C40 twin heeft er volgens mij ook 340 oid, maar ook op vier wielen.
Electro spint minder snel omdat het wat gecontroleerder inkomt komt volgens mij puur door de koppeling, danwel het ontbreken ervan
T8 MY24 Hoe snel weg zijn bij het stoplicht ?
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1335
- Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45
-V60 B4 7dct R design wit
- EVO500
- 4th Gear member
- Berichten: 666
- Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
- Locatie: België
Volgens mij niet? elektromotor op de voorwielen (204Pk) en een op de achterwielen (204pk) met een gewicht van 2185kg. Maar corrigeer me als ik het mis hebwasbeer2006 schreef: ↑16.10.2023 - 19:27 C40 twin heeft er volgens mij ook 340 oid, maar ook op vier wielen.

V60 T8 PO Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
- S80 Executive
- 5th Gear member
- Berichten: 1296
- Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53
Je hebt voledig gelijk. Alleen vanaf de my 2024 40's heb je meer vermogen op de achterwielen en minder op de voorwielen, maar samen nog steeds 408 pk. Wat de V/S 60 betreft, daar heb je inderdaad een klap meer vermogen, alleen op de voorwielen.EVO500 schreef: ↑16.10.2023 - 19:41Volgens mij niet? elektromotor op de voorwielen (204Pk) en een op de achterwielen (204pk) met een gewicht van 2185kg. Maar corrigeer me als ik het mis hebwasbeer2006 schreef: ↑16.10.2023 - 19:27 C40 twin heeft er volgens mij ook 340 oid, maar ook op vier wielen.![]()
- BrettS60_BE
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 07.02.2023 - 12:46
Ik heb de launch control proberen te testen afgelopen week. Maar onder geen enkel scenario kan ik mijn toeren de hoogte ingooien. Hij wil hem niet in neutraal zetten. dus ik blijf op met de aandrijving op de remmen duwen.
Ondertussen ook nog andere manieren getest, en als Ik hem zelf in power zet en vervolgens de automaat in B schakel en handmatig naar B1 zet, dan vertrekt hij volle kracht van uit 1ste en blijft hij ook doortrekken en schakelt vervolgens op hoge toeren automatisch door. Dit is veel beter dan in D stand waarin hij onmiddelijk naar z'n 2 schakelt en heel de versnelling inzakt als een pudding.
Ondertussen ook nog andere manieren getest, en als Ik hem zelf in power zet en vervolgens de automaat in B schakel en handmatig naar B1 zet, dan vertrekt hij volle kracht van uit 1ste en blijft hij ook doortrekken en schakelt vervolgens op hoge toeren automatisch door. Dit is veel beter dan in D stand waarin hij onmiddelijk naar z'n 2 schakelt en heel de versnelling inzakt als een pudding.
Volvo S60 Recharge Dark Plus MY2023
Volvo V40 D4 momentum 2018
Mazda MX-5 NBFL 1.6 2005
Opel Corsa 1.2 2005
Volvo V40 D4 momentum 2018
Mazda MX-5 NBFL 1.6 2005
Opel Corsa 1.2 2005
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9296
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
En de hoofdremcilinder? Je trapt niet vaak de rem helemaal in, doe je dat dan een keer wel heb je kans dat er wat rubbers kapot gaan in die cilinder als ik me neit vergis.
Maar dat zal vooral bij oudere auto's zijn die echt heel weinig op volle kracht geremd hebben.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik lees het al, ik heb nog lang niet alles aan de V90 vernieuwd.JeroenSpock schreef: ↑19.10.2023 - 10:34En de hoofdremcilinder? Je trapt niet vaak de rem helemaal in, doe je dat dan een keer wel heb je kans dat er wat rubbers kapot gaan in die cilinder als ik me neit vergis.
Maar dat zal vooral bij oudere auto's zijn die echt heel weinig op volle kracht geremd hebben.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9296
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Je kan beter helemaal een nieuwe kopen inmiddels...
Maar als je die rem vaak lekker diep intrapt krijg je dit probleem niet. Alleen bij rustig remmen, en dan een paar keer goed door trappen op die rem. Dat schijnen ze niet leuk te vinden.
Maar als je die rem vaak lekker diep intrapt krijg je dit probleem niet. Alleen bij rustig remmen, en dan een paar keer goed door trappen op die rem. Dat schijnen ze niet leuk te vinden.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- EVO500
- 4th Gear member
- Berichten: 666
- Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
- Locatie: België
Zal eens kijken of ik een filmpje het weekend kan maken. Wil het wel weer eens testen of nu verbetering inzit (moet het niet nat zijn!)BrettS60_BE schreef: ↑19.10.2023 - 09:11 Ik heb de launch control proberen te testen afgelopen week. Maar onder geen enkel scenario kan ik mijn toeren de hoogte ingooien. Hij wil hem niet in neutraal zetten. dus ik blijf op met de aandrijving op de remmen duwen.
Ondertussen ook nog andere manieren getest, en als Ik hem zelf in power zet en vervolgens de automaat in B schakel en handmatig naar B1 zet, dan vertrekt hij volle kracht van uit 1ste en blijft hij ook doortrekken en schakelt vervolgens op hoge toeren automatisch door. Dit is veel beter dan in D stand waarin hij onmiddelijk naar z'n 2 schakelt en heel de versnelling inzakt als een pudding.
Misschien dat er wel verschil in bouwjaar kan zitten wat betreft uitoefening? Ik zet hem in "Polestar" (voor jou wellicht "power", rem goed ingedrukt, toerental naar 2 tot 3000 toeren brengen en binnen 2 seconden loslaten. Maar je toerental naar 6000 toeren brengen met de rem erop gaat echt niet lukken! Meende dat 3000 wel maximaal was, dus waar ze dat vandaan hebben gehaald is mij een raadsel.
Dat inzakken heb ik nooit gezien

V60 T8 PO Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1335
- Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45
Je moet de rem echt hard intrappen, tenminste bij de mijne en dan een fractie daar na meteen volgas, zeg 1 of 2 tiende
-V60 B4 7dct R design wit