Volvo V60 Saville Grey
- ruuds70
- 5th Gear member
- Berichten: 1612
- Lid geworden op: 10.09.2005 - 12:07
@Philken, oke, dank je, de mijn heeft naast awd ook geartronic, dat maakt het ook niet zuiniger. Ben beneuwd wat de toekomst brent.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
- Philken
- 5th Gear member
- Berichten: 1952
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
- Locatie: Leeuwergem(B)
dat heeft de mijne ook: de automaat(en 245/35/20banden)ik gok op 0.25 à 0.4l/100km meer door de awd
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
you've been beaten by a bRick
you've been beaten by a bRick
- ruuds70
- 5th Gear member
- Berichten: 1612
- Lid geworden op: 10.09.2005 - 12:07
Ik rij nu rond 5.000 kilometer met dit Schone Zweedse ijzer rond en het bevalt best goed, het is een prima reisgenoot gebleken, lekker relaxed cruisen bevalt mij het meest.
De ACC gebruik ik steeds, werkelijk geweldig, het Pilot Assist daarentegen bijna nooit. Vind ook dat wanneer die niet aanstaat de rijbaanassistent wat te dominant, soms zelfs gevaarlijk en zeker totaal oncomfortabel voor medereizigers. Die schrikken best wel vaak wanneer je (zoals het heurt!) helemaal rechts op de spitsstrook rijdend, een afrit passeert. De schuine dwarse streep geeft het systeem reden om te corrigeren, met tegenstuur reactie als gevolg. Daardoor slinger je, hoe minimaal ook. En dat verstoort de normaal zo rustige koets.
Verder vind ik het verbruik best wel hoog ( 6 liter per 100km ). Ik rij hoofdzakelijk in Nederland en hou mij (dankzij ACC) welhaast perfect aan de maximum snelheden, dus ik had wel wat minder verwacht. De V50 had een verbruik van 4,7 liter per 100 km, maar die had dan wel geen automaat of AWD. Misschien ben ik daar nog een beetje aan gewend.
Enfin, we rollen gewoon nog wat door voorlopig, en dat is voorwaar geen straf, in tegendeel zelfs.
De ACC gebruik ik steeds, werkelijk geweldig, het Pilot Assist daarentegen bijna nooit. Vind ook dat wanneer die niet aanstaat de rijbaanassistent wat te dominant, soms zelfs gevaarlijk en zeker totaal oncomfortabel voor medereizigers. Die schrikken best wel vaak wanneer je (zoals het heurt!) helemaal rechts op de spitsstrook rijdend, een afrit passeert. De schuine dwarse streep geeft het systeem reden om te corrigeren, met tegenstuur reactie als gevolg. Daardoor slinger je, hoe minimaal ook. En dat verstoort de normaal zo rustige koets.
Verder vind ik het verbruik best wel hoog ( 6 liter per 100km ). Ik rij hoofdzakelijk in Nederland en hou mij (dankzij ACC) welhaast perfect aan de maximum snelheden, dus ik had wel wat minder verwacht. De V50 had een verbruik van 4,7 liter per 100 km, maar die had dan wel geen automaat of AWD. Misschien ben ik daar nog een beetje aan gewend.
Enfin, we rollen gewoon nog wat door voorlopig, en dat is voorwaar geen straf, in tegendeel zelfs.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 21.03.2012 - 09:00
Ja die kleur blijft ik ook mooi vinden. Vooral gewassen is het een mooi kleurtje
Volvo v90 T5 momentum Saville grey, Turbine 18” MY 2017
Volvo v40 D2 momentum MY 2012, Biarritz blue, Mannan 17 inch, introlinepakket, dynamic line pakket, winterlinepakket,panoramadak, ABL xenon
Volvo V50 2.0D Summum BJ 2005, Black Currant Pearl, Sagitta 17'' velgen[bcolor=#40BF00][/bcolor]
Volvo v40 D2 momentum MY 2012, Biarritz blue, Mannan 17 inch, introlinepakket, dynamic line pakket, winterlinepakket,panoramadak, ABL xenon
Volvo V50 2.0D Summum BJ 2005, Black Currant Pearl, Sagitta 17'' velgen[bcolor=#40BF00][/bcolor]
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 12.06.2014 - 19:50
Denk zeker dat de automaat en AWD een duit in het zakje doen vwb het verbruik. Mijn D3 met handbak doet onder NL maxima rond de 5l/100, Philken heeft een automaat en zit daar volgens mij alweer een stukje boven de AWD doet de rest.ruuds70 schreef: ↑29.07.2023 - 14:36 Verder vind ik het verbruik best wel hoog ( 6 liter per 100km ). Ik rij hoofdzakelijk in Nederland en hou mij (dankzij ACC) welhaast perfect aan de maximum snelheden, dus ik had wel wat minder verwacht. De V50 had een verbruik van 4,7 liter per 100 km, maar die had dan wel geen automaat of AWD. Misschien ben ik daar nog een beetje aan gewend.
Enfin, we rollen gewoon nog wat door voorlopig, en dat is voorwaar geen straf, in tegendeel zelfs.
Daarbij denk ik dat het gewichts verschil tussen je v50 en je v60 toch al snel een paar honderd kilo zal zijn die dus ook verplaatst moeten worden.
Huidige: V60 B3 Plus Dark, MY24, Vapour Grey
Vorige: V60 D3, MY20 - V60 D2, MY17 - V40 D4, MY15- V40 D2, MY15
Vorige: V60 D3, MY20 - V60 D2, MY17 - V40 D4, MY15- V40 D2, MY15
- Daf88
- 3rd Gear member
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 09.09.2020 - 15:03
Ik heb alleen de waarschuwing aan staan, niet het automatisch terugsturen. Dat vind ik een stuk prettiger.ruuds70 schreef: ↑29.07.2023 - 14:36 ..... Vind ook dat wanneer die niet aanstaat de rijbaanassistent wat te dominant, soms zelfs gevaarlijk en zeker totaal oncomfortabel voor medereizigers. Die schrikken best wel vaak wanneer je (zoals het heurt!) helemaal rechts op de spitsstrook rijdend, een afrit passeert. De schuine dwarse streep geeft het systeem reden om te corrigeren, met tegenstuur reactie als gevolg. Daardoor slinger je, hoe minimaal ook. En dat verstoort de normaal zo rustige koets.....
---
V60 T6 Recharge R-Design (MY21). Eerdere Volvo's: V40 phase III 2.0 Europa Nordic (2004), V40 phase II 2.0 (2000), Volvo 340 1.4 (1990).
V60 T6 Recharge R-Design (MY21). Eerdere Volvo's: V40 phase III 2.0 Europa Nordic (2004), V40 phase II 2.0 (2000), Volvo 340 1.4 (1990).
- Philken
- 5th Gear member
- Berichten: 1952
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
- Locatie: Leeuwergem(B)
idem hierDaf88 schreef: ↑31.07.2023 - 20:39Ik heb alleen de waarschuwing aan staan, niet het automatisch terugsturen. Dat vind ik een stuk prettiger.ruuds70 schreef: ↑29.07.2023 - 14:36 ..... Vind ook dat wanneer die niet aanstaat de rijbaanassistent wat te dominant, soms zelfs gevaarlijk en zeker totaal oncomfortabel voor medereizigers. Die schrikken best wel vaak wanneer je (zoals het heurt!) helemaal rechts op de spitsstrook rijdend, een afrit passeert. De schuine dwarse streep geeft het systeem reden om te corrigeren, met tegenstuur reactie als gevolg. Daardoor slinger je, hoe minimaal ook. En dat verstoort de normaal zo rustige koets.....
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
you've been beaten by a bRick
you've been beaten by a bRick
- ruuds70
- 5th Gear member
- Berichten: 1612
- Lid geworden op: 10.09.2005 - 12:07
Nu, met het veelvuldige regenweer ben ik mij er opeens van bewust hoe fijn het is om een AWD te rijden.
En dat eigenlijk ongemerkt. Van wielspin is geen sprake.
Het valt pas op wanneer je in een FWD rijdt, in mijn geval de C70. Dan denk je opeens wat is er met die tractie en dat geknipper van de tractiecontrole. Banden zijn nog ruim voorzien van voldoende profiel. Maar je merkt echt terdege verschil.
Bij de V60 heb ik nog geen tractiecontrole lampje zien branden, AWD maakt het rijden in ieder geval een stuk comfortabeler en ook veiliger.
En dat eigenlijk ongemerkt. Van wielspin is geen sprake.
Het valt pas op wanneer je in een FWD rijdt, in mijn geval de C70. Dan denk je opeens wat is er met die tractie en dat geknipper van de tractiecontrole. Banden zijn nog ruim voorzien van voldoende profiel. Maar je merkt echt terdege verschil.
Bij de V60 heb ik nog geen tractiecontrole lampje zien branden, AWD maakt het rijden in ieder geval een stuk comfortabeler en ook veiliger.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 2855
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Profieldiepte is niet de enige factor die telt.
Sommige banden zijn nu eenmaal niet goed in de regen. Ook de leeftijd speelt een rol. Of simpelweg de mechanische grip die een chassis zelf heeft.
Ik heb nooit wielspin trouwens met mijn 2 FWD auto's.
Gewoon geleidelijk gasgeven bij optrekken, is beter voor alles. Door het gaspedaal als aan-uit knop te bedienen heb je in deze herfstige omstandigheden iig een grotere kans op wielspin.
Sommige banden zijn nu eenmaal niet goed in de regen. Ook de leeftijd speelt een rol. Of simpelweg de mechanische grip die een chassis zelf heeft.
Ik heb nooit wielspin trouwens met mijn 2 FWD auto's.
Gewoon geleidelijk gasgeven bij optrekken, is beter voor alles. Door het gaspedaal als aan-uit knop te bedienen heb je in deze herfstige omstandigheden iig een grotere kans op wielspin.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2017 Fiat 124 Spider Lusso - Bianco Ghiaccio Perla
2017 Fiat 124 Spider Lusso - Bianco Ghiaccio Perla
- ruuds70
- 5th Gear member
- Berichten: 1612
- Lid geworden op: 10.09.2005 - 12:07
Over banden en profiel,
Wanneer leggen jullie de winterbanden onder je Volvo?
Ik heb mijn velgen (10 spaaks Inscription velg) met Pirelli’s klaarliggen,
(geen Michelins die ik over het algemeen het liefst onder mijn Volvo’s laat leggen)
Ik heb het idee nog even te wachten gezien de temperatuur.
Wanneer leggen jullie de winterbanden onder je Volvo?
Ik heb mijn velgen (10 spaaks Inscription velg) met Pirelli’s klaarliggen,
(geen Michelins die ik over het algemeen het liefst onder mijn Volvo’s laat leggen)
Ik heb het idee nog even te wachten gezien de temperatuur.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
- Philken
- 5th Gear member
- Berichten: 1952
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
- Locatie: Leeuwergem(B)
ik heb de mijne vorige week laten leggen, vooral omdat mijn zomerbanden rond de 2mm zitten en er teveel plassen op de baan staan met de regen
btw: maandag een 400km gereden in NL(veel file en als het reed 100km/u..) totaal van 580km die dag(in B ietsje sneller dan 100Km/u) en ik kwam thuis en ik zat op 4.7L/100km dagverbruik volgens de Volvo app
btw: maandag een 400km gereden in NL(veel file en als het reed 100km/u..) totaal van 580km die dag(in B ietsje sneller dan 100Km/u) en ik kwam thuis en ik zat op 4.7L/100km dagverbruik volgens de Volvo app
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
you've been beaten by a bRick
you've been beaten by a bRick
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 12.06.2014 - 19:50
Het kan wel en zelfs iets beter, van de week een iets langere rit gehad en ondanks wat file nog rond de 4.5L/100km uitgekomen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Huidige: V60 B3 Plus Dark, MY24, Vapour Grey
Vorige: V60 D3, MY20 - V60 D2, MY17 - V40 D4, MY15- V40 D2, MY15
Vorige: V60 D3, MY20 - V60 D2, MY17 - V40 D4, MY15- V40 D2, MY15
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 12.06.2014 - 19:50
Dat geloof ik zeker ook wel, maar mits de omstandigheden goed zijn kunnen de V60 diesels best zuinig zijn.
Huidige: V60 B3 Plus Dark, MY24, Vapour Grey
Vorige: V60 D3, MY20 - V60 D2, MY17 - V40 D4, MY15- V40 D2, MY15
Vorige: V60 D3, MY20 - V60 D2, MY17 - V40 D4, MY15- V40 D2, MY15
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 2855
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Zodra de temperaturen in de morgen en avond zich structureel onder de 5 graden C gaan begeven.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2017 Fiat 124 Spider Lusso - Bianco Ghiaccio Perla
2017 Fiat 124 Spider Lusso - Bianco Ghiaccio Perla
- ruuds70
- 5th Gear member
- Berichten: 1612
- Lid geworden op: 10.09.2005 - 12:07
@Miguel81, heb nog eens gekeken in de Volvo App bij de ritgegevens maar verder dan 5,1 liter lukt mij niet. En dat is dan echt op lange stukken zonder hoge snelheden.
De automaat zou ik zeker niet willen missen en de AWD is ook wel fijn merk ik, maar goed het kost gewoon wat extra brandstof.
De automaat zou ik zeker niet willen missen en de AWD is ook wel fijn merk ik, maar goed het kost gewoon wat extra brandstof.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 12.06.2014 - 19:50
Ik snap de automaat zeker, destijds was het een afweging meer luxe of een automaat en uiteindelijk gekozen voor de luxe. De volgende wordt/is een automaat.ruuds70 schreef: ↑02.11.2023 - 13:20 @Miguel81, heb nog eens gekeken in de Volvo App bij de ritgegevens maar verder dan 5,1 liter lukt mij niet. En dat is dan echt op lange stukken zonder hoge snelheden.
De automaat zou ik zeker niet willen missen en de AWD is ook wel fijn merk ik, maar goed het kost gewoon wat extra brandstof.
Huidige: V60 B3 Plus Dark, MY24, Vapour Grey
Vorige: V60 D3, MY20 - V60 D2, MY17 - V40 D4, MY15- V40 D2, MY15
Vorige: V60 D3, MY20 - V60 D2, MY17 - V40 D4, MY15- V40 D2, MY15
- Philken
- 5th Gear member
- Berichten: 1952
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
- Locatie: Leeuwergem(B)
zopas gaan tanken, sinds maandagochtend 1001 km gereden, 53.27l getankt, 5.32L/100km
vandaag was ik gehaast(128km/u op snelweg in Wallonië, flitsen doen ze daar maar vanaf 129) en er was een "beetje" wind en volgeladen met 300flessen cava....
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
you've been beaten by a bRick
you've been beaten by a bRick
- EVO500
- 3rd Gear member
- Berichten: 489
- Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
- Locatie: België
Dat is zeker niet verkeerd! Wel zo te zien met een flesje Cava gemixed
Zojuist eens gekeken. Zit nu op 4,5l/100km gemiddeld na op 46.400Km. Had beter gekund als mijn vrouw er niet mee zou rijden Probeer zelf het meestal max rond de 3.7l te houden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V60 T8 PO Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)