Ik heb niet veel verstand van auto's, maar ik ben erg gecharmeerd van de Volvo V70. Ik ben dan ook op naar een goede occasion. Welk model/type en welke serie (jaartal) van de V70 zouden de Volvo-kenners ons adviseren als het gaat om veiligheid en degelijkheid/kwaliteit?
Verder zie ik regelmatig Volvo V70's Bifuel te koop staan met de mogelijkheid om die om te laten bouwen naar een auto die alleen op benzine rijdt. Ik ben benieuwd of er forumleden zijn die daar ervaring mee hebben of daar meer over weten.
Tot slot: Wat zijn verder belangrijke zaken om op te letten bij het zoeken van een occasion en de aankoop ervan?
Bij voorbaat dank voor de adviezen!
Volvo V70 - Welk model en welke serie zijn het best?
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13493
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
De V70-285 van 2000-2008 met 2.4 motoren waren geweldige machines.
Ombouwen kost je geld en maakt zomaar een "gebrekkige" auto..
De V70-135 2007-2016 heeft meer software en daardoor mogelijk meer issues, de 2.5T is daar een goede motor, zou zelf de bifuel laten staan, E85 is hier vrijwel nergens te koop
Ombouwen kost je geld en maakt zomaar een "gebrekkige" auto..
De V70-135 2007-2016 heeft meer software en daardoor mogelijk meer issues, de 2.5T is daar een goede motor, zou zelf de bifuel laten staan, E85 is hier vrijwel nergens te koop
- The Mechanic
- 5th Gear member
- Berichten: 1552
- Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53
De bifuel was de LPG of CNG versie, vooral te vinden op de 285.OGA244 schreef: ↑20.08.2023 - 08:40 De V70-285 van 2000-2008 met 2.4 motoren waren geweldige machines.
Ombouwen kost je geld en maakt zomaar een "gebrekkige" auto..
De V70-135 2007-2016 heeft meer software en daardoor mogelijk meer issues, de 2.5T is daar een goede motor, zou zelf de bifuel laten staan, E85 is hier vrijwel nergens te koop
De flexifuel was de motor die ook op E85 kon lopen, op de 135 was dit de 2.5FT.
285 = V70N = 2000-2008
135 = V70NN = 2008-2017
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9126
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Hier een S60 en V70 op lpg, beide 2.5t motor met Vialle LPi en klepsmering. V70 was al omgebouwd bij aankoop, S60 heb ik zelf laten doen bij 240.000 km. Nu 375.000 km en geen lpg problemen met de auto.
Inbouw was 2700 euro, terugverdien tijd was 10 maanden/33.000 km.
Ook nog een S40 2.4 hier (280.000 km), daar gaat volgende maand lpg in. Hele simpele goede motor in vergelijking met de 2.5t, maar daar is het vermogensvershcil ook naar.
Alle motoren uit deze serie lusten wel lpg.
Specifieke V70N problemen zijn wel de ophanging, rubbers, kogels, draagarmen, toplagers, die gaan gewoon kapot na 2 of 3 ton.
Verder gewoon een degelijke auto.
Inbouw was 2700 euro, terugverdien tijd was 10 maanden/33.000 km.
Ook nog een S40 2.4 hier (280.000 km), daar gaat volgende maand lpg in. Hele simpele goede motor in vergelijking met de 2.5t, maar daar is het vermogensvershcil ook naar.
Alle motoren uit deze serie lusten wel lpg.
Specifieke V70N problemen zijn wel de ophanging, rubbers, kogels, draagarmen, toplagers, die gaan gewoon kapot na 2 of 3 ton.
Verder gewoon een degelijke auto.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9126
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Excel bestand voor de brandstof vergelijking
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1011
- Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02
De V70N van 2000 tot 2008 heeft de meest betrouwbare elektronica aan boord.
Vanaf 2009, de V70NN is er een grotere kans op problemen die ook lastiger zijn op te lossen.
Regelmatig bijdragen met problemen lezen heeft bij mij tot die conclusie geleid.
Vanaf 2009, de V70NN is er een grotere kans op problemen die ook lastiger zijn op te lossen.
Regelmatig bijdragen met problemen lezen heeft bij mij tot die conclusie geleid.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13493
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
De V70NN (135) kwam reeds in 2007 op de markt, beide modellen (285 en 135) bestaan als my2008.
Een 135 is absoluut een goede V70, moderner ook.. Zou diesels ivm steeds strengere milieu eisen laten staan.
Een 135 is absoluut een goede V70, moderner ook.. Zou diesels ivm steeds strengere milieu eisen laten staan.
- flevodirk
- 4th Gear member
- Berichten: 553
- Lid geworden op: 17.08.2015 - 16:53
- Locatie: Flevoland
Welke van de 2 je kiest lijkt mij voornamelijk van je budget afhankelijk, maar ik kan er naast zitten.
Je benoemt dat veiligheid en degelijkheid belangrijk zijn! Prima uitgangspunt, ik denk dat beide goed zitten op dat punt. Ik heb met plezier in de S60 uit het P2 platform gereden (P2= V70N) en veiligheid genoeg.
https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_P2_platform
Zoals gezegd is er in het P3 platform (V70 NN) nog meer aan software veiligheid gedaan. Lees sensoren: en modules die veiligheidszaken kunnen regelen.
Vergeet 1 ding niet; qua techniek en in ons vochtig kikkerlandje hebben veel sensoren en modules niet het eeuwige leven! Dus hoe ouder de Volvo, hoe meer van dit spul kan gaan overlijden.
Bij mijn S60 waren er al paar vervangen en bij verkoop nog een aantal niet vervangen..
P3 is dus nog op het Ford EUCD-platformplatform georienteerd. https://nl.wikipedia.org/wiki/Volvo_V70
Voor een jongere V70NN ben je wel meer dan 20K kwijt, dus komen we weer terug op budget.
Met betrekking tot aankoopadviezen. Test alles! Ik zeg altijd dat ik minstens een uur nodig heb voor de proefrit en neem een A4 mee of een tablet met die info.
Ik test de functionaliteit van alles in de auto; kan de auto het koud krijgen door de airco op standje ijsbeer te zetten en kan die lekker verwarmen door de kachel hoog te zetten. Doen alle knopjes en functies het ook? etc etc.
Ik test diverse wegen, in de bebouwde kom, over verkeersdrempels waar mijn dorp en woonwijk mee vol geplaveid is, dus belangrijk voor mij, dat soort dingen.
Ik test vering en demping.
ik test veel meer, zie Google en als het serieus wordt doe een aankoopkeuring als je een -voor jou- serieus bedrag gaat uitgeven!
https://www.google.com/search?q=auto+oc ... s-wiz-serp
Succes en alvast veel plezier.
P.S. die 5 cilinders, met of zonder turbo klinken het mooiste...
Je benoemt dat veiligheid en degelijkheid belangrijk zijn! Prima uitgangspunt, ik denk dat beide goed zitten op dat punt. Ik heb met plezier in de S60 uit het P2 platform gereden (P2= V70N) en veiligheid genoeg.
https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_P2_platform
Zoals gezegd is er in het P3 platform (V70 NN) nog meer aan software veiligheid gedaan. Lees sensoren: en modules die veiligheidszaken kunnen regelen.
Vergeet 1 ding niet; qua techniek en in ons vochtig kikkerlandje hebben veel sensoren en modules niet het eeuwige leven! Dus hoe ouder de Volvo, hoe meer van dit spul kan gaan overlijden.

P3 is dus nog op het Ford EUCD-platformplatform georienteerd. https://nl.wikipedia.org/wiki/Volvo_V70
Voor een jongere V70NN ben je wel meer dan 20K kwijt, dus komen we weer terug op budget.
Met betrekking tot aankoopadviezen. Test alles! Ik zeg altijd dat ik minstens een uur nodig heb voor de proefrit en neem een A4 mee of een tablet met die info.
Ik test de functionaliteit van alles in de auto; kan de auto het koud krijgen door de airco op standje ijsbeer te zetten en kan die lekker verwarmen door de kachel hoog te zetten. Doen alle knopjes en functies het ook? etc etc.
Ik test diverse wegen, in de bebouwde kom, over verkeersdrempels waar mijn dorp en woonwijk mee vol geplaveid is, dus belangrijk voor mij, dat soort dingen.
Ik test vering en demping.
ik test veel meer, zie Google en als het serieus wordt doe een aankoopkeuring als je een -voor jou- serieus bedrag gaat uitgeven!
https://www.google.com/search?q=auto+oc ... s-wiz-serp
Succes en alvast veel plezier.
P.S. die 5 cilinders, met of zonder turbo klinken het mooiste...
Volvo S60 2.0T Drivers Edition 2007 sept 2015 - maart 2021 @348.000 km (bijna 6 jaar gehad)
V70 T4 2016 GT Inscription edition +Rica update
Actueel verbruik:
Vorige auto-S60 verbruik
V70 T4 2016 GT Inscription edition +Rica update
Actueel verbruik:

Vorige auto-S60 verbruik
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1011
- Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02
Datum in verkeersstelling wordt vaak gezien als bouwjaar. Daar kan een aardig verschil min zitten dwz een V70N kan nog ruim na de datum eerste levering V70NN op kenteken gezet zijn.
Het chassisnummer van de auto geeft aan om welke versie het gaat.
Het chassisnummer van de auto geeft aan om welke versie het gaat.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13493
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
De V70/135 werd 10/2007 geïntroduceerd en de eersten gingen in 2007 op naam.
De V70/285 werd gebouwd tot mei 2008..
Ergo, ze werden naast elkaar geproduceerd, de een in Torslanda Zweden, de ander in België
In de chassis nummers kom je dus bij beiden het modeljaar 2008 tegen
De V70/285 werd gebouwd tot mei 2008..
Ergo, ze werden naast elkaar geproduceerd, de een in Torslanda Zweden, de ander in België
In de chassis nummers kom je dus bij beiden het modeljaar 2008 tegen
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1600
- Lid geworden op: 10.09.2005 - 12:07
Hej, die wist ik niet! Heb ook even gekeken naar een V70 voor dat ik mijn V60 kocht en dacht dat dit een vergissing was van de verkoper, maar niet dus.OGA244 schreef: ↑20.08.2023 - 19:24 De V70/135 werd 10/2007 geïntroduceerd en de eersten gingen in 2007 op naam.
De V70/285 werd gebouwd tot mei 2008..
Ergo, ze werden naast elkaar geproduceerd, de een in Torslanda Zweden, de ander in België
In de chassis nummers kom je dus bij beiden het modeljaar 2008 tegen
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
- flevodirk
- 4th Gear member
- Berichten: 553
- Lid geworden op: 17.08.2015 - 16:53
- Locatie: Flevoland
Leerzaam idd. 1 ding wat wel leuk is als je een V70N /P2 wil kopen, die laatste modellen zijn vaak wel vol met luxe en veiligheid zaken. Dit doen fabrikanten vaak zodat het oude model nog enigszins aantrekkelijk is voor kopers.
Mijn V70 is ook uit die categorie, de opvolger V90 werd al geleverd/in productie.
(ik weet het, niet helemaal opvolger..)
En dus zit mijn auto ook aardig vol met leuk spul. Zelf geniet ik het meeste vh schuifdak en de standkachel eigenlijk maar dat is mijn persoonlijke smaak..
Anyway, ben benieuwd waar je mee komt. Nog 1 tip: hou echt een bedrag beschikbaar voor de eerste reparaties.. Die komen echt sneller dan je lief is. Ik zelf reken 1000 euro apart als ik een auto onder de 10K zoek..
Mijn V70 is ook uit die categorie, de opvolger V90 werd al geleverd/in productie.
(ik weet het, niet helemaal opvolger..)
En dus zit mijn auto ook aardig vol met leuk spul. Zelf geniet ik het meeste vh schuifdak en de standkachel eigenlijk maar dat is mijn persoonlijke smaak..
Anyway, ben benieuwd waar je mee komt. Nog 1 tip: hou echt een bedrag beschikbaar voor de eerste reparaties.. Die komen echt sneller dan je lief is. Ik zelf reken 1000 euro apart als ik een auto onder de 10K zoek..
Volvo S60 2.0T Drivers Edition 2007 sept 2015 - maart 2021 @348.000 km (bijna 6 jaar gehad)
V70 T4 2016 GT Inscription edition +Rica update
Actueel verbruik:
Vorige auto-S60 verbruik
V70 T4 2016 GT Inscription edition +Rica update
Actueel verbruik:

Vorige auto-S60 verbruik