Blog over de T5 van Teebee

Plaats reactie
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7795
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Henry82 schreef: 10.07.2023 - 09:16 Hoe is het met de hond Teebee? Operatie geslaagd hoop ik...
Dank voor de interesse, zie viewtopic.php?t=10392&start=740
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7795
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Hans Eilander schreef: 10.07.2023 - 09:25 Daarom is mijn standpunt: Je weet nu wat je hebt, maar je weet niet wat je krijgt. Ik probeer zo lang mogelijk de EV uit te stellen. Voor mij persoonlijk nog te veel haken en ogen. Zelfs de kleinere EX30, is met een beetje extra,s al snel een € 45K. Dus dan maar wat meer voor een XC40 Single Engine P6. Bovendien als ik wat langer doorrij, word de inruil op mijn huidige XC40 óok steeds minder. Conclusie: ik weet wat ik nu heb...... :)
De EX30 is standaard al behoorlijk uitgerust, dus veel hoeft er in principe niet bij (tenzij je full options wil).
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Henry82
5th Gear member
Berichten: 2466
Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10

Ik was het net aan het lezen, heel fijn dat het uiteindelijk allemaal goed is afgelopen.

En vwb de EX30, als je een Plus neemt heb je een hele complete auto waar je nog weinig aan mist denk ik. Overweging die je dan nog moet maken is de grote of de kleine batterij, daar zit nog wel een prijsverschilletje in.
Ik zou voor mijzelf altijd de grootste batterij willen hebben die er is, maar voor de auto van mijn vrouw zou de kleine versie ook volstaan. Met de afstanden die zij rijdt redt ze zich daar prima mee, en gaan we verder weg dan doen we dat met mijn auto.
Life is what happens while you're busy making other plans
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7795
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Henry82 schreef: 10.07.2023 - 09:56 Ik was het net aan het lezen, heel fijn dat het uiteindelijk allemaal goed is afgelopen.

En vwb de EX30, als je een Plus neemt heb je een hele complete auto waar je nog weinig aan mist denk ik. Overweging die je dan nog moet maken is de grote of de kleine batterij, daar zit nog wel een prijsverschilletje in.
Ik zou voor mijzelf altijd de grootste batterij willen hebben die er is, maar voor de auto van mijn vrouw zou de kleine versie ook volstaan. Met de afstanden die zij rijdt redt ze zich daar prima mee, en gaan we verder weg dan doen we dat met mijn auto.
Precies ook mijn redenatie mbt accu/afstand. Los van het feit dat het volume niet volstaat als gezinsauto, dus het zou maximaal een 2e auto zijn.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 6848
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Henry82 schreef: 10.07.2023 - 09:56 En vwb de EX30, als je een Plus neemt heb je een hele complete auto waar je nog weinig aan mist denk ik. Ik zou voor mijzelf altijd de grootste batterij willen hebben die er is.
Een EX30 Plus, Extended Range, in wit met zwart dak kost €45.730.- Ga er maar aan staan. Zoals eerder gezegd, leg ik er dan liever wat extra bij voor een XC40 P6. (Grotere accu kost extra €5100,-)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Henry82
5th Gear member
Berichten: 2466
Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10

Een XC40 Plus, Extended Range, kost 55.500 euro.
Daarbij komt de EX30 met de kleine motor ook nog in aanmerking voor 2900 subsidie, waardoor het prijsverschil toch wel aanzienlijk wordt met de XC40.
Maar het is alleen maar fijn dat er keuze is, want anders zou het ook zo saai worden op de weg :)
Life is what happens while you're busy making other plans
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7795
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Vandaag is de koets bij de dealer voor de jaarlijkse beurt.
Heb ze gewezen op wat extra aandacht voor de remmerij aan de voorzijde.
Zichtbaar aan de linkerkant is dat de buitenste 1cm van de schijf niet / nauwelijks wordt meegepakt door het remblok en zich licht roestig afsteekt tegen de rest. Bij remmen merk je een hele lichte trilling zo rond de 60/70 kmh.
Heb dit al bij vorige beurt ruim 10k geleden gemeld (toen nog geen trilling) maar kreeg toen te horen dat het geen probleem was.
Nu echter belden ze me met de opmerking ‘harder en vaker remmen’…. Tja daar kan ik niet veel mee. Kan moeilijk tijdens het rijden telkens even flink op de rem gaan staan… (tenzij er geen verkeer verder in de buurt).
Sinds het constateren zijn er minimaal 2 wintersporten en 1 zomervakantie mee verreden dus genoeg geremd lijkt me….
Vervangen zou eea oplossen, a raison van 500,- blokken & schijven voor incl montage.
Nou vind ik het wel een beetje vroeg… er staat net 32k op en dus al eerder geconstateerd (bij ca 20k).
Heb aangegeven dat ik het voorlopig aankijk en mocht het erger worden dan laat ik de boel vervangen voordat ik op wintersport ga eind februari.
Heb nog aangegeven dat ik er niet in geloof dat door extra/vaker remmen eea op te lossen zou zijn; blokken volgen de schijf (dus alleen nieuwe blokken zou ook geen zin hebben.
Heb tevens aangegeven dat ik bij evt vervangen wel iets van coulance / korting wil zien omdat ik het ruim 10k geleden al heb aangegeven en dat dit niet zomaar hoort te gebeuren bij zo’n lage km stand. Daar werd niet enthousiast op gereageerd maar uiteindelijk leek korting bespreekbaar.
Heb nog gevraagd naar ervaringen met ‘afdraaien’ van de schijven en dan alleen lokken vervangen.
Qua kosten zou dat niet heel veel schelen (moeten opgestuurd worden naar speciaal bedrijf), en het zou daarna met name in het begin behoorlijk wat aan remkracht schelen omdat het oppervlak niet ‘optimaal glad’ is na afdraaien….
Tja, het spul moet gewoon goed werken en betrouwbaar zijn. Remmen zijn wel een belangrijk dingetje zeg maar.
Komende tijd maar even kijken, maar ik verwacht dat begin volgend jaar het spul aan de voorzijde toch vervangen gaat worden.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Ha die van mij willen weleens warm worden en ze roesten alleen als het spul net gewassen is.
Ik heb net een set remblokken voor en achter gekocht bij Winparts van Ate HH frictie, deze schijnen op de T8 en de V60 Polestar gebruikt te worden.
Mijn zus had de rem er ook voor de lol op zitten met als gevolg remschijven en blokken vervangen vanwege overmatig roest, maar dat klusje kost op een VW Polo net wat minder als de pizza's die Volvo gebruikt.
Die Ate blokjes houden het vast langer vol dan de huidige Brembo's.
Zitten die remblokken er bij jou wel goed in en zijn de glijpennen goed gangbaar, normaal zou het remblok de volledige schijf mee moeten nemen.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 6848
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

teebee schreef: 13.10.2023 - 16:06 Nou vind ik het wel een beetje vroeg… er staat net 32k op
Jouw V60, is toch MY 2019? En dan nu pas 32K weg? Die van mij is van okt 2020, en ik heb er al bijna 39K mee weg. En dat gewoon met wat fun-ritjes, hier in de omgeving zeg maar..... ;)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7795
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Hans Eilander schreef: 13.10.2023 - 16:42 Jouw V60, is toch MY 2019? En dan nu pas 32K weg? Die van mij is van okt 2020, en ik heb er al bijna 39K mee weg. En dat gewoon met wat fun-ritjes, hier in
Tja Hans, er staat hier nog een mooie Volvo XC40 en dat is lease… dus menig kilometertje wordt daar ook mee afgelegd ;-)
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7795
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

diesel01 schreef: 13.10.2023 - 16:29 Zitten die remblokken er bij jou wel goed in en zijn de glijpennen goed gangbaar, normaal zou het remblok de volledige schijf mee moeten nemen.
Ze hebben de boel gechecked dus ik mag aannemen dat alles goed zit. Feit is natuurlijk wel dat het materiaal van de schijf harder is dan van het remblok en dus volgt het blok de schijf. Als daar om wat voorreden een nivoverschil in zit dat krijg je dat nivo verschil ook in het blok lijkt me. Het ‘hoe’ mbt het ontstaan van die rand is hun (en mij) niet duidelijk…
Ik vermoed dat het een vervanging gaat worden begin volgend jaar, het zij zo.
IMG_0527.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Gebruikersavatar
bluefreefun
2nd Gear member
Berichten: 55
Lid geworden op: 27.12.2012 - 20:38
Locatie: Midden Limburg

teebee schreef: 13.10.2023 - 17:11 k vermoed dat het een vervanging gaat worden begin volgend jaar, het zij zo.
Als de oorzaak niet wordt opgelost ben je zo weer aan de beurt. Ik kocht mijn toen 3 jaar oude en volledig onderhouden xc40 met 33000km op de klok. Remschijf en binnenste blokje waren op, blok zat nagenoeg vast. Alles schoon en gangbaar gemaakt en schijven en blokken achter vervangen. Schoonmaken doe ik elk jaar. Nu 40kkm verder en remmen zijn als nieuw.
2018 XC40 T5 AWD Geartronic R-Design Intro Edition
720 Inscription Bursting Blue metallic
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

teebee schreef: 13.10.2023 - 17:11
diesel01 schreef: 13.10.2023 - 16:29 Zitten die remblokken er bij jou wel goed in en zijn de glijpennen goed gangbaar, normaal zou het remblok de volledige schijf mee moeten nemen.
Ze hebben de boel gechecked dus ik mag aannemen dat alles goed zit. Feit is natuurlijk wel dat het materiaal van de schijf harder is dan van het remblok en dus volgt het blok de schijf. Als daar om wat voorreden een nivoverschil in zit dat krijg je dat nivo verschil ook in het blok lijkt me. Het ‘hoe’ mbt het ontstaan van die rand is hun (en mij) niet duidelijk…
Ik vermoed dat het een vervanging gaat worden begin volgend jaar, het zij zo.
IMG_0527.jpeg
Maar dit moet je ook in het blok zien.
Het kan soms een productiefout in het remblok zijn, die dingen worden gebakken en geperst en daar kan soms een fout in zitten.
Ik zou om nieuwe remblokken vragen en hopelijk rem je het er nog af.
Aparte uitleg ook van de dealer, de rest van de schijf is mooi helder.
Alhoewel de schijf wel wat geultjes laat zien wanneer je inzoomt.
Mijn schijven zijn er na 24k afgegaan, de auto heeft waarschijnlijk het eerste 1.5 jaar bij een vliegveld gestaan en heeft 18k km als huurauto gefungeerd
YT staat vol met mensen die overzees komen en even op de autobahn willen blazen.
Na het ritje de boel niet koelen en kromme schijven tot gevolg.
Was toch even een rekening van €1200..
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7795
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

diesel01 schreef: 13.10.2023 - 19:52 Alhoewel de schijf wel wat geultjes laat zien wanneer je inzoomt.
Lijken geultjes maar het zijn juist ‘ruggetjes’ (dus een fractie hoger dan de schijf). Ook daarvoor geldt dat dat in het blok terug te zien moet zijn (het blok is tenslotte zachter dan de schijf).
Heb gevraagd of nieuwe blokken het nog op kon lossen en dat ontraadde ze me omdat het verschil te groot is. De nieuwe blokken zouden in no time het beeld van de schijf vertonen.
Ik denk daarom ook dat de boel volledig vervangen door vers spul (schijven en blokken) de beste oplossing zal zijn.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14813
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Tja dat is beetje pech en ik moest naast de uitleg hierboven denken aan de remzuigers die mogelijk niet optimaal functioneert. Bij vervangen remblokken kunnen ze daar misschien gelijk naar die remzuigers kijken die de remblok aanduwen tegen de schijf...De schijf en blokken vervangen is niet zo een ingewikkeld werk voor een garage...

Hoe dan ook met remmen wil je niet klooien....
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7795
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Bover schreef: 13.10.2023 - 20:17 Tja dat is beetje pech en ik moest naast de uitleg hierboven denken aan de remzuigers die mogelijk niet optimaal functioneert. Bij vervangen remblokken kunnen ze daar misschien gelijk naar die remzuigers kijken die de remblok aanduwen tegen de schijf...De schijf en blokken vervangen is niet zo een ingewikkeld werk voor een garage...

Hoe dan ook met remmen wil je niet klooien....
Ze hebben al aangegeven dat ze, in geval van vervangen, het hele systeem nalopen op eventuele andere afwijkingen. Ik heb er vertrouwen in.
Op zich is het niet echt een ‘probleem’; het trillen is minimaal voelbaar en alleen op een gladde weg bij rechtdoor remmen. Ik zou er nog zo tig kms mee kunnen doen (als het zou blijven zoals het is, maar dat weet ik natuurlijk niet). Maar bottomline is dat het baasje (moi in casu) de boel gewoon 100% in orde wil hebben. En gevoelsmatig is de remmerij toch wel iets waar nogal wat van af hangt ;-)
Gaat goedkomen.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Volvo drukt de glijpennen droog in de behuizing, ik pak toch wat Ate vet en vet ze een klein beetje in zonder vet niet glijen… 8)
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3160
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Als twee keer hard remmen van 200 > 80 de schijven niet egaal glad maakt deel ik de conclusie dat blok en schijf elkaar gewoonweg niet raken. Dat hoort niet.
Gebruikersavatar
Edgecrusher
4th Gear member
Berichten: 752
Lid geworden op: 14.07.2016 - 21:24

De buitenste cm die niet gebruikt wordt is toch al snel heel veel procenten remkracht die niet gebruikt kan worden.
Je wilt ook geen groot remverschil bij een noodstop hebben, wanneer het maximaal belast wordt.
Ik had dan zelf even een setje remblokken gekocht en de vervangen en de remmerij even schoon en gangbaar gemaakt, kost niet de wereld.
In het ergste geval kost je het dit en moet er later toch een compleet nieuwe set op.
Beter dan maar laten doorrijden, beetje vreemd standpunt van de dealer.
2018 V40 D3 GT Business Sport + luxury + scandinavian line [SOLD] & 2018 V40 T4 GT Business Sport + luxury + scandinavian line + styling kit [SOLD]
Nu 2022 Cupra Formentor & 2020 VW Grand California.
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7795
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Het kost remkracht, dat is juist de reden dat ik er op gewezen heb (ik merk echter geen scheeftrekken bij remmen).
Alleen remblokken vervangen zou volgens dealer hetzelfde beeld blijven geven omdat de blokken de vorm van de schijf zouden volgen (op zich logisch want blokken zijn zachter dan schijf).
Maar zou het ook niet zo zijn bij nieuwe blokken op huidige schijf dat de buitenste rand er in het begin voor zal zorgen dat er niet 100% contact is met de schijf (remkracht??) of dat het blok mogelijk wat scheef gaat afslijten?
Wellicht eerst blokken wisselen R/L en dan na een aantal flinke remakties er nieuwe op leggen?
Brembo’s premium kosten tussen ca 60 a 100,- dus dat is te overzien.
(Btw: nooit zelf blokken vervangen: is dat een simpel klusje? Je hebt volgens mij iig geen ‘gedoe’ met de aut.handrem want die zit alleen op achter)
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”