo dealer onderhouden geweest, volvo Heemskerk te Hillgom.

Als ik het dus goed begrijp, staat er eventueel een kop/klep revisie aan kan komen.
Heeft iemand dit wel eens meegemaakt en welke kosten kunnen hieraan verbonden zijn.

Groet, Addo
Gast

Als ik het dus goed begrijp, staat er eventueel een kop/klep revisie aan kan komen.
Nee, niet goed begrepen, als altijd goed onderhoud is gepleegd en dan met name kleppen stellen, behoeft het geen probleem te zijn.

Anders beding je ook kleppen stellen bij de aankoop en dan de kleppen op de ruimste marge laten stellen.
harold.bijmolt
2nd Gear member

hoi Addo

hoe is het inmiddels met de auto, nu we een jaar verder zijn. ikzelf (V70-2002, 2.4/140PK, 143dkm, Vialle Lpi) ben benieuwd naar je ervaringen. wel eens aan flashlube gedacht?
addo
Starter

Ik heb inderdaad bijna een jaar geleden de V70 gekocht en er ondertussen ook al weer ruim 20.000 mee gereden, teller staat nu op 314.000.
Voor aankoop heb ik een aankoop keuring laten uitvoeren bij een volvo dealer in Gouda en deze heeft niets speciaals kunnen vinden. Hij heeft net ook de 310.000 beurt achter de rug, waarbij de distributieriem vervangen is.
Het was een "gokje", maar ik heb er echt een meer dan perfecte auto aan. Nog geen enkel probleem mee gehad. Hij voelt goed aan en is erg zuinig op gas.
V70 2.4 2000 (nieuw model)
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”