Einde contract moeten die dingen ergens heen, dan is n particuliere koper ineens wel belangrijk.
Lynk&co stapelt ze momenteel gewoon op, velden vol en geen echte afzetmarkt behalve veilen kof exporteren) ..
De CEO daar had het ooit zelfs over recyclen na een contract van 4 jaar.
Probeer zelf nu eens privé met een auto van nieuw 50k all in per maand voor €700 te rijden, dat gaat je zomaar niet lukken..
Wereldwijde daling verkoop van EV’s bedreiging voor Volvo?
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 8470
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Wel als je hem daarna verkoopt zoals de leasers doen. 700 euro verdienen zij ook nog op, anders doen ze dat niet.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 8470
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Ik heb zoiets wel eens berekend ja.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
- Paul
- Top Gear member
- Berichten: 32892
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Volgens mij heeft een hond een baas, maar goed.JeroenSpock schreef: ↑30.10.2023 - 11:38
Ik snap wat je bedoeld maar die paar actieve zielen zijn wel 80-90% van de bevolking. Kijk eens in je eigen straat of wijk. Hoeveel mensen rijden in een EV en hoeveel daarvan is van de baas?
Je hebt duidelijk zitten rekenen, dan weet je ook dat een auto van een "baas" ook niet gratis voor je deur staat. Bijtelling/ Eigen bijdrage en je hebt de auto ipv een mobiliteitsbijdrage (en natuurlijk is dit niet bij elke job beschikbaar).
Begrijp niet je punt dat we willen dat je naar gebruik gaat ipv bezit, daar mag je hier niet over praten?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15374
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Ik rijd ook al een tijdje elektrisch, maar indien ik voor hetzelfde geld (en prestaties) in een ICE kon rijden, had ik dat zonder één moment te twijfelen gedaan. Even zonder rekening houdend met eventuele effecten op het milieu.
In mijn geval ben ik veel tijd kwijt aan het laden + wat ik jammer vind is dat de prestaties van de auto merkbaar minder wordt naarmate de accu onder bijv. de 40%/50% komt.
Ook is het financieel absoluut niet aantrekkelijk om in een EV te rijden. De meeste superchargers (m.u.v. die van Tesla) zijn erg prijzig.
In mijn geval ben ik veel tijd kwijt aan het laden + wat ik jammer vind is dat de prestaties van de auto merkbaar minder wordt naarmate de accu onder bijv. de 40%/50% komt.
Ook is het financieel absoluut niet aantrekkelijk om in een EV te rijden. De meeste superchargers (m.u.v. die van Tesla) zijn erg prijzig.
- S80 Executive
- 5th Gear member
- Berichten: 1087
- Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53
In jouw geval dus niet interessant, ik vele andere gevallen wel (thuisladers). Overigens moet je heel veel haast hebben wil je "merkbaar" minder prestaties ervaren. De 408 pk van onze C40 spreek ik zelden aan.rsnhakan schreef: ↑31.10.2023 - 13:28
In mijn geval ben ik veel tijd kwijt aan het laden + wat ik jammer vind is dat de prestaties van de auto merkbaar minder wordt naarmate de accu onder bijv. de 40%/50% komt.
Ook is het financieel absoluut niet aantrekkelijk om in een EV te rijden. De meeste superchargers (m.u.v. die van Tesla) zijn erg prijzig.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15374
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Ik laad ook veel thuis hoor. Maar ik rijd minstens 50/60k per jaar, waardoor ik veel tijd kwijt ben om tussentijds te laden. De meeste openbare laders zijn zo krap, dat ik daar bewust niet parkeer, dus dan moet het maar onderweg.S80 Executive schreef: ↑31.10.2023 - 13:54In jouw geval dus niet interessant, ik vele andere gevallen wel (thuisladers). Overigens moet je heel veel haast hebben wil je "merkbaar" minder prestaties ervaren. De 408 pk van onze C40 spreek ik zelden aan.rsnhakan schreef: ↑31.10.2023 - 13:28
In mijn geval ben ik veel tijd kwijt aan het laden + wat ik jammer vind is dat de prestaties van de auto merkbaar minder wordt naarmate de accu onder bijv. de 40%/50% komt.
Ook is het financieel absoluut niet aantrekkelijk om in een EV te rijden. De meeste superchargers (m.u.v. die van Tesla) zijn erg prijzig.
Ook persoonlijk dat je de 408 pk van je C40 zelden aanspreekt. Ik kom met enige regelmaat in Duitsland. Dus ja, ik spreek het vermogen heel regelmatig aan
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15374
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Mijn eigen EV (een Model Y Performance, die ik inmiddels heb verkocht) was vorig jaar ook voor een redelijke prijs te koop (nieuw uiteraard) gezien de uitrusting en prestaties. Dat is sinds begin dit jaar alleen maar beter geworden. Uiteraard wel enorm in het nadeel van eigenaren die t/m vorig jaar een Tesla hebben aangeschaft. Maar daar gaat dit topic niet over
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 8470
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Ik heb het over private lease. Net als ik heeft het gros van het volk geen lease auto van de baas, of werkgever zoals je wil.Paul schreef: ↑31.10.2023 - 12:57Volgens mij heeft een hond een baas, maar goed.JeroenSpock schreef: ↑30.10.2023 - 11:38
Ik snap wat je bedoeld maar die paar actieve zielen zijn wel 80-90% van de bevolking. Kijk eens in je eigen straat of wijk. Hoeveel mensen rijden in een EV en hoeveel daarvan is van de baas?
Je hebt duidelijk zitten rekenen, dan weet je ook dat een auto van een "baas" ook niet gratis voor je deur staat. Bijtelling/ Eigen bijdrage en je hebt de auto ipv een mobiliteitsbijdrage (en natuurlijk is dit niet bij elke job beschikbaar).
Begrijp niet je punt dat we willen dat je naar gebruik gaat ipv bezit, daar mag je hier niet over praten?
En ik heb er geen exacte cijfers van maar hoeveel % van de EV's is prive bezit of prive lease? Niet veel waarschijnlijk.
Dus wat ik al zei, waar gaat Volvo van leven tegen die tijd? Tweedehands EV kost ook nog klauwen met geld. Denkt iedereen dat de gemiddelde Nederlander daar geld voor heeft?
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
-
- 7th Gear member
- Berichten: 5801
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Tig jaar geleden had Jan met de pet ook geen geld voor een Volvo. Hebben zij ook overleefd.
Volvo zet in op electrivicatie. Daar ligt de toekomst. Dat weet men in Brussel, jij, ik en zo ook Volvo.
Dus die Volvo's blijven echt wel rijden.
Volvo zet in op electrivicatie. Daar ligt de toekomst. Dat weet men in Brussel, jij, ik en zo ook Volvo.
Dus die Volvo's blijven echt wel rijden.
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/
The real Diesel Power XC70 D5 AWD 2003 - Powered by OptiTuning Sverige AB -
Subaru Outback Touring 2023
Ford Ranger 4x4 Overland Bound
https://www.overlandbound.com/
The real Diesel Power XC70 D5 AWD 2003 - Powered by OptiTuning Sverige AB -
Subaru Outback Touring 2023
Ford Ranger 4x4 Overland Bound
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 07.12.2019 - 10:13
Of bij de de Volvo dealer, was vandaag bij mijn dealer in Apeldoorn maar ik kon mijn auto niet eens fatsoenlijk parkeren, staan meer Lynk & Co's dan Volvo's.
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5322
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Ik vul het maar even aan met: Voor de Happy few......
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
-
- 7th Gear member
- Berichten: 5801
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Ha, ja dat is zeker waar
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/
The real Diesel Power XC70 D5 AWD 2003 - Powered by OptiTuning Sverige AB -
Subaru Outback Touring 2023
Ford Ranger 4x4 Overland Bound
https://www.overlandbound.com/
The real Diesel Power XC70 D5 AWD 2003 - Powered by OptiTuning Sverige AB -
Subaru Outback Touring 2023
Ford Ranger 4x4 Overland Bound
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15374
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
- Paul
- Top Gear member
- Berichten: 32892
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Maar Hakan waarom rij jij in deze tijd nog zoveel kilometer? Kan je niet op sommige dagen thuis werken?rsnhakan schreef: ↑31.10.2023 - 14:52Ik laad ook veel thuis hoor. Maar ik rijd minstens 50/60k per jaar, waardoor ik veel tijd kwijt ben om tussentijds te laden. De meeste openbare laders zijn zo krap, dat ik daar bewust niet parkeer, dus dan moet het maar onderweg.S80 Executive schreef: ↑31.10.2023 - 13:54In jouw geval dus niet interessant, ik vele andere gevallen wel (thuisladers). Overigens moet je heel veel haast hebben wil je "merkbaar" minder prestaties ervaren. De 408 pk van onze C40 spreek ik zelden aan.rsnhakan schreef: ↑31.10.2023 - 13:28
In mijn geval ben ik veel tijd kwijt aan het laden + wat ik jammer vind is dat de prestaties van de auto merkbaar minder wordt naarmate de accu onder bijv. de 40%/50% komt.
Ook is het financieel absoluut niet aantrekkelijk om in een EV te rijden. De meeste superchargers (m.u.v. die van Tesla) zijn erg prijzig.
Ook persoonlijk dat je de 408 pk van je C40 zelden aanspreekt. Ik kom met enige regelmaat in Duitsland. Dus ja, ik spreek het vermogen heel regelmatig aan
Zonder dollen, dat zijn wel echt veel kilometers!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
- lancer
- 6th Gear member
- Berichten: 3111
- Lid geworden op: 31.05.2006 - 17:06
Ik denk dat je je hierop verkijkt. Ik ken een aantal mensen die privé een XC40 P8 of C40 hebben gekocht. Gemiddeld geeft de autokoper aan een nieuwe gemiddeld al meer dan €45.000 uit voor een nieuwe (zie autoweek). Daar koop je ook een EV van. Ik heb geen auto van de baas, maar ik rijd wel elektrisch. Ik krijg daarvoor een vergoeding. Die is hetzelfde als de vergoeding die ICE rijdende collega's krijgen. De ICE collega's zijn niet beter uit qua kosten dan de leasende collega's. Doordat ik nauwelijks onderhoudskosten heb en doordat de stroom weer wat goedkoper is geworden (voor snelladen is Tesla inmiddels zeer acceptabel qua prijs) ben ik onder de streep beter af dan met een leaseauto.JeroenSpock schreef: ↑31.10.2023 - 17:32 Ik heb het over private lease. Net als ik heeft het gros van het volk geen lease auto van de baas, of werkgever zoals je wil.
En ik heb er geen exacte cijfers van maar hoeveel % van de EV's is prive bezit of prive lease? Niet veel waarschijnlijk.
Dus wat ik al zei, waar gaat Volvo van leven tegen die tijd? Tweedehands EV kost ook nog klauwen met geld. Denkt iedereen dat de gemiddelde Nederlander daar geld voor heeft?
Voor de meeste Nederlanders is een EV van formaat niet betaalbaar, maar zolang diegenen die het wel kunnen betalen het ook doen en er een beetje zuinig op zijn komt de EV binnen niet al te lange tijd voor iedereen binnen bereik.
Toen de XC40 kwam viel men hier op het forum ook over elkaar heen dat de auto veel te duur was en kopers ging wegjagen. Uiteindelijk is dat met die verkoopcijfers ook wel goed gekomen.