Na vier magnifieke jaren met een V70 2.4d uit 2009 en een anderhalfjarig avontuur met een full-option XC70 Inscription D5 AWD uit 2016 ("de tank"), is de drang naar iets nieuws weer onweerstaanbaar geworden. Volgende zaterdag stap ik bij Volvo Harrie Arendsen binnen om mijn parel van een V90 T5 Inscription uit 2017 te bemachtigen, met slechts 77dkm op de teller. Deze bolide in Magic Blue heeft alles wat ik zocht: een panoramadak, Bowers&Wilkens audio, stoelmassage en stoelventilatie (waarschuwing: eenmaal gewend maakt dit andere auto's plots een stuk minder aantrekkelijk...

Ik zal mijn XC70 met een brok in mijn keel vaarwel zeggen. Het is misschien wel de mooiste XC70 ooit op de weg gezien. Gebouwd en onderhouden om zonder zorgen de 5 ton te kunnen halen, maar mijn verlangen naar een benzineversie, moderner en dynamischer, heeft het toch gewonnen. En dat is precies wat deze V90 belooft te zijn!

Ik heb de afgelopen weken veel inspiratie en kennis opgedaan hier op het forum en ik ben van plan dat in de komende jaren te blijven doen. Er zijn zoveel boeiende verhalen!
Hebben jullie nog tips waarop ik moet letten of suggesties voor coole upgrades? Mijn plan is om minimaal drie jaar plezier te hebben van de auto. Ze heeft altijd netjes elke 10dkm nieuwe olie gekregen en is onderhouden bij Volvo.