Do or not to do?

Voor kenners: de "Roffel"
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

plim schreef:
bart simpson schreef:
jan weemering schreef:ik begrijp ook niet dat deze dealer niet wordt terug gefloten door de importeur.
Zolang ze deze niet onder een Volvo Used Car label worden aangeboden zal Volvo NL daar niets aan gaan doen
Zou je denken dat de importeur zich bezig houd met de prijzen van auto's onder het Volvo Used Car label ?
De prijzen zeker niet nee, dat is volledig des dealers, maar wel de manier waarop een dergelijke auto wordt afgeleverd, zonder garantie is zeker geen optie.
plim schreef:Ik zie bij Volvo dealers ook wel eens Volvo's staan, die uit de lease komen en die ze ergens anders hebben aangekocht. Ze kennen de gehele auto verder niet. Toch verkopen ze die auto's.....
als een dealer iedere auto die hij niet kent niet mag verkopen kan hij beter sluiten.
plim
4th Gear member

bart simpson, Ja idd. Maar is dan ook garantie van VolvoCars en niet de dealer.

De selecte zekerheden van Volvo Selected Used Cars
Volvo garantie: 1 jaar (zonder km. beperking) volledige Volvo-garantie
Topkwaliteit en zekerheid met de inspectie conform VSUC normen
Standaard uitgerust met AIRCO, ABS, AIRBAG, SIPS en WHIPS
Altijd jonger dan 60 maanden
Altijd jonger dan 150.000 km.
Gegarandeerde km-stand via nationale autopas
Aantoonbaar onderhouden door de officiële Volvo-dealer (Volvo Service-boekje)
14 Dagen omruilgarantie (tot max. 2.500 km.)
Volvo Advantage (talrijke voordelen, aanbiedingen en arrangementen van Volvo)
Volvo Assistance (gratis hulpverlening bij autopech en -problemen. Voor Volvo's tot 10 jaar oud)
Gratis vervangend vervoer (bij een reparatie langer dan 1 werkdag, tot 5 werkdagen)
Nieuwe APK-keuring
Volvo afleveringsbeurt

En ook dit zit allemaal in de prijs...
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

En daar zou een ex lease Volvo zomaar in kunnen passen.
Volvo for life
plim
4th Gear member

bart simpson schreef:
plim schreef:Ik zie bij Volvo dealers ook wel eens Volvo's staan, die uit de lease komen en die ze ergens anders hebben aangekocht. Ze kennen de gehele auto verder niet. Toch verkopen ze die auto's.....
als een dealer iedere auto die hij niet kent niet mag verkopen kan hij beter sluiten.
Precies, dat bedoel ik. Volgens mij zitten wij wel op 1 lijn.
plim
4th Gear member

Wat betreft de prijs, die de topic starter aanhaalt:
Ik weet nog een V70 uit begin '99 te staan bij een andere dealer in Brabant (ik ken de vorige eigenaar....) De auto is dus ouder en heeft ruim 40k km meer gereden. De prijs is maar liefst 10750 euro.
Een heel groot verschil met de nog geen 7000 euro van Bleukens voor de S70. Zo gek vind ik de prijs nog niet van de S70.
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Maxie
1st Gear member

Ik heb deze wagen in het echt bekeken samen met een maat van me die op zoek is naar een 850/s70. Op zich een redelijk nette auto aan de buitenkant helaas door de lage km stand dus veel korte ritten gereden met als gevolg een totaal doorgesleten stoelbekleding en rare schades op het deurpaneel. Op de foto net niet te zien.

De airco, zwak punt van deze wagens, deed niets en gaf meteen een knipperende led als foutmelding. Volgens verkoper zou het iets simpels zijn, er zou een onderdeel uitgehaald zijn voor een andere wagen......

Motor start en loopt overigens prima, carteronluchting is schoon, blaast geen lucht uit het carter.

Ikzelf ben persoonlijk niet zo weg van lage km standen maar anders kan je altijd een keertje gaan kijken.

en 2500 euro voor garantie, lijkt me sterk....
volvorider
5th Gear member
Contacteer:

Collega heeft recent een V70 gekocht zonder garantie. Is best goed te doen indien de onderhoudshistorie en de km stand maar kloppen en aantoonbaar is.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
hvdmountain
4th Gear member

Hier is de topicstarter himself weer! Ten eerste: Maxie, gefeliciteerd met je verjaardag! Ten tweede: ik zal jouw info ook zeker meenemen als ik ga kijken!

N.a.v. de berichten dat er maar een prijsverschil van € 1000,- in zou zitten, ben ik snel gaan kijken, en wat schertste mijn verbazing: de prijs is inderdaad sterk gewijzigd! Ik ga waarschijnlijk a.s. woensdag eens een kijkje nemen.

Als het goed is komt er zaterdag iemand naar mijn opel corsa kijken :drinking:
Volvo S70 Comfort Europa 2.4 20v Venetian Red metallic
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Als die airco kapot is zal dat een dure grap gaan worden....
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
hvdmountain
4th Gear member

Maxie schreef:Ik heb deze wagen in het echt bekeken samen met een maat van me die op zoek is naar een 850/s70. Op zich een redelijk nette auto aan de buitenkant helaas door de lage km stand dus veel korte ritten gereden met als gevolg een totaal doorgesleten stoelbekleding en rare schades op het deurpaneel. Op de foto net niet te zien.

De airco, zwak punt van deze wagens, deed niets en gaf meteen een knipperende led als foutmelding. Volgens verkoper zou het iets simpels zijn, er zou een onderdeel uitgehaald zijn voor een andere wagen......

Motor start en loopt overigens prima, carteronluchting is schoon, blaast geen lucht uit het carter.

Ikzelf ben persoonlijk niet zo weg van lage km standen maar anders kan je altijd een keertje gaan kijken.

en 2500 euro voor garantie, lijkt me sterk....
Wat voor onderdeel was er uit gehaald dan? Ik kan niet veel vinden over de airco van deze auto's. Wat is precies het zwakke punt? wie weet hier meer info over? Met name i.v.m. tot die knipperende led..
hvdmountain
4th Gear member

Omdat ik toch niet helemaal gerust ben door het verhaal van Maxie, heb ik op voorhand al verder gekeken. Misschien kent iemand ook toevallig de volgende auto:
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... e_lijst=RL
Nadeel vind ik hier de wat hogere km-stand.
Campy
2nd Gear member

Zo op internet ziet deze er goed uit vind ik. De kilometerstand is geen probleem als de auto op tijd z'n onderhoud heeft gehad. Ik zou zeker eens gaan kijken, zo op de foto lijkt het interieur ook nog erg netjes (hoewel die lichte sturen allemaal verkleuren op den duur, dit stuur is ook al donker aan het worden).
hvdmountain
4th Gear member

Dat stuur heb ik gezien inderdaad, maar vind ik persoonlijk van ondergeschikt belang..
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Deze auto staat bij de Beemd, is gewoon een nette Volvodealer. En ze geven er garantie op. Lijkt een mooie deal.
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
ronald ce
2nd Gear member

je kunt de prijzen van een v70 niet met een s 70 vergelijken
hvdmountain
4th Gear member

Zo, gisteren bij bluekens geweest voor de zilvergrijze s70. Wat een verschrikking!!! Even een opsomming wat ik in 20 min. heb geconstateerd wat er stuk was:
- Airco
- Cruise Control
- Bekleding gescheurd
- Verf op bekleding en gordels
- ETS (storing elektronisch gasklepsysteem) lampje ging branden onderweg
- Accu
- De motor liep stationair zéér onregelmatig
- Moest uitgelijnd/-gebalanceerd worden
- Er was in gerookt (stank & as in asbak)
Dus ik had het al snel bekeken. Zoals tevens blijkt uit voorgaande berichten, was plotseling de prijs aangepast op internet. Hier wist niemand iets van af zeiden ze. Het bleef dus de oude prijs. De prijs met garantie en korting zou neerkomen op € 8950,-. Hun wilden met deze prijs € 1700,- minder voor mijn auto geven dan 'De beemd' die een auto van € 7950,- aanbied. Erg verwonderlijk allemaal.

Had eerlijk gezegd toch wel meer verwacht van een officieel volvo dealer..
jan weemering
4th Gear member

hvdmountain schreef:Zo, gisteren bij bluekens geweest voor de zilvergrijze s70. Wat een verschrikking!!! Even een opsomming wat ik in 20 min. heb geconstateerd wat er stuk was:
- Airco
- Cruise Control
- Bekleding gescheurd
- Accu
Dus ik had het al snel bekeken. Zoals tevens blijkt uit voorgaande berichten, was plotseling de prijs aangepast op internet. Hier wist niemand iets van af zeiden ze. Het bleef dus de oude prijs. De prijs met garantie en korting zou neerkomen op € 8950,-. Hun wilden met deze prijs € 1700,- minder voor mijn auto geven dan 'De beemd' die een auto van € 7950,- aanbied. Erg verwonderlijk allemaal.

Het maakt niet uit wat er boven deur staat.
het zijn allemaal boeven!!!

groet
jan
hvdmountain
4th Gear member

Inderdaad jan, dat blijkt maar weer!
Campy
2nd Gear member

Zo hee, dat ziet er niet goed uit inderdaad. Wat een stelletje prutsers.

Ben je ook al bij De Beemd wezen kijken? Dat exemplaar ziet er veelbelovend uit.
Maxie
1st Gear member

hvdmountain schreef:Zo, gisteren bij bluekens geweest voor de zilvergrijze s70. Wat een verschrikking!!! Even een opsomming wat ik in 20 min. heb geconstateerd wat er stuk was:
- Airco
- Cruise Control
- Bekleding gescheurd
- Accu
- Er was in gerookt (stank & as in asbak)

Had eerlijk gezegd toch wel meer verwacht van een officieel volvo dealer..
Ongelofelijk dat zo'n wagen gewoon bij de dealer te koop staat... ik ben een jaar geleden voor mezelf ook daar wezen kijken naar een S70 en toen kwam ik ook al zo'n zelfde wagen tegen in dezelfde staat... lijkt mij geen incident dus.
Zo zie je maar weer dat het aantal km maar weinig zegt over een auto.

Je zou ook eens contact op kunnen nemen met autobedrijf Goos in breda. Ben daar pas lang geweest en deze man had het over de S70 rood metallic van zijn ouders die ze van plan waren te verkopen. Zit ongeveer in diezelfde prijsklasse als waar je nu naar zoekt.

http://www.autobedrijfgoos.nl/
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”